Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: Daniel22 » 2012-03-30, 17:37

Jak w temacie, od kupna sprzętu dwójka ciężko mi wchodzi, najczęściej zgrzyta i trzeba się natrudzić, żeby ją wbić. Kilka dni temu na 3 biegu zaczęła szarpać... znajomy twierdzi, że to wina sprzęgła (wprawdzie mam wyjechane, nie da się wyregulować, żeby nie ciągnęło) i że wystarczy wymienić tarcze. Ja wyczytałem, że to może być wina trybów, zmieniacza biegów... I tak będę za jakiś czas rozpoławiał silnik prawdopodobnie, ale chciałbym się dowiedzieć, czy szukać przyczyn w sprzęgle, czy poczekać na rozbiórkę i remont silnika.

termin21

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: termin21 » 2012-03-30, 23:54

napewno nie sprzęgło. Skrzynia musiałabyć używana pewnie jak w Ursusie i nie wiele tam w środku już dobrego zostało pewnie

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: Daniel22 » 2012-03-31, 00:14

termin21 pisze:napewno nie sprzęgło. Skrzynia musiałabyć używana pewnie jak w Ursusie i nie wiele tam w środku już dobrego zostało pewnie
Czyli jednak, też myślę, że sprzęgło ma z tym mało wspólnego :-/ Pytanie pewnie retoryczne, ale współczesne tryby i części do skrzyni nadają się do montowania, czy tylko nowe i używane ZMD?

Awatar użytkownika
P@tryk95
Posty: 47
Rejestracja: 2012-03-07, 10:53
GG: 10154026
Moje maszyny: WSK B3 Garbi,Wsk B1,Simson sr 50
Lokalizacja: Świnków/Krotoszyn (PKR)
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: P@tryk95 » 2012-03-31, 18:06

Nowe lub używane zmd w dobrym stanie ;-) Może też kartery nie sa od pary .....

Awatar użytkownika
gofer35
Posty: 22
Rejestracja: 2013-04-29, 23:22
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1983r
Lokalizacja: Niegosławice, Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: gofer35 » 2013-06-02, 21:24

Witam
Mi też dwójka zgrzyta sprzęgło mam nowe, tj. tarcze i kosz sprzęgłowy wraz z popychaczami i ślimakiem. Przeczytałem już wsystkie posty i znam je na pamięć i nikt nie potrafi pomóc. Dodam, że zębatki w skrzyni są nowe orginalne zmd kupiłem za 350 zł skrzynie z PRL. Kartery mają ten sam numer. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zloty52
Posty: 104
Rejestracja: 2012-11-18, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: Romet ogar| Jawa mustang|Komar Sport| WSK 125|
WSK 175
Lokalizacja: Proszowice koło Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: Zloty52 » 2013-06-05, 14:49

Możliwe, ze coś źle zostało zdystansowane w silniku. WSK 125 to niestety taki silnik który wymaga szczegółowego wy dystansowania.

PS, miałem raz tak że sprzęgło miałem za słabo naciągnięte to trójka szarpała - tak jakby wyskakiwała i momentalnie wskakiwała, więc moim zdaniem moze to być nie tylko skrzynia biegów.

Awatar użytkownika
gofer35
Posty: 22
Rejestracja: 2013-04-29, 23:22
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1983r
Lokalizacja: Niegosławice, Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: gofer35 » 2013-06-05, 22:49

dzieki za podpowiedź sprawdze kosz może ma delikatny luz :?:

Awatar użytkownika
gofer35
Posty: 22
Rejestracja: 2013-04-29, 23:22
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1983r
Lokalizacja: Niegosławice, Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: gofer35 » 2013-06-06, 14:08

WSK sprawdzona wszystko dobrze poskładane a dwójeczka zgrzyta. Widocznie tak ma być. Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za podpowiedzi :papa:

Awatar użytkownika
Szklanka
Posty: 215
Rejestracja: 2012-11-25, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
Lokalizacja: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: Szklanka » 2013-06-06, 15:28

gofer35 pisze: Dodam, że zębatki w skrzyni są nowe orginalne zmd kupiłem za 350 zł skrzynie z PRL.

