Strona 1 z 3

Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 18:17
autor: AudioBas
Witam.

Jakie macie zabezpieczenia na sworzniach?
Ma to jakieś znaczenie?
SKRZYNIA.jpg

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 18:30
autor: Pablo_Picasso
O ile się nie mylę to najlepsze są te ostatnie. Słyszałem że te 1 i 2 często się łamią. Ale czy to prawda ?? Poczekajmy na wypowiedzi ekspertów ;)
Pozdrawiam.

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 18:48
autor: Johnny
Oryginalnie były wkładane Segery (typ 3). Osobiście jeżdżę na segerach i jest dobrze ale trzeba starannie je dopasować do rowków w tłoku - seger się nie rozpręża za bardzo co powoduje, że słabo się układa w rowku jak jest np. zniekształcony.

Obecnie fachowcy odradzają stosowanie segerów (patrz zalecenia na stronie Motor-Tech) i zalecają stosowanie zabezpieczeń z drutu. Tutaj jednak moje obserwacje są takie, że często można kupić zabezpieczenia wykonane z jakiegoś gówna, które w ogóle nie są sprężyste. Dlatego osobiście zastanawiam się nad zabezpieczeniami Wossnera (takie stosował Alien u siebie). Kosztują sporo ale przynajmniej jest nadzieja że się nie ewakuują z rowka tłoka :)

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 19:01
autor: AudioBas
Alien zarzuć fotką :)

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 19:05
autor: Johnny

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 20:02
autor: Irek.S.
2 i 3 są bardzo dobre

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 22:41
autor: Addadko
Pierwsze i drugie zabezpieczenie najbardziej polecam. Odradzam stosowania trzeciego typu segera! Seger jeżeli jest dupnej jakości po ściśnięciu ściągaczem do owych elementów "ściąga się" i zmniejsza się jego powierzchnia, a co za tym idzie jest luźniejszy i może wylecieć. Wiadomo każdy materiał tak może oddziaływać, ale lepiej dmuchać na zimne.

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 22:59
autor: Alien
Nie można porównywać segera do klipsa z drutu okrągłego pod względem który jest lepszy, bo one przecież nie są wymienne! Wszystko zależy od rowka w piaście tłoka.

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 23:02
autor: Savier
Za 2-3 lata ten temat będzie nic nie warty. Nie będzie wiadomo o czym rozmawialiśmy.

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 23:03
autor: Johnny
Alien pisze: Wszystko zależy od rowka w piaście tłoka.
Mógłbyś to rozwinąć :)

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 23:07
autor: Savier
Odpowiem za kolegę: piasta tłoka może być półokrągła (pod 2 pierwsze) lub kanciasta (pod ostatni). Jak wpakujesz nieodpowiednio to i tak wyleci, choćby był Wossner.

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-12, 23:18
autor: Johnny
To mi pokaż półokrągłe rowki w tłokach gorzyckich lub "poznańskich". Półokrągłe rowki chyba (i tu nie jestem pewien) są w tłokach FSO z silnika S-34 jakie można teraz kupić w Skuter Dębica :)

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2011-11-13, 00:22
autor: Alien
Johnny pisze:To mi pokaż półokrągłe rowki w tłokach gorzyckich lub "poznańskich". Półokrągłe rowki chyba (i tu nie jestem pewien) są w tłokach FSO z silnika S-34 jakie można teraz kupić w Skuter Dębica :)
Ja tam się na 125 nie znam, ale w gorzyckich do 175 rowki są półokrągłe. Natomiast mam jeden rzemieślniczy i rowek jest pod seger.

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2012-02-05, 22:40
autor: AudioBas
A co powie reszta na to? :P

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2012-02-05, 23:02
autor: rafalgb
ja powiem tak seger już nie raz przypchałem moto do domu po prostu wypadają (wiem ze teoretycznie powinny byc lepsze ale życie) a druciane nigdy mnie nie zawiodło i zawsze wkładam druciane ale oryginale. a swego czasu jeździłem wska do pracy co dziennie. Na niedzielna przejażdżkę może byc obojętnie jakie ale na codzienną eksploatacje często na maksymalnych obrotach z powodu pośpiechu polecam druciane.(1,2 foto)

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2012-02-13, 22:23
autor: sawekwsk175
Mi też się wydaję że 1 i 2 są lepsze od segerów . Ja mam nie miłe doświadczenie z segerami.

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2012-02-14, 00:10
autor: Lorrenzo
Seryjnie w autach typu opel corsa, vectra, astra, było zabezpieczenie z 1 zdjęcia więc wychodzi na to że one są lepsze niż segery, których notabene nie widuję się często

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2012-02-14, 02:46
autor: Johnny
Szanowni Koledzy (bo Szanowne Koleżanki się w tym wątku nie udzielają)...

Przeczytajcie jeszcze raz co napisał kolega Alien i się proszę nad tym zastanówcie. Rodzaj zabezpieczenia (drut lub seger) zależy od kształtu rowka pod zabezpieczenie w tłoku. Oryginalnie w silnikach 125 były stosowane segery i rowki tłoka są "kwadratowe" (co mogę potwierdzić na podstawie posiadanych przeze mnie tłoków gorzyckich), natomiast w silnikach 175 oryginalnie były stosowane druty (co potwierdza Alien na podstawie oględzin tłoków i ja na podstawie posiadania oryginalnych zabezpieczeń ZMD do 175). Jeżeli chodzi o tłoki "współczesne" to każdy powinien zobaczyć jakie są rowki w tłoku i zastosować odpowiednie zabezpieczenie. Swoją drogą segery mają tendencję do wypadania ale cóż zrobić .....

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2012-02-14, 12:33
autor: Alien
Uff...na szczęście wróciliśmy do rzeczywistości :D
ps. silniki lotnicze są piękne!

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

: 2012-02-15, 13:27
autor: AudioBas
Kupiłem takie zabezpieczenie...
Trochę budzi moje wątpliwości...
Co dziwne nie jest całe okrągłe, a bardziej takie:
seg.jpg
s.jpg

Jak je ustawić względem tłoka:
2.jpg