Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
bayu

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: bayu » 2021-01-15, 11:30

jjaworskyy pisze:
2021-01-13, 14:18
bayu pisze:
2021-01-13, 10:21
jjaworskyy pisze:
2021-01-13, 09:37


Siedzę na grupach na FB i bardzo dużo osób chwali i poleca tłoki RDI, zaraz po tłokach Aliena...
Co takiego :shock:?? Almot 20, gorszy od RDI,??? a RDI zaraz po tłokach Aliena?? :shock: czyli zaraz będzie że RDI prawie jak Alien w Anodzie??

Dobre sobie :hah: :faint:
Opieram się na opiniach znajomych którzy jeżdżą na RDI, ludzi z różnych grup, nie wyssałem sobie tego z palca. Zatrzeć można każdy tłok, ważny jest szlif, docieranie, mieszkanka paliwowo- powietrzna, etc.. Nie mam zamiaru Cię do niczego przekonywać 🤷
Przecież niczego Ci nie zarzucam :) :papa:
A przekonań, kolorów opakowania itp. Nie biorę pod uwagę, to żaden wyznacznik jakości.
Nigdzie tez nie twierdze że RDI nie nadaje się do jazdy.

Po prostu rozbawiły mnie stwierdzenia że Almot to złom, bo się zatarł, ale przyczyny już nikt nie podał. Wiec jest zły.
Podobnie Gorzyce, mimo iż swego czasu były najlepsze, ale obecnie są lepsze tłoki.
A RDI jest zaraz po Alienie. No sory bez jaj, to juz przesada.

To tak jakby zestawić budżetowy tłok z Wossnerem........

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: Szczepan » 2021-01-15, 22:59

Na RDI chociaż jest cicho przez jakiś czas, Alien w 125 dzwoni jak kościele i to w większości przypadków, co z tego że się nie zaciera jak uszy bolą jak się stoi przy tej Wuesce :D Osobiście jeżdżę na Alienach ale zadowolony do końca nie jestem. Na RDI jeździ kupa osób i je poleca.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

bayu

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: bayu » 2021-01-16, 11:21

Dobrze powiedziane przez jakis czas 👍 😅
Widze ze powrócila stara zasada. Gorsze zawsze wrogiem lepszego.🙂 bo tanie.

Jakby zapomniano że zawsze jest kilka opcji.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: franq87 » 2021-01-16, 21:21

Zrobiłem sobie niedawno silnik ,korba duells ,tłok RDI na 0,04mm. Po 100km pierwsza pełna manetka, obecnie to znaczy przed śniegiem dostała do spodu na 10km. Takie prywatne testy. Zero zacieru, zero dzwonienia .
To są tłoki ,które mają dobre wymiary ,prawidłowy kształt, pasowanie sworznia itd.
Juz kilka lat temu pisałem o wymiarach almota, jego geometrii, i jak to się ma do prowadzenia tłoka w cylindrze.
Temat jest chyba obszernie omówiony, klient może sam podjąć decyzję na podstawie wniosków(własnych).
Mam wrażenie ,że bayu co jakiś czas się budzi i udając fachowca próbuje coś na siłę udowodnić. Tylko w jakim konkretnym celu???

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: waldek19 » 2021-01-16, 22:42

franq87 do tłoka RDI zastosowałeś pierścienie i sworzeń z kompletu czy może pierścienie i sworzeń z starych zapasów?

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: franq87 » 2021-01-16, 23:02

No więc po kolei. W sprzedaży są jakby dwa rodzaje tłoków RDI. Przynajmniej sprzedawcy obydwa tak opisują ,są one w białych i brązowych kartonach. Obydwa tłoki są dobre, ale pierścienie i sworznie są lepsze w tych białych. Ja zastosowałem tłok z brązowego kartonu, sworzeń z białego ,a pierścienie Derda.
Tłok R5 ,waga 128g( w normie).

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: Mixol » 2021-01-20, 15:23

To jeszcze jedno pytanie co do RDI, tłoki z Jack Motors są w zielonym pudełku z napisem Duells, na denku jest RDI, zabezpieczenie sworznia segiery, czy to te same tłoki które opisuje franq87, czy jeszcze inny wyrób ?

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: franq87 » 2021-01-21, 00:20

To są te same tłoki co RDI w białym pudełku.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: Mixol » 2021-01-21, 19:05

Wnioski łatwo wyciągnąć, dzięki panowie za podzielenie się doświadczeniami.

zmd-52
Posty: 490
Rejestracja: 2010-01-28, 21:29
GG: 6163547
Moje maszyny: Citroen Picasso
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: zmd-52 » 2021-01-22, 14:17

Może ktoś poszukuje tłoki NOMINALNE WSK G i zabezpieczenia sworznia drutowe oryginalne ZMD . Proszę pisać na PW

easy_rider91
Posty: 36
Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: easy_rider91 » 2021-05-09, 10:16

Witam,

Mam taki tłok. Gorzycki jak mniemam. Ale jest on przyszlifowany na denku w dwóch miejscach pod kanał wylotowym i jednym z płuczących. Czy to oryginalny kształt tłoka? Spotkał się ktoś z takim? Wydaje mi się, że to garażowy tuning. Co sądzicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bayu

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: bayu » 2021-05-09, 11:31

Oryginalny kształt tloka zawsze jest symetrycznie wypukły.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: franq87 » 2021-05-09, 13:55

Ktoś chciał podnieść obroty maksymalne. Garażowy tuning.

easy_rider91
Posty: 36
Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Kontaktowanie:

Re: Tłoki WSK 125 - dyskusja o produktach na rynku

Post autor: easy_rider91 » 2021-05-10, 13:25

Dzięki za utwierdzenie. Ciekawe jest dlaczego zrobione jest obniżenie tłoka pod jeden kanał płuczący a pod drugi już nie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości