WSK 125 sprzęgło trzyma !
- mietek09
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-02-11, 20:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Dwa Pięć Jeden i Rower
- Lokalizacja: Kielce i okolice
- Kontaktowanie:
WSK 125 sprzęgło trzyma !
Siemka, szukałem i nie znalazłem podobnego tematu już nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić, więc tak w mojej wuesce zaczęło lekko ciągnąć sprzęgło no to nic, biorę podciągam trochę i wydaje się że jest ok a tu tak ruszyć się da normalnie biegi wchodzą ale po wrzuceniu dwójki sprzęgło trzyma daje gazu a tu moto łapie dzikich obrotów wbijam 3 na początku ok a jak trochę się rozpędzi to to samo co z drugim biegiem. Po powrocie z poprzednich ustawień sprzęgła nadal problem występuje. Dodam, że olej na początku 15w40 wlany, tarcze jak nowe, potem nowy olej lux to samo, hipol to samo, rozbieranie sprzęgła (3), kulki są obydwie. Jaka może być tego przyczyna, jak mogę to rozwiązać. Liczę na ciekawe propozycje z góry dzięki za pomoc. pozdrawiam
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Z tego co piszesz wychodzi na to że sprzęgło już ciągnęło a Ty go jeszcze mocniej podciągnąłeś a powinieneś popuścić(prawdopodobnie na śrubie regulacyjnej w deklu).15w40 to nie olej przekładniowy i nie nadaje się do skrzyni,mieszanka tego oleju i ciągnące sprzęgło mogło spalić tarczki.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Jak by popuścił to przecież jeszcze bardziej zacznie ciągnąć, a jak za mocno podciągnięte to się ślizga.Sprawdź sprężyny sprzęgła.
- mietek09
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-02-11, 20:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Dwa Pięć Jeden i Rower
- Lokalizacja: Kielce i okolice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Kurde teraz taka sytuacja, że albo mam sprzęgło z ogromnym luzem na klamce (i trzyma) albo mam takie, że klamkę się dwoma rękami wciska i też dup*. A wracając, sprzęgło w deklu podciągnąłem ponieważ zrobił mi się duży luz w sensie na klamce i po wrzuceniu biegu silnik przygasał.
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Rozbieraj sprzęgło, przemyj tarcze jak nie spalone, sprawdź sprężynki, linkę sprzęgła czy pancerz się nie zwija i składaj, musi działać.
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Luz klamki możesz regulować też linką.
- mietek09
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-02-11, 20:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Dwa Pięć Jeden i Rower
- Lokalizacja: Kielce i okolice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
To jest taki byczy luz nie do regulacji A co do tarcz to po czym poznać że spalone ? ciemne są ?
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Tak, i przyślizgane, będę twardsze i gładkie.A ślimak w deklu jest cały, też go sprawdź.Jak byczy luz to masz linkę dupną, powinien dać się skasować regulacja linki.
- mietek09
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-02-11, 20:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Dwa Pięć Jeden i Rower
- Lokalizacja: Kielce i okolice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Sprawdzę jeszcze ślimak te tarcze i dam znać co i jak
dzięki za zainteresowanie.
dzięki za zainteresowanie.
-
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Olej o klasie lepkości 15W/40 to wielosezonowy olej silnikowy najczęściej mineralny, czyli mieszanina mineralnej bazy olejowej z dodatkami chemicznymi ,które posiadają właściwości :
obniżające temperaturę pompowalności oleju (stąd jest on wielosezonowy i liczba przed W oznacza do jakiej temp. otoczenia mozna go stosować)
przeciwpienne
zapobiegające powstawaniu szlamów i laków poprzez utrzymanie sadzy w rozproszeniu
podwyższające lepkość w wysokiej temperaturze
przeciwkorozyjne, przeciwutleniające
myjące
Tak więc lepiej się on sprawdza w silnikach spalinowych.
Jak wiadomo instrukcja podaje aby stosować olej lux 10 czyli mineralny olej z depresatorami o klasie lepkości SAE 30.(co ciekawe olej Lux 10 z Orlenu ma taką samą kartę charakterystyki jaką miał normę branżową olej Lux 10 za PRL-u)
Czyli ,gdyby olej 15W/40 był olejem jednosezonowym, miałby klasę SAE 40.
Jaki lać olej? A no taki jak w instrukcji, lub nowoczesny o takiej samej klasie lepkości ,tylko do sprzęgieł mokrych.
Oleje zawierające sulfoniany wapnia dla dobra tarcz sobie odpuście( czyli wszystkie przekładniowe hipole etc.)
Nie zmienia to jednak faktu, że winą twojej niesprawności nie jest olej. Z tymi dzikimi obrotami chodzi ci o to że silnik wchodzi na wysokie obroty z powodu utraty obciążenia? Wg. mnie coś się blokuje przy rozłączaniu i załączaniu sprzęgła.
obniżające temperaturę pompowalności oleju (stąd jest on wielosezonowy i liczba przed W oznacza do jakiej temp. otoczenia mozna go stosować)
przeciwpienne
zapobiegające powstawaniu szlamów i laków poprzez utrzymanie sadzy w rozproszeniu
podwyższające lepkość w wysokiej temperaturze
przeciwkorozyjne, przeciwutleniające
myjące
Tak więc lepiej się on sprawdza w silnikach spalinowych.
Jak wiadomo instrukcja podaje aby stosować olej lux 10 czyli mineralny olej z depresatorami o klasie lepkości SAE 30.(co ciekawe olej Lux 10 z Orlenu ma taką samą kartę charakterystyki jaką miał normę branżową olej Lux 10 za PRL-u)
Czyli ,gdyby olej 15W/40 był olejem jednosezonowym, miałby klasę SAE 40.
Jaki lać olej? A no taki jak w instrukcji, lub nowoczesny o takiej samej klasie lepkości ,tylko do sprzęgieł mokrych.
Oleje zawierające sulfoniany wapnia dla dobra tarcz sobie odpuście( czyli wszystkie przekładniowe hipole etc.)
Nie zmienia to jednak faktu, że winą twojej niesprawności nie jest olej. Z tymi dzikimi obrotami chodzi ci o to że silnik wchodzi na wysokie obroty z powodu utraty obciążenia? Wg. mnie coś się blokuje przy rozłączaniu i załączaniu sprzęgła.
-
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Olej o klasie lepkości 15W/40 to wielosezonowy olej silnikowy najczęściej mineralny, czyli mieszanina mineralnej bazy olejowej z dodatkami chemicznymi ,które posiadają właściwości :
obniżające temperaturę pompowalności oleju (stąd jest on wielosezonowy i liczba przed W oznacza do jakiej temp. otoczenia mozna go stosować)
przeciwpienne
zapobiegające powstawaniu szlamów i laków poprzez utrzymanie sadzy w rozproszeniu
podwyższające lepkość w wysokiej temperaturze
przeciwkorozyjne, przeciwutleniające
myjące
Tak więc lepiej się on sprawdza w silnikach spalinowych.
Jak wiadomo instrukcja podaje aby stosować olej lux 10 czyli mineralny olej z depresatorami o klasie lepkości SAE 30.(co ciekawe olej Lux 10 z Orlenu ma taką samą kartę charakterystyki jaką miał normę branżową olej Lux 10 za PRL-u)
Czyli ,gdyby olej 15W/40 był olejem jednosezonowym, miałby klasę SAE 40.
Jaki lać olej? A no taki jak w instrukcji, lub nowoczesny o takiej samej klasie lepkości ,tylko do sprzęgieł mokrych.
Oleje zawierające sulfoniany wapnia dla dobra tarcz sobie odpuście( czyli wszystkie przekładniowe hipole etc.)
Nie zmienia to jednak faktu, że winą twojej niesprawności nie jest olej. Z tymi dzikimi obrotami chodzi ci o to że silnik wchodzi na wysokie obroty z powodu utraty obciążenia? Wg. mnie coś się blokuje przy rozłączaniu i załączaniu sprzęgła.
obniżające temperaturę pompowalności oleju (stąd jest on wielosezonowy i liczba przed W oznacza do jakiej temp. otoczenia mozna go stosować)
przeciwpienne
zapobiegające powstawaniu szlamów i laków poprzez utrzymanie sadzy w rozproszeniu
podwyższające lepkość w wysokiej temperaturze
przeciwkorozyjne, przeciwutleniające
myjące
Tak więc lepiej się on sprawdza w silnikach spalinowych.
Jak wiadomo instrukcja podaje aby stosować olej lux 10 czyli mineralny olej z depresatorami o klasie lepkości SAE 30.(co ciekawe olej Lux 10 z Orlenu ma taką samą kartę charakterystyki jaką miał normę branżową olej Lux 10 za PRL-u)
Czyli ,gdyby olej 15W/40 był olejem jednosezonowym, miałby klasę SAE 40.
Jaki lać olej? A no taki jak w instrukcji, lub nowoczesny o takiej samej klasie lepkości ,tylko do sprzęgieł mokrych.
Oleje zawierające sulfoniany wapnia dla dobra tarcz sobie odpuście( czyli wszystkie przekładniowe hipole etc.)
Nie zmienia to jednak faktu, że winą twojej niesprawności nie jest olej. Z tymi dzikimi obrotami chodzi ci o to że silnik wchodzi na wysokie obroty z powodu utraty obciążenia? Wg. mnie coś się blokuje przy rozłączaniu i załączaniu sprzęgła.
- mietek09
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-02-11, 20:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Dwa Pięć Jeden i Rower
- Lokalizacja: Kielce i okolice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
No dokładnie coś nie rozłącza sprzęgła przy obciążeniu wyższymi biegani i jade wtedy tak jakby na półsprzęgle tyle co bym na luzie pałował.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Spróbuj popuścić śrubę regulacyjną w deklu a następnie wkręć do momentu gdy poczujesz oprócz i dokręć kontrę wtedy ustaw linkę i klamkę z wymaganym luzem okolo 2mm.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- mietek09
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-02-11, 20:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Dwa Pięć Jeden i Rower
- Lokalizacja: Kielce i okolice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Ok spróbuje. Co macie na myśli pisząc sprawdź sprężynki, bo ja mam je proste tej samej wilelkości itp
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Czy nie są za słabe, z dużo się nie uginają.
- mietek09
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-02-11, 20:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Dwa Pięć Jeden i Rower
- Lokalizacja: Kielce i okolice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Dobra jak składać sprzęgło ? na suchych tarczach czy przesmarowac olejem ?
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Smarować smarować.
- mietek09
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-02-11, 20:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Dwa Pięć Jeden i Rower
- Lokalizacja: Kielce i okolice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
właśnie w tym momencie je składam
- mietek09
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-02-11, 20:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Dwa Pięć Jeden i Rower
- Lokalizacja: Kielce i okolice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
zauważylem ze gdy wciskam klamke bez kapy sprzęgla to tarcza (przekładka) rusza sie tylko pierwsza od strony zabezpieczenia reszta nieruchomo a moim zdaniem tu jest problem
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 sprzęgło trzyma !
Popychacz działa tylko na zewnętrzną przekładkę wiec jak reszta ma się ruszyć, tylko się luzuje włóż bieg wciśnij sprzęgło i kręć kołem zobacz czy rozkleja.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości