Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Jak w temacie, od kupna sprzętu dwójka ciężko mi wchodzi, najczęściej zgrzyta i trzeba się natrudzić, żeby ją wbić. Kilka dni temu na 3 biegu zaczęła szarpać... znajomy twierdzi, że to wina sprzęgła (wprawdzie mam wyjechane, nie da się wyregulować, żeby nie ciągnęło) i że wystarczy wymienić tarcze. Ja wyczytałem, że to może być wina trybów, zmieniacza biegów... I tak będę za jakiś czas rozpoławiał silnik prawdopodobnie, ale chciałbym się dowiedzieć, czy szukać przyczyn w sprzęgle, czy poczekać na rozbiórkę i remont silnika.
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
napewno nie sprzęgło. Skrzynia musiałabyć używana pewnie jak w Ursusie i nie wiele tam w środku już dobrego zostało pewnie
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Czyli jednak, też myślę, że sprzęgło ma z tym mało wspólnego Pytanie pewnie retoryczne, ale współczesne tryby i części do skrzyni nadają się do montowania, czy tylko nowe i używane ZMD?termin21 pisze:napewno nie sprzęgło. Skrzynia musiałabyć używana pewnie jak w Ursusie i nie wiele tam w środku już dobrego zostało pewnie
- P@tryk95
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-03-07, 10:53
- GG: 10154026
- Moje maszyny: WSK B3 Garbi,Wsk B1,Simson sr 50
- Lokalizacja: Świnków/Krotoszyn (PKR)
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Nowe lub używane zmd w dobrym stanie Może też kartery nie sa od pary .....
- gofer35
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-04-29, 23:22
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 1983r
- Lokalizacja: Niegosławice, Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Witam
Mi też dwójka zgrzyta sprzęgło mam nowe, tj. tarcze i kosz sprzęgłowy wraz z popychaczami i ślimakiem. Przeczytałem już wsystkie posty i znam je na pamięć i nikt nie potrafi pomóc. Dodam, że zębatki w skrzyni są nowe orginalne zmd kupiłem za 350 zł skrzynie z PRL. Kartery mają ten sam numer. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Mi też dwójka zgrzyta sprzęgło mam nowe, tj. tarcze i kosz sprzęgłowy wraz z popychaczami i ślimakiem. Przeczytałem już wsystkie posty i znam je na pamięć i nikt nie potrafi pomóc. Dodam, że zębatki w skrzyni są nowe orginalne zmd kupiłem za 350 zł skrzynie z PRL. Kartery mają ten sam numer. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
- Zloty52
- Posty: 104
- Rejestracja: 2012-11-18, 22:55
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet ogar| Jawa mustang|Komar Sport| WSK 125|
WSK 175 - Lokalizacja: Proszowice koło Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Możliwe, ze coś źle zostało zdystansowane w silniku. WSK 125 to niestety taki silnik który wymaga szczegółowego wy dystansowania.
PS, miałem raz tak że sprzęgło miałem za słabo naciągnięte to trójka szarpała - tak jakby wyskakiwała i momentalnie wskakiwała, więc moim zdaniem moze to być nie tylko skrzynia biegów.
PS, miałem raz tak że sprzęgło miałem za słabo naciągnięte to trójka szarpała - tak jakby wyskakiwała i momentalnie wskakiwała, więc moim zdaniem moze to być nie tylko skrzynia biegów.
- gofer35
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-04-29, 23:22
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 1983r
- Lokalizacja: Niegosławice, Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
dzieki za podpowiedź sprawdze kosz może ma delikatny luz
- gofer35
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-04-29, 23:22
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 1983r
- Lokalizacja: Niegosławice, Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
WSK sprawdzona wszystko dobrze poskładane a dwójeczka zgrzyta. Widocznie tak ma być. Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za podpowiedzi
- Szklanka
- Posty: 215
- Rejestracja: 2012-11-25, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
gofer35 pisze: Dodam, że zębatki w skrzyni są nowe orginalne zmd kupiłem za 350 zł skrzynie z PRL.
A choinka skrzyni pewnie lata w tulejkach jak arab na dywanie. Wymieniłeś je też ?
- gofer35
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-04-29, 23:22
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 1983r
- Lokalizacja: Niegosławice, Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
tulejki nowe i ciasne wymieniałe je dwa razy nic nie dało
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
słuchajcie problem u mnei jest taki że wszystko w silnikum mam nowe ale kosz sprzegla i przekladki stare. ! bieg wchodzi w miare po paru metrach lubi wyskoczyc trza wbic jeszcze raz... -.- drugi bieg to samo trzeci bieg to samo jak juz wejdzie to szarpie tak jakby sprzęgło ciągneło ale nie ciagnie... chce dodac ze jeszcze oleju nie zalałem bo mam świeżo wyremontowany silnik. Co sie dzieje? Dlaczego sie tak dzieje no i czy brak oleju to powoduje?
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
- Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Pojeździj jeszcze 1000 km bez oleju - powinno się dotrzeć . Człowieku skoro skrzynia i sprzęgło ma pracować w oleju , to zalej je olejem wtedy będzie należycie działać chyba , że nie jest w najlepszym stanie .
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
mam teraz olej i dalej to samo
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Witam ponownie,.
Po remoncie silnika i złożeniu, znów dwójka zgrzytała i wchodziła dopiero po zejściu z obrotów. Pozostałe biegi pracują normalnie. Rozebrałem znowu silnik - luz na tulejkach jest dość duży, wałek pośredni sobie lata na lewo i prawo, zęby koła z-23 są wydarte. Choinka też w wałku zdawczym nie siedzi zbyt solidnie... Koło z-28 wygląda dobrze, zęby nie są powydzierane, więc podejrzewam, że to wina tulejek. Po zamontowaniu nowych i ponownym złożeniu silnika, zdam relację.
Po remoncie silnika i złożeniu, znów dwójka zgrzytała i wchodziła dopiero po zejściu z obrotów. Pozostałe biegi pracują normalnie. Rozebrałem znowu silnik - luz na tulejkach jest dość duży, wałek pośredni sobie lata na lewo i prawo, zęby koła z-23 są wydarte. Choinka też w wałku zdawczym nie siedzi zbyt solidnie... Koło z-28 wygląda dobrze, zęby nie są powydzierane, więc podejrzewam, że to wina tulejek. Po zamontowaniu nowych i ponownym złożeniu silnika, zdam relację.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4114
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Daniel22 pisze:Po remoncie silnika
Fest remont!!Daniel22 pisze:luz na tulejkach jest dość duży, wałek pośredni sobie lata na lewo i prawo, zęby koła z-23 są wydarte. Choinka też w wałku zdawczym nie siedzi zbyt solidnie...
Naprawdę!
- zmyngut
- Posty: 686
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Duży luz na tulejkach- już wiesz dlaczego koło z23 masz zużyte? A jak już z niego polecą zęby w czasie jazdy to przekonasz się jak wsk potrafi się gwałtownie zatrzymać. A remont faktycznie fest.
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Najłatwiej komentować, że remont ujowy. Nie miałem innych tulejek, nowe się do niczego nie nadają, więc wolałem wrzucić stare tulejki, lepsze takie niż brak tulejek. To jedyny element jaki pominąłem, jak się okazało, błąd, więc będę szukał sposobu na zlikwidowanie problemu.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4114
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
To nie ma co szukać.Daniel22 pisze:o jedyny element jaki pominąłem, jak się okazało, błąd, więc będę szukał sposobu na zlikwidowanie problemu.
Trzeba dorobić nowe porządne tulejki i tyle...
- ziorko
- Posty: 360
- Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały) - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
Orientujecie się jaki luz powinien być na tych tulejkach?
Ostatnio zmieniony 2014-03-14, 18:44 przez ziorko, łącznie zmieniany 1 raz.
- AndrzejJ
- Posty: 389
- Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
- GG: 0
- Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97 - Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
jak mi poleciało Z23 to poczułem lekkie szarpnięcie, potem wyłupało gniazdo wałka pośredniego
Ale co by nie mówić- rozsypanie się Z23 i wałka zdawczego boli najbardziej z całej skrzyni
Ale co by nie mówić- rozsypanie się Z23 i wałka zdawczego boli najbardziej z całej skrzyni
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości