WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Odpowiedz
szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: szef100 » 2015-06-23, 17:53

Jest wzmocnienie ramy pod bakiem ? Jak nie to S01 jeżeli jest wzmocnienie to S34 o pojemności też 125 ! S34 oryginalnie miał 125 cm pojemności ale przez swoją grubą tuleję dało sie go rozwiercić do 150 a nawet 175 cm.

karol123
Posty: 98
Rejestracja: 2015-02-15, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK,jawa,MZ,bmw
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: karol123 » 2015-06-23, 18:01

A jak takie wzmocnienie wygląda to jest jakas poprzeczka czy grubsza blacha raczej nic nie zauwazyłem wiec zostaje zwyłkły silnik.Kupilem te klamki z uchwytami sprzegla i hamulca ale jestem rozczarowany przyszły i wogóle nie pasuja za duzy rozmiar uchwytu na kierownice jakąś tandete mi ten gosc wpierdzielił.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: szef100 » 2015-06-26, 22:47

Najlepiej jak zrobisz zdjęcie co jest pod bakiem. Ale jak mówisz że nie ma dodatkowej belki to jest to S01 czyli ten zwyklejszy silnik. Martwią mnie te twoje "przebite" numery które są na główce ramy

karol123
Posty: 98
Rejestracja: 2015-02-15, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK,jawa,MZ,bmw
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: karol123 » 2015-06-27, 13:40

To co uwazasz numery jedyne co sa to są w tym miejscu chciałem ja rozkrecic i podac piaskowaniu ale nie wiem co teraz robic czy szukac dalej bo jak wypiaskuje moge juz zadnych nie ujrzec a moze wrecz przeciwnie bedzie widac jakis zarys

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: szef100 » 2015-06-27, 14:59

Rób co uważasz za stosowne możesz wypiaskować tam gdzie powinny być numery oryginalne i się przekonasz

karol123
Posty: 98
Rejestracja: 2015-02-15, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK,jawa,MZ,bmw
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: karol123 » 2015-06-27, 18:24

A ile cyforowy powienien byc ten numer ? I czy da sie bez tych numerów badz z tymi numerami zarejestrowac. Czy rzeczoznawca czegos nie zakestionuje

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: szef100 » 2015-06-28, 10:06

Ilość cyfr zależy od roku produkcji. Twój widać na zdjęciu że jest krzywo nabity. Gdybym był rzeczoznawcą i zobaczył krzywo nabity numer to bym coś podejrzewał. Raczej chyba nikt nowej ramy bez nabitych numerów nie miał że nie ma innych numerów ale nie wiem czy można było kupić ramy bez numerów czy nie można było. Pierwsza cyferka to 8 w numerze ramy ?

karol123
Posty: 98
Rejestracja: 2015-02-15, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK,jawa,MZ,bmw
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: karol123 » 2015-06-28, 17:22

Na poczatku to jest albo 3 albo 8 widziałem na innych ogloszeniach WFM ze numery były tuz obok tabliczki znamionowej niektóre porzedzone były gwiazdką

karol123
Posty: 98
Rejestracja: 2015-02-15, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK,jawa,MZ,bmw
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: karol123 » 2015-06-29, 22:06

Witam udało sie za pomoca palnika rozkrecic motocykl.Niektóre śruby odkręcały sie jakby wczzoraj były przykręcone niektóre zmiejsca sie zerwały nie wytrzymały ciśnienia.Wiekszośc z nich wywale na złom. Niektóre poddam renowacji bo są w pewnym sensie unikatowe np M8 z łbem na klucz 10. Najwiecej problemu stwarza wybicie ośki wahacza jak to bywa w motocyklach z tego czasu połączenie tuleji wachacza czy metal na metal daje kiepskie rezultaty i to nie tylko w motocyklach.Zastanawiam sie czy nie wytorzyc tuleji z twardego PCV. Łożysko głowki ramy i bierznia do wyrzucenia. Tylni błotnik sito w jednym miejscu. Schowki zgnite na dole tylko wymiana.Poszukuje silnika jak na razie ceny są niezłe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: szef100 » 2015-07-02, 00:35

Błotnik tylny dostać w dobrym stanie też jest problemem czasami

karol123
Posty: 98
Rejestracja: 2015-02-15, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK,jawa,MZ,bmw
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: karol123 » 2015-07-02, 07:46

Tak nie moge znalesc kupiłem od WSK starego typu po piaskowaniu tego wezme zrobie wstawkę bo ten od WSK ma podobny profil ugiecia Tigiem opanuje sprawe Zawiozłem wszystkie klamoty do piaskowania ale cos drogo mi bierze za motocykl 250zł bez baku i puszek bocznych. Chyba musze poszukac innego w okolicy

karol123
Posty: 98
Rejestracja: 2015-02-15, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK,jawa,MZ,bmw
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: karol123 » 2015-07-02, 18:34

Przywiozłem elementy od piaskowania i oczom ukazał sie nowy numer w nowym miejscu na wysokosci silnika z lewej strony 233001
takze moze teraz da sie coś ocenic troche wzerów jest ale tragedi jako tako nie ma
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: szef100 » 2015-07-02, 22:05

W bazie mam
Marka Model Rama Silnik Typ Pojemnosc Moc Obroty Masa Rok
WFM M06 204823 316031 S01 123 5 4900 96 1960
WFM M06 241318 351229 S01 123 5 4900 96 1960
W główce ramy siedzą miseczki które powinieneś wyjąć bo na pewno pod nimi jest masa rdzy ;)

karol123
Posty: 98
Rejestracja: 2015-02-15, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK,jawa,MZ,bmw
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: karol123 » 2015-07-03, 06:48

Ale dokładnie tego numeru nie ma w bazie tylko sa przyblizone ? Kurcze kupilem lampe do WFM ale z licznikiem w lampie i nieweim czy bedzie pasowac ramka ze szklem do mojej obudowy.

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: skavinsky » 2015-07-03, 09:52

Lampa z licznikiem na 100% nie do niej, tutaj malutka lampa z dużym kluczykiem tylko a licznik w półce.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: szef100 » 2015-07-03, 13:42

Nie mam dokładnie tego numeru bo tą bazę sam zrobiłem przeglądając aukcje i spisując ze zdjęć oryginalnych tabliczek dane.Co do lampy tak jak poprzednik mówił

karol123
Posty: 98
Rejestracja: 2015-02-15, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK,jawa,MZ,bmw
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: karol123 » 2015-07-03, 18:47

Tak ja wiem ze musi byc taka mała lampka z tym ze ja posiadam tylko obudowe bez klosza ale kupilem lampe od WFM z licznikiem w lampie z ty szklem zdobionym w te charakterystyczne półfale lecz nie wiem czy rozmiar bedzie pasował klosza z raamka do mojej obudowy bezz licznika

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: szef100 » 2015-07-03, 22:58

Muszą pasować :)

karol123
Posty: 98
Rejestracja: 2015-02-15, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK,jawa,MZ,bmw
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: karol123 » 2015-07-05, 08:03

Witam kupilem taki silnik bez glowicy i cylindra
http://allegro.pl/silnik-wfm-wsk-125-i5492704497.html
Na co mam zwocic uwage jak bede go odbieral.Na pierwszy rzut oka jest to silnik od WFM widac napis na kapie :-)
Sa jakies inne szczegoły np zaplon jakie magneto te stalowe czy alumiowe pełne Wał korbowy jest inny czy taki jak w WSK

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 prawdopodobnie pomoc w rekonstrukcji

Post autor: szef100 » 2015-07-05, 13:09

http://sprzedajemy.pl/wfm-motocykl-zaby ... ce,1016901 przykładowy link jak powinien wyglądać silnik w twojej WFM ten co kupiłeś ma złą kapę sprzęgła bo jest ona ze starszych egzemplarzy. Co do wału jest jedna różnica korbowód jest na sworzeń tłoka na 12 mm nie na 13 jak w wsk. Trudno dostać dobre tłoki na 12 mm więc niektóry zmieniają korbowody takie jak w wsk-ach. Koło bardziej aluminiowe ale te stalowe też może zostać jego nie widać więc może taka duża profanacja oryginału nie będzie. Co do silnika jest on z WFM świadczy nie tylko napis na kapie ale kurde jak to nazwać odlew aluminium pod cylindrem. Co do zapłonu jest to tzw głęboki zapłon i różni on się podstawą ale cewki nadają sie z zapłonu z wsk.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości