Strona 1 z 1

rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-07-31, 15:44
autor: MotoPRLmaniak
Witam.Właśnie remontuję silnik od wsk.Jeszcze z wałem na cienkim korbowodzie.Mam obawy że jest przekręcony czop.Wie ktoś jak to rozpoznać.Chyba sa jakieś sposoby.Słyszałem że oba otwory na klin maja być w jednej linii ale nie wiem czy do jest dobry sposób.Z góry dzięki.

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-07-31, 18:02
autor: dąbek
Gdy tłok znajduje się w GMP to wycięcie na klin powinno się znajdować idealnie ku dołowi.

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-01, 19:05
autor: MotoPRLmaniak
Ok dzięki.Są jeszcze jakieś inne sposoby?

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-02, 12:46
autor: Texas Ranger
Ten który podał dąbek jest najłatwiejszy do wykonania.

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-12, 21:08
autor: MotoPRLmaniak
Wał jest ok;).Wsk chodzi świetnie.

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-13, 03:15
autor: kwadrat49
MotoPRLmaniak pisze:
2018-08-12, 21:08
Wał jest ok;).Wsk chodzi świetnie.
To gdzie byl problem? Podziel sie tym z nami, Moze taka informacja bedzie przydatna w przyszlosci :-D

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-13, 10:50
autor: MotoPRLmaniak
Hmm.Problemu nie było w niczym.Poprostu remontowałem silnik w wsk.Stary wał był z luzem, bez blach i z wybitymi czopami.A właściciel dorzucił 2 wał.W idealnym stanie ZMD.Poprostu chciałem się upewnić czy jest dobry.

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-25, 23:46
autor: helmutt1
Czy wycięcia w przeciwwagach musza być dokładnie na przeciw siebie czy to normalne że nie są?

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-26, 01:15
autor: halcik
Normalne

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-26, 13:30
autor: helmutt1
No dobra z ciekawości poszukałem na YouTube filmów z centrowania wałów. Wszystkie są z czujnikami zegarowymi po naprawie. Ale jak taki wał się naprawia? Wygina? Zdejmuj na tokarce materiał gdzie jest bicie? Na czym to polega cała ta operacja?

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-26, 16:07
autor: czankete
helmutt1 pisze:
2018-08-26, 13:30
No dobra z ciekawości poszukałem na YouTube filmów z centrowania wałów. Wszystkie są z czujnikami zegarowymi po naprawie. Ale jak taki wał się naprawia? Wygina? Zdejmuj na tokarce materiał gdzie jest bicie? Na czym to polega cała ta operacja?
...helmutt1 obejrzyj chociażby film z linku poniżej - a w zasadzie fragment od 20:18 do 20:44 ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=emoF0EFxjjA

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-26, 19:01
autor: helmutt1
hehe czyli młotkowanie

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-26, 21:21
autor: czankete
helmutt1 pisze:
2018-08-26, 19:01
hehe czyli młotkowanie
...nie inaczej :-) - tylko trzeba wiedzieć gdzie przyłożyć i z jaką siłą ;-)

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-08-29, 08:57
autor: MotoPRLmaniak
Prawda.

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-09-05, 20:28
autor: helmutt1
Dziś po 11 miesiącach od złożenia silnika rozebrałem go ponownie w celu wyjęcia wału i oddania go do centrowania ze względu na drgania kierownicy.
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 132148.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 132818.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 134456.jpg
Po zdjęciu głowicy okazało się że cylinder jest trochę zaoliwiony. Widocznie papierowe uszczelki są za słabe. Teraz zamówiłem na allegro droższe klingerytowe.
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 140108.jpg
potem demontaż dekla i sprzęgła
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 143128.jpg
tutaj zaskoczenie bo znalazłem taki ułamany kawałeczek i nie mogę znaleźć ubytku w trybach silnika, co to może być?
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 145033.jpg
po rozpołowieniu okazało się że w komorze przeciwwag znajduje się gęsty olej - podejrzewam zaciąganie oleju przekładniowego simeringiem wału bo jest troszkę pokancerowany
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 152909.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 155508.jpg
czy nacięcia na wale z obu stron powinny być symetrycznie? Bo u mnie jest lekkie przesunięcie
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 154249.jpg

Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.

: 2018-09-06, 14:18
autor: MotoPRLmaniak
Jak w skrzyni korbowej był olej to miałeś nieszczelne połówki.Simmering jest dosyć wysoko i nie przepuścił by tak dużo ojelu.Po rozpołowieniu by go nie było widać, bo benzyna by go wypłukiwała i spalała.Ja z uszczelkami papierowymi nigdy nie miałem problemu.Zawsze cienko smaruję je dobrej jakości silikonem skręcam potem wystającą uszczelkę obcinam nożykiem i nie mam problemu ze szczelnością.Silnik jest suchutki nie kopci na biało.Jak kupiłeś uszczelki to dokup sobie jakiś dobry silikon np. Reinzosil,dirko,hylomar i uszczelkę pokrywy sprzęgła i karterów posmaruj cienką warstwą.To nie prl że nie było czym posmarować uszczelki oprócz tawotu.Pod cylinder, głowicę i ten mały dekielek pod zębatką zwawczą dajesz samą uszczelkę.Wał najlepiej oddaj do regeneracji i kup koniecznie jakieś nowe porządne łożyska i simmeringi.