A choinka skrzyni pewnie lata w tulejkach jak arab na dywanie. Wymieniłeś je też ?

Awatar użytkownika
gofer35
Posty: 22
Rejestracja: 2013-04-29, 23:22
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1983r
Lokalizacja: Niegosławice, Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: gofer35 » 2013-06-07, 23:22

tulejki nowe i ciasne wymieniałe je dwa razy nic nie dało :-(

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: januszf_1992 » 2013-07-05, 02:59

słuchajcie problem u mnei jest taki że wszystko w silnikum mam nowe ale kosz sprzegla i przekladki stare. ! bieg wchodzi w miare po paru metrach lubi wyskoczyc trza wbic jeszcze raz... -.- drugi bieg to samo trzeci bieg to samo jak juz wejdzie to szarpie tak jakby sprzęgło ciągneło ale nie ciagnie... chce dodac ze jeszcze oleju nie zalałem bo mam świeżo wyremontowany silnik. Co sie dzieje? Dlaczego sie tak dzieje no i czy brak oleju to powoduje?

JimmyPage
Posty: 183
Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: JimmyPage » 2013-07-25, 10:44

Pojeździj jeszcze 1000 km bez oleju - powinno się dotrzeć . Człowieku skoro skrzynia i sprzęgło ma pracować w oleju , to zalej je olejem wtedy będzie należycie działać chyba , że nie jest w najlepszym stanie .

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: januszf_1992 » 2013-08-03, 05:10

mam teraz olej i dalej to samo

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: Daniel22 » 2014-01-13, 23:09

Witam ponownie,.
Po remoncie silnika i złożeniu, znów dwójka zgrzytała i wchodziła dopiero po zejściu z obrotów. Pozostałe biegi pracują normalnie. Rozebrałem znowu silnik - luz na tulejkach jest dość duży, wałek pośredni sobie lata na lewo i prawo, zęby koła z-23 są wydarte. Choinka też w wałku zdawczym nie siedzi zbyt solidnie... Koło z-28 wygląda dobrze, zęby nie są powydzierane, więc podejrzewam, że to wina tulejek. Po zamontowaniu nowych i ponownym złożeniu silnika, zdam relację.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: AudioBas » 2014-01-21, 12:17

Daniel22 pisze:Po remoncie silnika
Daniel22 pisze:luz na tulejkach jest dość duży, wałek pośredni sobie lata na lewo i prawo, zęby koła z-23 są wydarte. Choinka też w wałku zdawczym nie siedzi zbyt solidnie...
Fest remont!!
Naprawdę!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: zmyngut » 2014-01-21, 12:47

Duży luz na tulejkach- już wiesz dlaczego koło z23 masz zużyte? A jak już z niego polecą zęby w czasie jazdy to przekonasz się jak wsk potrafi się gwałtownie zatrzymać. A remont faktycznie fest.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: Daniel22 » 2014-03-13, 23:45

Najłatwiej komentować, że remont ujowy. Nie miałem innych tulejek, nowe się do niczego nie nadają, więc wolałem wrzucić stare tulejki, lepsze takie niż brak tulejek. To jedyny element jaki pominąłem, jak się okazało, błąd, więc będę szukał sposobu na zlikwidowanie problemu.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: AudioBas » 2014-03-14, 10:01

Daniel22 pisze:o jedyny element jaki pominąłem, jak się okazało, błąd, więc będę szukał sposobu na zlikwidowanie problemu.
To nie ma co szukać.
Trzeba dorobić nowe porządne tulejki i tyle...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: ziorko » 2014-03-14, 14:01

Orientujecie się jaki luz powinien być na tych tulejkach?
Ostatnio zmieniony 2014-03-14, 18:44 przez ziorko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie

Post autor: AndrzejJ » 2014-03-14, 14:49

jak mi poleciało Z23 to poczułem lekkie szarpnięcie, potem wyłupało gniazdo wałka pośredniego :D
Ale co by nie mówić- rozsypanie się Z23 i wałka zdawczego boli najbardziej z całej skrzyni

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości