Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Alien » 2012-04-21, 11:29

trzeba go obrobić

...i tu jest słowo klucz. Jak lub czym macie zamiar obrabiać ten legendarny gotowany tłok? :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Savier » 2012-04-21, 11:31

Gud kłeszczyn :chytry:.

No dobra, czyli jak go usmażymy razem z frytkami to co, ma nieregularne kształty? W sumie to nadal lepiej, jak te "nieregularne" kształty złapie przed spasowaniem układu jak po.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Muciek » 2012-04-21, 11:40

.i tu jest słowo klucz. Jak lub czym macie zamiar obrabiać ten legendarny gotowany tłok?
Magik z Prl który zwał się Sałek opisał chyba te czynności :P

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-04-23, 19:20

dobra Panowie krótka piłka: brać almota na 2 szlif i do anodowania czy polować na gorzyca :?:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Savier » 2012-04-23, 19:23

Jak Cię stać i masz czas to oczywiste, że gorzycki :-)

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-04-23, 19:27

kasa to nie problem tylko czas :-/ bo silnik planuje do maja poskładać a następnie w 1 lub w 2 tygodniu maja jak dobrze pójdzie to piaskowanie ramy i lakier

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Alien » 2012-04-23, 19:32

Muciek pisze:
.i tu jest słowo klucz. Jak lub czym macie zamiar obrabiać ten legendarny gotowany tłok?
Magik z Prl który zwał się Sałek opisał chyba te czynności :P
Opisywał też jak zrobić baryłkę/stożek używając papieru ściernego, deski i wprawnej ręki. Ja bym tak nie umiał zdjąć 0.05mm, ale widocznie jestem z tych mniej zdolnych manualnie.

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-04-26, 21:35

dzisiaj zamówiłem almota na 2 szlif bo pomyślałem że zostawię mu trochę swobody w działaniu zobaczę jakie będzie pasowanie i ewentualnie w tedy zacznę działać
P.S. jakie zabezpieczenia sworznia ma almot??

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Savier » 2012-04-26, 22:30

Segery.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Karlicek » 2012-04-26, 23:03

Lukasz1331 pisze:dzisiaj zamówiłem almota na 2 szlif bo pomyślałem że zostawię mu trochę swobody w działaniu zobaczę jakie będzie pasowanie i ewentualnie w tedy zacznę działać
P.S. jakie zabezpieczenia sworznia ma almot??
Dobrze zrozumiałem, że masz cylinder po trzecim szlifie i chcesz dać tłok na drugi? Trochę za dużo tej swobody chyba wtedy będzie.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-04-26, 23:37

cyl jest po 3 szlifie ale tłok najprawdopodobniej będzie anodowany czyli trzeba będzie jeszcze chyba troszkę pohonować albo będzie ok

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Muciek » 2012-04-26, 23:53

Nawet po anodowaniu tłok na 2gi szlif nie "zwiększy" się tyle aby nadawał się do cylindra o wymiarze 3go szlifu....

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-05-07, 18:21

dzisiaj przyszedł tłok almot na 2 szlif i wyszło pasowanie 0.07mm a pierścienie spasowałem na 0.25mm i powinno być ok
teraz tylko czekam na wał i silnik będzie gotowy

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Muciek » 2012-05-07, 18:27

Witam
dzisiaj odebrałem swój cylinder ze szlifu i okazało się, że oryginalny tłok, który dałem razem z cylindrem na 1 szlif (bo cylinder był nominalny) byłza mały i zrobiono od razu 3 pod tłok CX na oryginalne pasowanie 0.05
i tu pojawia się moje pytanie czy założyć ten tłok czy od razu wywalić tą chińszczyznę i kupić jakiś oryginalny tłok??
dzisiaj przyszedł tłok almot na 2 szlif i wyszło pasowanie 0.07mm a pierścienie spasowałem na 0.25mm i powinno być ok
teraz tylko czekam na wał i silnik będzie gotowy
To ja już nic nie rozumiem :faint:

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-05-07, 18:43

podobno każdy tłok jest inny i może almot jest troszkę mniejszy niż cx i teraz pasuje

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Muciek » 2012-05-07, 18:54

Ale wyraźnie napisałeś w 1szym poście że masz zrobiony 3 szlif a w ostatnim poście zakupiłeś tłok na 2gi szlif. Różnica pomiędzy szlifami to 0,25mm. Więc odnosząc się do 1szej wypowiedzi masz otwór o średnicy 52,75 + 0,05 to daje 52,80 (w przybliżeniu nie wiadomo jaki rozmiar tłoka) , teraz zakładasz tłok na 2gi szlif który może mieć maksymalnie około 50,50 do tego 7 setek luzu i wychodzi 50,57mm. Jak mi to wytłumaczysz ?

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-05-07, 19:44

nie ja ten szlif robiłem a ręki sobie nie dam obciąć że tam jest dokładnie 52,75 może być mniej, i tym sposobem to pasuje dzisiaj nie dm rady ale jutro pomierzę tłok i cyl i zobaczymy co i jak
ale skoro wsio jest ok to po jakiego grzyba drążysz temat??
a poza tym szlifierz który robił szlif nie ma za dobrej opinii jak się dowiedziałem ostatnio więc może być coś powalone ale jutro sprawdzę co i jak

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: wujcio » 2012-05-07, 21:27

Lukasz1331 pisze:nie ja ten szlif robiłem a ręki sobie nie dam obciąć że tam jest dokładnie 52,75 może być mniej, i tym sposobem to pasuje dzisiaj nie dm rady ale jutro pomierzę tłok i cyl i zobaczymy co i jak
ale skoro wsio jest ok to po jakiego grzyba drążysz temat??
a poza tym szlifierz który robił szlif nie ma za dobrej opinii jak się dowiedziałem ostatnio więc może być coś powalone ale jutro sprawdzę co i jak
To jak jesteś taki cwaniak to skąd wiedziałeś że będzie pasował Almot na 2 szlif?
Czym mierzyłeś ten luz? suwmiarką?

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-06-16, 22:56

sprawa się wyjaśniła ten tłok almotu był na 3 szlif był źle oznakowany, lub przysłano mi zły,
a co co wymiarów to cyl ma 52.76 a tłok 52.68 mierzone suwmiarką

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: AudioBas » 2012-06-16, 23:12

Lukasz1331 pisze:mierzone suwmiarką
Taki pomiar to można sobie.... wsadzić :)
:P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość