ciężki orzech do zgryzienia co?
Właśnie próbuję to wszystko po ustalać, tak dla jasności to zdjęcie powyżej do nie rajdówka, a polska "wyścigówka" , wstawiłem to aby pokazać że już w 1954 było olejowe zawieszenie z polskim korzeniem. Temat WFM-owskich rajdówek jest bardzo ubogi, a wszystkie niejasności potęguje fakt że często mylone z nim są COD-y , które po czasie miały strasznie nie widoczne logo na baku, a zbiornik niemal identyczny, a nawet taki sam. Jak szukać czystej rajdówki , to proponuje modele przygotowane na sześciodniówki , na pewno są fabryczne, modele te były jeszcze w sezonie 1958, później nie mam już zielonego pojęcia ,już wtedy bardziej widać na arenie międzynarodowej - COD-y, WSK-i no i oczywiście czempioni tamtych czasów junaka , osę i chwilkę później specjala a i zapomniał bym SHL-ki to właśnie one chyba były nie do zdarcia , bo co sezon coś fabrycznego wychodziło, a rajdówki z warszawy? - może sukcesy osy skupiły później Wfm-owskie siły na tym skuterze. Aby troszkę ci pomóc, przede wszystkim który rok? W 1957 WFM zaprezentowała swój nowy model z pełnymi bębnami, model o oznaczeniu M06U miała to być nowa cywilna wersja seryjnie produkowana ,rajdówki w 1958 posiadały już tak owe bębny, jeżeli nie posiadasz kół proponuje dopasować je od M06U lecz SHL, są niemal identyczne, jeżeli chodzi o przód , wizualnie przód takiej rajdówki z końca lat 50-tych i rajdówek shl z lat 60-tych wydają się takie same, nie specjalnie widać w nich zmiany, i te gumy z seryjnych WFM odwrócone do góry nogami. Szukaj części po COd-ach i promotach ich było dużo więcej i powstawały długo dłużej. Jak nie masz oryginalniej rajdowej ramy a chcesz montować to w fabrycznej to szkoda zachodu, mam jedno zdjęcie tego jak by to wyglądało, tylko że crossowej wski, niby wszystko wygląda przyzwoicie ale....przednie kolo będzie zbyt blisko ramy , trzeba zmienić pochył główki ramy wstawić wzmocnienia. Ogólnie mam takie obliczenia do junaka rajdowego, są one dostępne w Internecie i pewnie dlatego ostatnio tyle rajdowych junaków powstaje, tak samo zbiornik paliwa i w wfm i junaku był zwężony. A jeszcze jedno modyfikacja zawieszenia z tyłu też musi być , bo założysz tylko terenową oponę a koło będziesz miał przy samym błotniku, w rajdówkach najważniejszy jest prześwit, w sezonie 58 tylny błotnik głęboki , a rok wcześniej płytki, co jeszcze rzuciło mi się w oczy belka wzmacniająca kierownice , większość zaznaczam "większość" fabrycznych wfm i shl wcale jej nie miała, w przeciwieństwie do junaka. Najdroższą zabawą w rajdówki to na pewno silnik , fabrycznie podniesiona moc do 8koni , przede wszystkim większa glowica , iskrownik bosch. Mam nadzieje że w czymś ci to pomoże ...........pozd