Strona 1 z 1

Tłok almot i kierunek strzałki na denku

: 2011-12-25, 17:05
autor: leon.kozik
Witam wszystkich motórzystów i pozdrawiam.A więc mam problem zawsze byłem przekonany (głęboko) iż tłok zakłada się zamkami (kołkami) w stronę kanału ssącego a strzałka powinna być w stronę wydechu, ale kupiłem zestaw cylinder tłok almota i patrzę a tu strzałka w stronę zamków, myślę fabryka się pomyliła ,ale patrzę w necie inne takie same, przymierzam do cylindra zamki szeroko nie wchodzą na kanał wydechowy i zgłupiałem może almot podwyższył okna ssące i zamki daje się odwrotnie?to jak mam to zmontować? szukałem w necie i jeszcze bardziej zdurniałem , to mój pierwszy post proszę o pomoc nie czułem potrzeby pisania ale teraz wymiękłem. DZIĘKUJE.

Re: tłok almot

: 2011-12-25, 17:13
autor: Johnny
Posiadam kilkanaście nowych tłoków i w każdym strzałka wskazuje zamki tzn. kołki ustalające są od strony kanału wydechowego. Tłoki są gorzyckie i kilka poznańskich.

Re: tłok almot

: 2011-12-26, 00:54
autor: gacekx1
Oczywiście zamkami i strzałką w stronę wydechu.

Re: tłok almot

: 2011-12-26, 11:49
autor: leon.kozik
Uważać, by strzałka wybita na tłoku była zwrócona w stronę otworu wylotowego cylindra. Po sprawdzeniu wyjąć tłok z cylindra.
Założyć tłok na korbowód, uważając, by strzałka na tłoku była zwrócona do przodu, wówczas zamki obu pierścieni będą zwrócone do tyłu. www.wsk125.co.pl/usterki_tloka.html

Re: tłok almot

: 2011-12-26, 13:50
autor: gacekx1
W linku gdzie podałeś jest błąd. Nie ma tłoków z zamkami od strony dolotu gdyż mogłyby zostać połamane przez okno dolotowe (jest szerokie i zamki mogłyby wypaść właśnie na jego powierzchni lub bardzo blisko).

Re: tłok almot

: 2011-12-26, 14:01
autor: leon.kozik
tak ale pierścienie nie powinny schodzić tak nisko na okno ssące tak mi się wydaje z młodych lat, chyba że je podnieśli aby usprawnić silnik

Re: tłok almot

: 2011-12-26, 20:23
autor: gacekx1
Jeden pierścień zachodzi na pewno. Drugi chyba nie, po to jest języczek na środku.

Re: tłok almot

: 2011-12-26, 21:55
autor: sawekwsk175
Ja się spotkałem raz w życiu z takim przypadkiem że tłok był założony strzałką w stronę gaźnika a nie tak jak powinno być czyli w stronę wydechu. Ale nie pamiętam czy był problem z założeniem go odwrotnie (prawidłowo). Także wszystko jest możliwe i prawdopodobne.

Re: tłok almot

: 2011-12-27, 14:36
autor: gacekx1
strzałka jest w stronę wydechu i pierścienie też w stronę wydechu, tak jest oryginalnie, ale może jakieś podróbki mają coś pokręcone, nie mniej jednak pierścienie maja iść w stronę wydechu, to jest najważniejsze. Może w starszych wfm jest inaczej, ale w nowszych wsk na pewno tak.

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

: 2014-11-22, 18:39
autor: lukaszb17045
W mojej 175 po zdjeciu cylindra strzalka na tloku była skierowna do wydechu ale zamki na tloku oba byly skierowane do wylotu gaznika

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

: 2014-11-22, 19:02
autor: franq87
:faint: poza tym, że wątek był aktywny trzy lata temu, to dotyczył silników o pojemności 125cc. W silnikach Wiatra zamki pierścieni są od strony kanału ssawnego, w silnikach S01( wszystkich) zamki są od strony kanału wylotowego. We wszystkich silnikach strzałka wskazuje kierunek do kanału wylotowego.

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

: 2015-12-27, 17:33
autor: max
Strzalka na tloku oznacza tak jak pisza koledzy ze powinna byc zwrocona w kierunku wydechu, jest to podyktowane tym iz sworzen tloka nie jest centralnie w srodku. Jest minimalnie przesuniety co ulatwia przelamanie tloka i popchniecie korbowodu w dol we wlasciwym kierunku obrotu :) Taka ciekawostka :-) Dotyczy oryginalnych tlokow fabrycznych, jak robia inne zastepcze nie mam pojecia. Logicznie przesuniecie powinno byc zachowane.

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

: 2015-12-28, 21:13
autor: franq87
max pisze:Strzalka na tloku oznacza tak jak pisza koledzy ze powinna byc zwrocona w kierunku wydechu, jest to podyktowane tym iz sworzen tloka nie jest centralnie w srodku. Jest minimalnie przesuniety co ulatwia przelamanie tloka i popchniecie korbowodu w dol we wlasciwym kierunku obrotu :) Taka ciekawostka :-) Dotyczy oryginalnych tlokow fabrycznych, jak robia inne zastepcze nie mam pojecia. Logicznie przesuniecie powinno byc zachowane.
Od kiedy w silnikach S01 oś sworznia jest przesunięta w którąkolwiek stronę!
Mało tego takie rozwiązanie nie ma za zadanie ułatwiać jakieś przełamania, a zmniejszyć naciski płaszcza tłoka na tuleję cylindra, ale to nie te silniki.

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

: 2015-12-29, 15:30
autor: max
Widzę ze wybierasz się na wojnę i teraz każdy mój post będziesz hejtował????
Żałosne :)
Większość tłoków w silnikach spalinowych posiada przesunięcie, to stary jak świat patent, nie wiem na 100% czy S01 miały takie tłoki? Jednak nie widzę powodu czemu by fabryka akurat dla Ciebie nie miła stosować takiego rozwiązania w wsk :)

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

: 2015-12-29, 16:00
autor: franq87
Nie idę na wojnę, nie mierz wszystkich własną miarą.
Po prostu jeżeli piszesz bzdury to nie można milczeć. To ,że w innych konstrukcjach przesunięcie osi sworznia względem środka jest często stosowane, nie znaczy że w każdym silniku tak jest, i może być. Fabryka specjalnie dla mnie nic nie zrobi ,bo nie musi , nazywajmy jednak rzeczy po imieniu ,jeżeli wytwórnia tak narysowała, to nie opowiadaj głupot, że sworzeń tłoka w tym silniku jest przesunięty i dlatego strzałka na denku jest w tą stronę.
Pamiętaj na każde pytanie należy odpowiedzieć, bo prawdziwą tajemnicą jest to o co nie umiesz zapytać.

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

: 2015-12-29, 16:41
autor: BikerDS
max pisze:Widzę ze wybierasz się na wojnę i teraz każdy mój post będziesz hejtował????
Żałosne :)
Większość tłoków w silnikach spalinowych posiada przesunięcie, to stary jak świat patent, nie wiem na 100% czy S01 miały takie tłoki? Jednak nie widzę powodu czemu by fabryka akurat dla Ciebie nie miła stosować takiego rozwiązania w wsk :)
max, bez przesady, nikt tu nie hejtuje. Ja nie odnalazłem tam hejtu. Zwyczajne sprostowanie. Spokojnie chłopaki, bo widzę, że niepotrzebny kwas się robi. franq87 ma ogromną wiedzę jeśli chodzi o silnik, o których dyskutujemy tu na forum. Ty pewnie masz wiedzę w zakresie nowszych konstrukcji. Nie zawsze założenia się pokrywają. Niezależnie jednak od tego warto dyskutować i wymieniać się poglądami. Starajmy się jednak zachować powściągliwość w sarkazmie i docinkach. Niezbyt miło się to później czyta, a chodzi przecież o merytoryczną wypowiedź :)

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

: 2015-12-29, 18:01
autor: Texas Ranger
Ja też tu hejtu nie widzę. Nie obraź się max ale jako nowy forumowicz powinieneś trochę zachować pokory, dać się poznać od dobrej strony a nie innych złośliwie pouczać. Wystarczy poczytać wypowiedzi innych (tutaj franq87), spojrzeć na ilość napisanych postów oraz ilość podziękowań, które same z siebie się nie biorą.

Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku

: 2015-12-29, 23:13
autor: pawlik118
W ramach sprostowania, WSK 125 strzałka w kierunku wydechu zamki w kierunku wydechu, WSK 175 strzałka w kierunku wydechu a zamki w kierunku gaźnika. WSK 175 przy zakładaniu cylindra trzeba dopchnąć pierścienie przez wlot od strony gaźnika.