Lakier, ocynki, chrom - WFM
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-02-07, 11:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM 1957
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Lakier, ocynki, chrom - WFM
Zastanawiam się nad malowaniem swojej wfm zna może ktoś z was zna orginalny lakier oraz wymienić poszczególne elementy które powinny być ocynkowane czy chromowane. Niedawno znalazłem na sieci przyklejane szparunki może ktoś z was stosował prosiłbym o opinie czy nie odklejają się blakną itd.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
Witam
Podłącze się pod temat.
Czy wie ktoś co w WFM 1962 r. powinno być w chromie lub ocynku?
Podłącze się pod temat.
Czy wie ktoś co w WFM 1962 r. powinno być w chromie lub ocynku?
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
Chrom:
Przykłądowy ładnie zachowany egzemplarz, ze strony Oldtimerbazar.pl

- - kierownica
- cybany
- ramka lampy
- ramka licznika
- kolanko
- główki osi kół
- klakson
- wsporniki tylne błotnika
- szklanka dolna tylnego amortyzatora
- korek baku
- listwa baku
- - pręt hamulca
- ramię rozpieraka hamulca (ale można śmiało dać do chromu)
- wszelkie sprężynki
- szprychy
- obejmy gum przedniego zawieszenia
- naciągi łańcucha
- oś hamulca nożnego
- - obręcze
- półbębny
- hamulec nożny
- - klamki hamulca i sprzęgła
- osłona zapłonu
- klamki narzędziówek
Przykłądowy ładnie zachowany egzemplarz, ze strony Oldtimerbazar.pl

"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
Podziękował bardzo. Teraz już każdy powinien wiedzieć co i jak.
Jeszcze pytanko do tłumika "cygara" czy chrom czy coś czarnego żaroodpornego.
Jeszcze pytanko do tłumika "cygara" czy chrom czy coś czarnego żaroodpornego.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
Z tego co pamiętam to była opcja (w sensie jak się trafiło), więc raczej wg uznania
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- wasi
- Posty: 45
- Rejestracja: 2015-06-16, 06:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Honda CBR 1100 XX
WFM M06 1962 - Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
Jaki kod lakieru motocykla?
Obejmą tłumika - chrom ?
Obejmą tłumika - chrom ?
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
Obejma chrom.wasi pisze:Jaki kod lakieru motocykla?
Obejmą tłumika - chrom ?
Nie ma opowiednika lakieru idealnie pasującego to tego co używano w WFM. Ludzie na forach najczęściej piszą, że malowali RAL 3004 lub F127 z palety fiata. Nie powiem jak to wygląda bo sam jeszcze nie malowałem w tym kolorze. Jak masz części w oryginalnym lakierze to najlepiej dobrać kolor w mieszalni.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1955
BMW R1100RT - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
Dzięki za wykaz chromów i ocynków.
A czy ktoś ma informację czym był pokryty filtr powietrza w wersjach z gaźnikiem G-16?
Na wielu zdjęciach jest czarny. To farba czy może czarny nikiel?
A czy ktoś ma informację czym był pokryty filtr powietrza w wersjach z gaźnikiem G-16?
Na wielu zdjęciach jest czarny. To farba czy może czarny nikiel?
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
A nie był przypadkiem oksydowany?
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
Też mi się wydaje, że oksyda, chociaż ja ostatnio oddałem do ocynku.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
Jakby komuś się chciało, to poniżej instrukcja jak oksydować śruby, można zastosować również do filtra.
Znalezione na http://detektorysci.pl/
Znalezione na http://detektorysci.pl/
Czernienie stali (oksydowanie) jest procesem chemicznym polegającym na wytworzeniu na powierzchni stali warstwy czarnych tlenków, które skutecznie zabezpieczają przed korozją i jednocześnie nadają powierzchni czarny kolor, i dotyczy tylko elementów stalowych, staliwa i żeliwa.
UWAGA: Ponieważ oksydowanie polega na gotowaniu elementów w żrącym roztworze, bezwzględnie należy używać okularów ochronnych, rękawic gumowych oraz ubioru na którym nam nie zależy. Wymagana jest również sprawnie działająca wentylacja !!!
Do oksydowania będą nam potrzebne:
odpowiednio duży garnek emaliowany (ok. 5 l) z nieuszkodzoną warstwą emalii (ten garnekjuż nigdy nie wróci do zestawu kuchennego);
wiadro plastikowe do płukania elementów (płukać można też pod bieżącą wodą);
szczoteczka do mycia rąk;
koszyczek (lub kilka koszyczków) do pomieszczenia luźno ułożonych elementów (wykonujemy go z czystej, płaskiej puszki po konserwie, wiercąc w nim maksymalnie dużo małych 5 mm otworów, i zawieszając go na trzech- czterech drucikach wystających solidnie nad powierzchnię gotującego się roztworu).
Przed przystąpieniem do oksydowania wszystkie śruby oczyszczamy za pomocą mechanicznej szczotki stalowej (nie mosiężnej). Można też śruby wypiaskować, lub wyszkiełkować. Uzyskamy wtedy efekt czarnego matu, choć w ten sposób śruby fabryczne nie były wykańczane. Należy zwrócić szczególną uwagę na obecność resztek poprzednich powłok galwanicznych (obecność resztek chromu, lub ocynku dyskwalifikuje możliwości oksydowania).
Po oczyszczeniu mechanicznym, należy elementy dokładnie odtłuścić. Przedmioty myjemy w benzynie ekstrakcyjnej, lub acetonie technicznym. Aby przedmiotów ponownie nie zatłuścić od tej chwili używamy rękawic gumowych. Niektóre przepisy podają jeszcze dziesięciominutową kąpiel w 20 % kwasie siarkowym. Po ewentualnym trawieniu w kwasie, przedmioty dokładnie płuczemy w wiadrze z wodą i dokładnie suszymy, układając je na ręczniku papierowym. Osuszone śruby wkładamy do również odtłuszczonego koszyczka. Aby sporządzić roztwór, w garnku emaliowanym rozpuszczamy w 1,2 litra wody 700 gram sody kaustycznej (NaOH) i 250 gram saletry potasowej (KNO 3). Sodę dostaniemy w drogerii (można też użyć środka "Kret" - to też soda, tylko drobniej granulowana) a saletrę w sklepie rzeźnickim.
Roztwór doprowadzamy do wrzenia mieszając, tak aby składniki dokładnie się rozpuściły.
Wielkość garnka należy tak dobrać, aby roztwór zajmował nie więcej, niż połowę jego pojemności. Do wrzącego lekko roztworu wkładamy koszyczek ze śrubami i zawieszamy go na pręcie położonym na garnku. Aby uchronić się przed popryskaniem, całość przykrywamy kawałkiem kartonu. Co kilka minut możemy przetrząsnąć śruby w koszyczku, wyjmując całość na chwilę z roztworu.
śruby gotujemy około pół godziny. Przedłużanie tego procesu nie ma sensu, ponieważ powstająca warstwa tlenków samoistnie przerywa proces oksydowania. Po pół godzinie przedmioty wyjmujemy i spłukujemy pod bieżącą wodą, jednocześnie je studząc. Każdy przedmiot dokładnie myjemy szczoteczką do rąk i płynem do naczyń, bowiem pozostające w zakamarkach resztki roztworu będą powodowały odwrotny skutek przyśpieszoną korozję. śruby osuszamy ściereczką, lub ręcznikiem papierowym i następnie gotujemy 10 minut w oleju silnikowym.
Po ostygnięciu śruby są gotowe do montażu
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1955
BMW R1100RT - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Lakier Wfm
No i pięknie. Miałem na obiad gotować kartacze a chyba zmienię plany i pigotuje filtry. Dzięki za przepis.
Ps. Czy poza filtrem coś jeszcze było oksydowane?
Ps. Czy poza filtrem coś jeszcze było oksydowane?
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Lakier, ocynki, chrom - WFM
Mam jeszcze pytanie - doprecyzowanie
Felgi i półbębny to chyba RAL 9006 (wyżej napisane 9007 ale to chyba za ciemny)
Co z piastami: kolor czy szkiełko czy ocynk
Co z zębatka i bębnem?
Felgi i półbębny to chyba RAL 9006 (wyżej napisane 9007 ale to chyba za ciemny)
Co z piastami: kolor czy szkiełko czy ocynk
Co z zębatka i bębnem?
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: Lakier, ocynki, chrom - WFM
Dokładnie, 9006, tam u góry błąd jest.FighteR-600 pisze: Felgi i półbębny to chyba RAL 9006 (wyżej napisane 9007 ale to chyba za ciemny)
Tu piasty są stalowe więc szkiełkowanie odpada. Najlepsze i najprostsze wyjście to polakierowanie.FighteR-600 pisze: Co z piastami: kolor czy szkiełko czy ocynk
W zasadzie zębatkę z bębnem można by dać do ocynku. Widziałem, że niektórzy dają do cynku też osłony hamulców, ale jak na mój gust to nie wygląda to za dobrze.FighteR-600 pisze: Co z zębatka i bębnem?
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Lakier, ocynki, chrom - WFM
Zgadzam się, najlepiej wszystko pomalować tym samym kolorem co obręcze.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Lakier, ocynki, chrom - WFM
Faktycznie musiałem literówkę zrobić, oczywiście srebrny to 9006 (poprawiłem powyżej)FighteR-600 pisze: Felgi i półbębny to chyba RAL 9006 (wyżej napisane 9007 ale to chyba za ciemny)
Piasty i bęben daj w proszek, kolor jak felgi - RAL 9006FighteR-600 pisze: Co z piastami: kolor czy szkiełko czy ocynk
Zębatka to tylko ocynk, żadnego malowania! Najpierw sprawdz czy żębatka nie jest wyjechana, jeśli tak to nie ma sensu jej zakładać. Jest taka zasada, że jak wymieniasz łańcuch to i zębatki (obie).FighteR-600 pisze: Co z zębatka i bębnem?
Dając części do ocynku pamiętaj że to bardzo cieńka warstwa, element tylko piaskowany nie bedzie wyglądał dobrze. Najlepiej to nieco spolerować. Im lepiej go wygładzisz tym lepiej.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- tomsim88
- Posty: 75
- Rejestracja: 2015-11-08, 13:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM m06 1959
WSK m06b3 - Lokalizacja: Jasło
- Kontaktowanie:
Re: Lakier, ocynki, chrom - WFM
Fajnie pod wfm kolor bordo pasuje lakier z mercedesa nr 540 nazywa sie balarot
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Lakier, ocynki, chrom - WFM
Potwierdzam, lakierowałem na taki i super jesttomsim88 pisze:Fajnie pod wfm kolor bordo pasuje lakier z mercedesa nr 540 nazywa sie balarot

-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Lakier, ocynki, chrom - WFM
Daleko mu do odcienia oryginału?
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Lakier, ocynki, chrom - WFM
Jakieś foto?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości