WFM 1955 dwa silniki MIX
: 2014-10-10, 01:33
Witam.
Niedawno nabyłem drogą kupna WFM z 1955 roku.
Dosyć dobry stopień oryginalności.
Niestety ktoś już w tej renowacji maczał paluchy i efektem jest próba upchnięcia "jakiegoś" silnika.
Poklejony na sylikon i karton.
Z tabliczki można wyczytać numer ramy 1101 i jest zgodny z wybitym na ramie, natomiast numer silnika to 42475 i to jest już słabo. Wraz z motocyklem dostałem drugi silnik w kartonie
pierwszy silnik jest w całości, ale nie potrafię go rozpoznać brak u niego żeberek charakterystycznych dla S01 z początków produkcji WFM czy też SHL, Sokoła, DKW
inna jest lewa pokrywa
natomiast kształt odlewu pod cylindrem jest nieco inny niż tutaj ( to jest silnik z kartonu)
Dodatkowo posiada jakby nadlew od spodu po środku pod korek spustowy??? ten silnik który jest w całości tego nie ma Zdaje sobie sprawę że oba silniki są nie od tego motocykla i nie z tego okresu.
Plan jest taki aby zrobić jeden mechanicznie poprawnie i wystartować, następnie uzbierać części albo forsę i wymienić na odpowiedni z epoki.
Nie mam doświadczenia w polskich motocyklach a internet już powoli mi nie wystarcza w ustaleniu co i jak.
Moje pytania
1. Jakie jest datowanie rozpołowionego silnika i z jakiego jest motocykla
2. Jakie jest datowanie i pochodzenie silnika w całości
3. Skąd różnica w odlewie pod cylindrem (w miejscach braku żeberek) i od spodu
4. Kiedy wprowadzono zmieniony cylinder? Prosty wylot i żebrowanie pełne beczkowate a nie jak w SHL talia ale pozostawiono dolot na gaźnik G16?
5. Po co jest to dziwne wytłoczenie z przodu na lewej pokrywie, jakby pod śrubę ale bez otworu?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Założę wkrótce nowy wątek z opisami prac renowacyjnych.
Niedawno nabyłem drogą kupna WFM z 1955 roku.
Dosyć dobry stopień oryginalności.
Niestety ktoś już w tej renowacji maczał paluchy i efektem jest próba upchnięcia "jakiegoś" silnika.
Poklejony na sylikon i karton.
Z tabliczki można wyczytać numer ramy 1101 i jest zgodny z wybitym na ramie, natomiast numer silnika to 42475 i to jest już słabo. Wraz z motocyklem dostałem drugi silnik w kartonie
pierwszy silnik jest w całości, ale nie potrafię go rozpoznać brak u niego żeberek charakterystycznych dla S01 z początków produkcji WFM czy też SHL, Sokoła, DKW
inna jest lewa pokrywa
natomiast kształt odlewu pod cylindrem jest nieco inny niż tutaj ( to jest silnik z kartonu)
Dodatkowo posiada jakby nadlew od spodu po środku pod korek spustowy??? ten silnik który jest w całości tego nie ma Zdaje sobie sprawę że oba silniki są nie od tego motocykla i nie z tego okresu.
Plan jest taki aby zrobić jeden mechanicznie poprawnie i wystartować, następnie uzbierać części albo forsę i wymienić na odpowiedni z epoki.
Nie mam doświadczenia w polskich motocyklach a internet już powoli mi nie wystarcza w ustaleniu co i jak.
Moje pytania
1. Jakie jest datowanie rozpołowionego silnika i z jakiego jest motocykla
2. Jakie jest datowanie i pochodzenie silnika w całości
3. Skąd różnica w odlewie pod cylindrem (w miejscach braku żeberek) i od spodu
4. Kiedy wprowadzono zmieniony cylinder? Prosty wylot i żebrowanie pełne beczkowate a nie jak w SHL talia ale pozostawiono dolot na gaźnik G16?
5. Po co jest to dziwne wytłoczenie z przodu na lewej pokrywie, jakby pod śrubę ale bez otworu?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Założę wkrótce nowy wątek z opisami prac renowacyjnych.