Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: 35C2S1P » 2012-06-18, 09:21

No nie, prościej byłoby zrobić wykałaczką ze złota, bo droższa i bardziej "precyzyjna".

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: AudioBas » 2012-06-18, 17:36

35C2S1P nie spinaj się znowu....
Weź sobie taką elektroniczną suwmiarkę i zmierz, dociskając ją mocniej lub słabiej pomiar ma bardzo duże rozbieżności...
Takie rzeczy mierzy się czujnikiem zegarowym :) (pasowanie)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Alien » 2012-06-18, 22:00

Uwielbiam jak ktoś podaje wartości mierzone suwmiarką w setkach milimetrów...wróćcie na ziemie, takie suwmiarki kosztuja więcej niż 5 wuesek dlatego przypuszczam ze pomiar był taką z allegro za 49zł. To że na elektronicznym wyświetlaczu pokazuje dwa miejsca po przecinku to nie znaczy ze mierzy z taklą rozdzielczością :lol:

Średnice wewnętrzne dla takich dokładności trzeba mierzyć średnicówką mikrometryczną, suwmiarka poza tym ma to do siebie ze można zmierzyć tylko górę cylindra, czyli nie jest to w żadnym stopniu miarodajne. A już zupełnie stykając się z rzeczywistością, w zakładach mało kto robi pomiary przyrządami - wkłada się nadwymiarowy tłok do cylindra i się obserwuje z jakim luzem się porusza, na czuja. Alb wyda albo nie wyda.

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-06-18, 22:42

Alien pisze:Uwielbiam jak ktoś podaje wartości mierzone suwmiarką w setkach milimetrów...wróćcie na ziemie, takie suwmiarki kosztuja więcej niż 5 wuesek dlatego przypuszczam ze pomiar był taką z allegro za 49zł. To że na elektronicznym wyświetlaczu pokazuje dwa miejsca po przecinku to nie znaczy ze mierzy z taklą rozdzielczością :lol:

Średnice wewnętrzne dla takich dokładności trzeba mierzyć średnicówką mikrometryczną, suwmiarka poza tym ma to do siebie ze można zmierzyć tylko górę cylindra, czyli nie jest to w żadnym stopniu miarodajne. A już zupełnie stykając się z rzeczywistością, w zakładach mało kto robi pomiary przyrządami - wkłada się nadwymiarowy tłok do cylindra i się obserwuje z jakim luzem się porusza, na czuja. Alb wyda albo nie wyda.
czyli chcesz powiedzieć, że szlify robi się "na oko"??
jakoś trudno mi w to uwierzyć

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Alien » 2012-06-18, 23:22

Jak zrobisz w życiu kilkaset szlifów to będziesz czuł pod ręką, ja podglądając fachowców też już potrafię całkiem nieźle to oszacować. Jeśli uważasz nadal że ktoś to będzie mierzył średnicówką to znaczy że nigdy w życiu nie wykonywałeś takich pomiarów. Biorąc pod uwagę nieregularne zużycie gładzi i to jakie warunki trzeba spełnić do poprawnego wykonania pomiarów takim przyrządem nie ma to większego sensu...

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Alien » 2012-06-19, 14:45

Stwierdził, że największe zużycie występuje w okolicy okna wylotowego i że to częste w dwusuwie.
I słusznie, tam zazwyczaj pojawiają sie charakterystyczne plamy/obszry nieobrobione przy zrobieniu szlifu na zbyt mały nadwymiar.

Jak mierzył średnicówką to naprawdę profi, z tym że to tego trzeba się przyłożyć najlepiej z jakimś statywem/podstawką - żeby średnicówka się nie ukosowała.
Suwmiarka taka ma dokładność 0,01
A co to za suwmiarka, jakiego producenta?

Do mierzenia tłoków zasadniczo wystarczy suwmiarka z noniuszem 0.05, taka dokładność wystarcza do wyłapania owalu i pomiarów nominalnych płaszcza. Z tym że tłok zawsze łatwiej zmierzyć niż otwór. Druga kwestia - tuleje po szlifie można mierzyuć tą przysłowiowa suwmiarką i da to wiarygodne wyniki - z tym że wtedy nie mamy tam progu jak w zużytym.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Johnny » 2012-06-19, 22:00

Nie mylcie rozdzielczości pomiaru z dokładnością. W przypadku przyrządów analogowych (suwmiarka z noniuszem) przyjmuje się dokładność plus minus jedna działka, zaś w przypadku przyrządów cyfrowych (suwmiarka elektroniczna) wyznaczenie dokładności nie jest już takie proste bo zwykle nie jest to ostatnie miejsce na wyświetlaczu po przecinku (w przypadku suwmiarki byłoby to 0,01mm). Lepsze przyrządy mają dokładnie określony wzór pozwalający wyznaczyć dokładność pomiaru - moja wiedza obejmuje elektroniczny sprzęt pomiarowy gdzie wzory na dokładność mogą być bardzo skomplikowane - zależność np. od zakresu pomiarowego lub procentu wykorzystania zakresu :) Ale w przypadku suwmiarki obowiązują takie same zasady.

Pomiar średnicy średnicówką nie jest aż tak kłopotliwy - wystarczy mierzyć zawsze na maksimum wskazań czujnika zegarowego - wtedy jest pewność, że elementy pomiarowe średnicówki są idealnie prostopadłe względem mierzonej płaszczyzny. Jest to oczywiście warunek konieczny dokładnego pomiaru ;)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Alien » 2012-06-19, 22:35

Dokładnie tak jak pisze Johnny: zakres pomiarowy, a wskazań przyrządu pomiarowego to nie to samo. I nadal będę się upierał że nikt nie ma tu suwmiarki z dokładnością pomiaru do jednej setki.
Pomiar średnicy średnicówką nie jest aż tak kłopotliwy - wystarczy mierzyć zawsze na maksimum wskazań czujnika zegarowego
Ano tak :D teraz wiem w czym tkwił mój problem - ja pisałem cały czas o takiej srednicówce ze śrubą mikrometryczną i sprzęgiełkiem. Ja mierzyłem tylko takimi więc siłą rzeczy takie było moje pierwszye skojarzenie. Faktycznie średnicówką na czujnikach zegarowych to jak ktoś wie gdzie mierzyć 10s.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: wujcio » 2012-06-19, 23:20

Alien pisze:Dokładnie tak jak pisze Johnny: zakres pomiarowy, a wskazań przyrządu pomiarowego to nie to samo. I nadal będę się upierał że nikt nie ma tu suwmiarki z dokładnością pomiaru do jednej setki.
Pomiar średnicy średnicówką nie jest aż tak kłopotliwy - wystarczy mierzyć zawsze na maksimum wskazań czujnika zegarowego
Ano tak :D teraz wiem w czym tkwił mój problem - ja pisałem cały czas o takiej srednicówce ze śrubą mikrometryczną i sprzęgiełkiem. Ja mierzyłem tylko takimi więc siłą rzeczy takie było moje pierwszye skojarzenie. Faktycznie średnicówką na czujnikach zegarowych to jak ktoś wie gdzie mierzyć 10s.
Dokładnie średnicówka z zegarem to podstawa i na pewno w takim zakładzie gdzie robią szlify mierzą tłok mikrometrem i cylinder średnicówką.

Artur k.
Posty: 22
Rejestracja: 2012-10-05, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Ryki
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Artur k. » 2012-11-24, 17:19

Witam.
Kolejny problem, urzekł mi ktoś WSK czy co...
Miałem wcześniej tłok FSO ten niby oryginał, puchł jak cholera, nie polecam, kupiłem później w sklepie w Rykach tłok i pierścienie made in ...... nic poza AK20 na nim nie jest napisane. Na początku niby ok, kompresja dużo lepsza, dziś trochę pojeździłem, zrobiłem w sumie na nowym tłoku 70km(nie dziś, dziś to z 5km) , jadę sobie ok 50-60 km/h silnik sobie lekko pracuję aż tu nagle łapie tłok :-( dotrze to się jeszcze???? czy myśleć o nowym zestawie???

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: iron_bird » 2012-11-24, 17:33

Artur k. pisze:Witam.
Kolejny problem, urzekł mi ktoś WSK czy co...
Miałem wcześniej tłok FSO ten niby oryginał, puchł jak cholera, nie polecam, kupiłem później w sklepie w Rykach tłok i pierścienie made in ...... nic poza AK20 na nim nie jest napisane. Na początku niby ok, kompresja dużo lepsza, dziś trochę pojeździłem, zrobiłem w sumie na nowym tłoku 70km(nie dziś, dziś to z 5km) , jadę sobie ok 50-60 km/h silnik sobie lekko pracuję aż tu nagle łapie tłok :-( dotrze to się jeszcze???? czy myśleć o nowym zestawie???
Dzisiejsze tłoki nie są owalizowane przez co wymagany jest szlif z pasowaniem na 15 setek, oryginalne tloki byly pasowane na 7 setek a byly owalizowane. Jakie miales pasowanie zrobione pod tlok fso?

Artur k.
Posty: 22
Rejestracja: 2012-10-05, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Ryki
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Artur k. » 2012-11-24, 17:45

Szlif łatwił mi taki dziadek który od dziesiątek lat składa silniki od WSK, szlif był robiony gdzieś w W-wie ale jakie pasowanie to niestety nie wiem :( coraz częściej myślę o tym że sam bym lepiej ten silnik złożył za pomocą tego forum i Waszej pomocy.

Apropo ktoś wie gdzie najlepiej zrobić szlif okolice pomiędzy warszawą a lublinem albo któryś z forumowiczów robi to idealnie

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: AudioBas » 2012-11-24, 17:52

Czyli pewnie pasował jak za PRLu na 5-6 setek...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Artur k.
Posty: 22
Rejestracja: 2012-10-05, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Ryki
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Artur k. » 2012-11-24, 18:08

być może 5-6 setek ale to według zaleceń serwisówki więc czemu ten fso puchł?.

Artur k.
Posty: 22
Rejestracja: 2012-10-05, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Ryki
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Artur k. » 2012-11-24, 18:36

Zrobię chyba 2 szlif i poszukam oryginalnego tłoka PRL z Gorzyc lub 4 szlif na jakimś starym cylku mam tłok poznański jeszcze po tacie tyle że 4 szlif. Tylko zna ktoś sprawdzony zakład co robi szlify????

Awatar użytkownika
marian6666
Posty: 120
Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang
Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: marian6666 » 2012-11-24, 20:21

Hello:)
Niedaleko siebie masz zakłady w Lubartowie:
- http://autoszlif.com/ ; ja tam nie woziłem ale zadzwonić zawsze możesz i zapytać jak i co
- jest także zakład w Skrobowie k.Lubartowa - robią tam szlify do ciągników więc pewnie i taką pierdółkę jak cyl do WSK-i by zrobili

Ja woziłem swój cyl do Janowic k.Lublina http://autoszlif.com/ i generalnie jestem zadowolony z roboty, cena 60 zł. Firma godna polecenia, przepał niesamowity (gdy odbierałem cyl przyjechały 2 bloki i wał c-360 do zrobienia ) więc robią dobrze skoro ludzie ich wybierają.
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: pawel15 » 2012-11-24, 22:30

marian6666 pisze:Hello:)
Niedaleko siebie masz zakłady w Lubartowie:
- http://autoszlif.com/ ; ja tam nie woziłem ale zadzwonić zawsze możesz i zapytać jak i co
- jest także zakład w Skrobowie k.Lubartowa - robią tam szlify do ciągników więc pewnie i taką pierdółkę jak cyl do WSK-i by zrobili
Też mogę polecić ten zakład :). Szlifowałem dwa cylindry do 125- jeden super... a drugi nie wiem, bo od szlifu leży zakonserwowany i czeka na lepsze czasy. Cena też przystępna(z tego co pamiętam to płaciłem 30 zł, ale było to kilka lat temu).

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Kondziu » 2012-11-25, 14:31

zubr9471 gdzie dokładnie robiłeś ten szlif ??
"Nie ma Boga jest motór"

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2046
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: jjaworskyy » 2012-11-25, 22:25

Pany powiedzcie mi jedną rzecz... Kupiłem tłok gorzycki (koleś pisał że rzadkiej selekcji NC) do tego kupiłem cylka nominał, bez progu itp... Czy śmiało moge montować zestaw?? Pozdrawiam WSK-ową Brać ;D

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: iron_bird » 2012-11-26, 01:11

jjaworskyy pisze:Pany powiedzcie mi jedną rzecz... Kupiłem tłok gorzycki (koleś pisał że rzadkiej selekcji NC) do tego kupiłem cylka nominał, bez progu itp... Czy śmiało moge montować zestaw?? Pozdrawiam WSK-ową Brać ;D
Tak, ale na wszelki wypadek pomierz albo daj komus kto ma sprzet zeby pomierzyc czy faktycznie masz tlok oraz cylka nominaly, zeby pozniej zgrzytu nie bylo ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość