Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
leon.kozik
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-23, 18:51
GG: 0
Moje maszyny: m06b3
wsk 175
Lokalizacja: Lubiel Wąsosz
Kontaktowanie:

Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Post autor: leon.kozik » 2011-12-25, 17:05

Witam wszystkich motórzystów i pozdrawiam.A więc mam problem zawsze byłem przekonany (głęboko) iż tłok zakłada się zamkami (kołkami) w stronę kanału ssącego a strzałka powinna być w stronę wydechu, ale kupiłem zestaw cylinder tłok almota i patrzę a tu strzałka w stronę zamków, myślę fabryka się pomyliła ,ale patrzę w necie inne takie same, przymierzam do cylindra zamki szeroko nie wchodzą na kanał wydechowy i zgłupiałem może almot podwyższył okna ssące i zamki daje się odwrotnie?to jak mam to zmontować? szukałem w necie i jeszcze bardziej zdurniałem , to mój pierwszy post proszę o pomoc nie czułem potrzeby pisania ale teraz wymiękłem. DZIĘKUJE.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: tłok almot

Post autor: Johnny » 2011-12-25, 17:13

Posiadam kilkanaście nowych tłoków i w każdym strzałka wskazuje zamki tzn. kołki ustalające są od strony kanału wydechowego. Tłoki są gorzyckie i kilka poznańskich.

Awatar użytkownika
gacekx1
Posty: 21
Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
GG: 26291226
Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: tłok almot

Post autor: gacekx1 » 2011-12-26, 00:54

Oczywiście zamkami i strzałką w stronę wydechu.

leon.kozik
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-23, 18:51
GG: 0
Moje maszyny: m06b3
wsk 175
Lokalizacja: Lubiel Wąsosz
Kontaktowanie:

Re: tłok almot

Post autor: leon.kozik » 2011-12-26, 11:49

Uważać, by strzałka wybita na tłoku była zwrócona w stronę otworu wylotowego cylindra. Po sprawdzeniu wyjąć tłok z cylindra.
Założyć tłok na korbowód, uważając, by strzałka na tłoku była zwrócona do przodu, wówczas zamki obu pierścieni będą zwrócone do tyłu. www.wsk125.co.pl/usterki_tloka.html

Awatar użytkownika
gacekx1
Posty: 21
Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
GG: 26291226
Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: tłok almot

Post autor: gacekx1 » 2011-12-26, 13:50

W linku gdzie podałeś jest błąd. Nie ma tłoków z zamkami od strony dolotu gdyż mogłyby zostać połamane przez okno dolotowe (jest szerokie i zamki mogłyby wypaść właśnie na jego powierzchni lub bardzo blisko).

leon.kozik
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-23, 18:51
GG: 0
Moje maszyny: m06b3
wsk 175
Lokalizacja: Lubiel Wąsosz
Kontaktowanie:

Re: tłok almot

Post autor: leon.kozik » 2011-12-26, 14:01

tak ale pierścienie nie powinny schodzić tak nisko na okno ssące tak mi się wydaje z młodych lat, chyba że je podnieśli aby usprawnić silnik

Awatar użytkownika
gacekx1
Posty: 21
Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
GG: 26291226
Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: tłok almot

Post autor: gacekx1 » 2011-12-26, 20:23

Jeden pierścień zachodzi na pewno. Drugi chyba nie, po to jest języczek na środku.

sawekwsk175
Posty: 102
Rejestracja: 2010-01-16, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: Wola
Kontaktowanie:

Re: tłok almot

Post autor: sawekwsk175 » 2011-12-26, 21:55

Ja się spotkałem raz w życiu z takim przypadkiem że tłok był założony strzałką w stronę gaźnika a nie tak jak powinno być czyli w stronę wydechu. Ale nie pamiętam czy był problem z założeniem go odwrotnie (prawidłowo). Także wszystko jest możliwe i prawdopodobne.

Awatar użytkownika
gacekx1
Posty: 21
Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
GG: 26291226
Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: tłok almot

Post autor: gacekx1 » 2011-12-27, 14:36

strzałka jest w stronę wydechu i pierścienie też w stronę wydechu, tak jest oryginalnie, ale może jakieś podróbki mają coś pokręcone, nie mniej jednak pierścienie maja iść w stronę wydechu, to jest najważniejsze. Może w starszych wfm jest inaczej, ale w nowszych wsk na pewno tak.

Awatar użytkownika
lukaszb17045
Posty: 53
Rejestracja: 2013-11-17, 00:25
GG: 9288428
Moje maszyny: WSK 125-76r i 175-84 m21w2
Lokalizacja: Augustów
Kontaktowanie:

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Post autor: lukaszb17045 » 2014-11-22, 18:39

W mojej 175 po zdjeciu cylindra strzalka na tloku była skierowna do wydechu ale zamki na tloku oba byly skierowane do wylotu gaznika

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Post autor: franq87 » 2014-11-22, 19:02

:faint: poza tym, że wątek był aktywny trzy lata temu, to dotyczył silników o pojemności 125cc. W silnikach Wiatra zamki pierścieni są od strony kanału ssawnego, w silnikach S01( wszystkich) zamki są od strony kanału wylotowego. We wszystkich silnikach strzałka wskazuje kierunek do kanału wylotowego.

Awatar użytkownika
max
Posty: 21
Rejestracja: 2015-11-12, 11:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Post autor: max » 2015-12-27, 17:33

Strzalka na tloku oznacza tak jak pisza koledzy ze powinna byc zwrocona w kierunku wydechu, jest to podyktowane tym iz sworzen tloka nie jest centralnie w srodku. Jest minimalnie przesuniety co ulatwia przelamanie tloka i popchniecie korbowodu w dol we wlasciwym kierunku obrotu :) Taka ciekawostka :-) Dotyczy oryginalnych tlokow fabrycznych, jak robia inne zastepcze nie mam pojecia. Logicznie przesuniecie powinno byc zachowane.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Post autor: franq87 » 2015-12-28, 21:13

max pisze:Strzalka na tloku oznacza tak jak pisza koledzy ze powinna byc zwrocona w kierunku wydechu, jest to podyktowane tym iz sworzen tloka nie jest centralnie w srodku. Jest minimalnie przesuniety co ulatwia przelamanie tloka i popchniecie korbowodu w dol we wlasciwym kierunku obrotu :) Taka ciekawostka :-) Dotyczy oryginalnych tlokow fabrycznych, jak robia inne zastepcze nie mam pojecia. Logicznie przesuniecie powinno byc zachowane.
Od kiedy w silnikach S01 oś sworznia jest przesunięta w którąkolwiek stronę!
Mało tego takie rozwiązanie nie ma za zadanie ułatwiać jakieś przełamania, a zmniejszyć naciski płaszcza tłoka na tuleję cylindra, ale to nie te silniki.

Awatar użytkownika
max
Posty: 21
Rejestracja: 2015-11-12, 11:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Post autor: max » 2015-12-29, 15:30

Widzę ze wybierasz się na wojnę i teraz każdy mój post będziesz hejtował????
Żałosne :)
Większość tłoków w silnikach spalinowych posiada przesunięcie, to stary jak świat patent, nie wiem na 100% czy S01 miały takie tłoki? Jednak nie widzę powodu czemu by fabryka akurat dla Ciebie nie miła stosować takiego rozwiązania w wsk :)

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Post autor: franq87 » 2015-12-29, 16:00

Nie idę na wojnę, nie mierz wszystkich własną miarą.
Po prostu jeżeli piszesz bzdury to nie można milczeć. To ,że w innych konstrukcjach przesunięcie osi sworznia względem środka jest często stosowane, nie znaczy że w każdym silniku tak jest, i może być. Fabryka specjalnie dla mnie nic nie zrobi ,bo nie musi , nazywajmy jednak rzeczy po imieniu ,jeżeli wytwórnia tak narysowała, to nie opowiadaj głupot, że sworzeń tłoka w tym silniku jest przesunięty i dlatego strzałka na denku jest w tą stronę.
Pamiętaj na każde pytanie należy odpowiedzieć, bo prawdziwą tajemnicą jest to o co nie umiesz zapytać.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Post autor: BikerDS » 2015-12-29, 16:41

max pisze:Widzę ze wybierasz się na wojnę i teraz każdy mój post będziesz hejtował????
Żałosne :)
Większość tłoków w silnikach spalinowych posiada przesunięcie, to stary jak świat patent, nie wiem na 100% czy S01 miały takie tłoki? Jednak nie widzę powodu czemu by fabryka akurat dla Ciebie nie miła stosować takiego rozwiązania w wsk :)
max, bez przesady, nikt tu nie hejtuje. Ja nie odnalazłem tam hejtu. Zwyczajne sprostowanie. Spokojnie chłopaki, bo widzę, że niepotrzebny kwas się robi. franq87 ma ogromną wiedzę jeśli chodzi o silnik, o których dyskutujemy tu na forum. Ty pewnie masz wiedzę w zakresie nowszych konstrukcji. Nie zawsze założenia się pokrywają. Niezależnie jednak od tego warto dyskutować i wymieniać się poglądami. Starajmy się jednak zachować powściągliwość w sarkazmie i docinkach. Niezbyt miło się to później czyta, a chodzi przecież o merytoryczną wypowiedź :)

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Post autor: Texas Ranger » 2015-12-29, 18:01

Ja też tu hejtu nie widzę. Nie obraź się max ale jako nowy forumowicz powinieneś trochę zachować pokory, dać się poznać od dobrej strony a nie innych złośliwie pouczać. Wystarczy poczytać wypowiedzi innych (tutaj franq87), spojrzeć na ilość napisanych postów oraz ilość podziękowań, które same z siebie się nie biorą.

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

Post autor: pawlik118 » 2015-12-29, 23:13

W ramach sprostowania, WSK 125 strzałka w kierunku wydechu zamki w kierunku wydechu, WSK 175 strzałka w kierunku wydechu a zamki w kierunku gaźnika. WSK 175 przy zakładaniu cylindra trzeba dopchnąć pierścienie przez wlot od strony gaźnika.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości