Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: WSK » 2009-12-06, 00:24

Niewiem czy mam na myśli tą samą podkładke, ale u mnie była w którymś miejscu na wałeczku (nie pamietam, silnik ten rozkładałem z rok temu) to te podkładki wkładano w fabryce tylko w razie potrzeby, jak wiemy wszystko nie było idealne jak składano silnik i sprawdzano poprawność skrzyni te dobre nie potrzebowały podkładki a kiedy trafiała się wada że coś było nie tak dawano podkładkę aby wyeliminować ten defekt i tak w jednym silniku mamy podkładkę w innym nie- ot cała filozofia.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: piotrek7533 » 2009-12-06, 09:30

Trzeci bieg ciągnie sprzęgłem kłowym,jak sprzęgło kłowe jest zużyte to będzie trójka wyskakiwać.A co do podkładek to lepiej dać podkładkę tak jak książka pisze.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: Stary » 2009-12-06, 12:17

Chyba nie mówicie o silniku S01 i podkładce pod wałkiem zdawczym? Ona tam musi być obowiązkowo! Chyba, że w ostatnich silnikach jej nie było o czym nie wiem. W książce Załęskiego na przekroju silnika jest ona wyraźnie zaznaczona, w książce Kuklewicza/Kapeckiego na stronie 58 jest nawet zdjęcie całego wałka głównego wraz z podkładką i wałkiem zdawczym. Katalog części M06B3 z 1972r na stronie 22, schemat T-6 również wyszczególnia tą podkładkę. Oprócz dystansującej roli "pierścienia odległościowego" ma on za zadanie redukować zużycie powierzchni czołowych tryb skrzyni.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: WSK » 2009-12-06, 15:22

Otworzyłem właśnie książkę H.Załęskiego "Naprawa motocykli WSK M06B3, M21W2,M21W1,M21W2S z lat 70'tych(twarda okładka) i tam niema wzmianki o podkładce, niema jej na rysunku skrzyni b. ani na przekroju, a ni nawet w opisie, otoworzyłem natomiast "Z motorem na TY" katalog części i tam ta podkładzina jest, mi ta podkładka trafiła się w silniku tylko 1 raz, a gdy chciałem ją kupić na Motobazarze- chyba stanowisko sklepu Skuterdebica, powiedziano mi że ta podkładka była zakładana właśnie tak jak napisałem wcześniej, sprzedawca pokazał mi model nowej skrzyni i rzeczywiście nic tam nie było. Niepamietam dokładnie ale w silniku Fumki też nie miałem tego cuda, czyżby ludzie masowo gubili tą podkładkę?- szczerze wątpie.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: Stary » 2009-12-06, 16:44

Nie zamierzam się spierać. Odkąd bawię się motocyklami złożyłem około 20 S01 i nie przypominam sobie, żeby podkładki pod wałkiem zdawczym nie było. Fakt, zawsze składałem te najstarsze. Co do Skutera z Dębicy - u Wacława bywam często i od niego kupowałem oryginalne podkładki ZMD nie raz. Do S01 z 1958 pamiętam, że dostałem nawet wałek pośredni ZMD w papierku - mam foto.

Co do Załęskiego przyglądnij się dokładnie schematowi silnika - jest jak wół, czyżbyś nie umiał czytać schematów?. A podkładka w opisie składania silnika - fakt jest pominięta. Jak wytłumaczysz zatem fakt, że w innych źródłach bardzo obiektywnych jak Katalog Części pojawia się?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: wujcio » 2009-12-06, 17:21

WSK przecież taka podkładka to nie jest dystans do skrzyni (ma ona 3-4 mm grubości!);>
dystansuje się skrzynie podkładkami które mają od 0.1-1 mm grubości, ta zapewne jest do ustawienia zazębiania na odpowiednim poziomie lub tak jak napisał stary do tego aby dwie części nie ocierały o siebie bezpośrednio.
Moim zdaniem jest to integralna część skrzyni biegów.
We wszystkich WFM były na 100% stosowane ale możliwe że w prywaciarskich skrzyniach z końca produkcji ich już nie było (bo ktoś o nich zapomniał?) albo tulejki brązowe były dłuższe w wałkach zdawczych co zmieniało charakter skrzyni

Agresives
Posty: 90
Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: Agresives » 2009-12-06, 17:38

WSK pisze:Otworzyłem właśnie książkę H.Załęskiego "Naprawa motocykli WSK M06B3, M21W2,M21W1,M21W2S z lat 70'tych(twarda okładka) i tam niema wzmianki o podkładce, niema jej na rysunku skrzyni b. ani na przekroju, a ni nawet w opisie, otoworzyłem natomiast "Z motorem na TY" katalog części i tam ta podkładzina jest, mi ta podkładka trafiła się w silniku tylko 1 raz, a gdy chciałem ją kupić na Motobazarze- chyba stanowisko sklepu Skuterdebica, powiedziano mi że ta podkładka była zakładana właśnie tak jak napisałem wcześniej, sprzedawca pokazał mi model nowej skrzyni i rzeczywiście nic tam nie było. Niepamietam dokładnie ale w silniku Fumki też nie miałem tego cuda, czyżby ludzie masowo gubili tą podkładkę?- szczerze wątpie.


Jeśli silnik masz dziewiczy to nie ma takiej opcji żeby ta podkładka się tam nie znalazła. I dyskusje w tym temacie radziłbym opierać na wiedzy wyniesionej z rozbiórki silników DZIEWICZYCH. Bo w innych przypadkach każdy ma co innego do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: Sebastian440 » 2009-12-06, 18:07

Z silnikami jak z kobietami. Dziewic bardzo mało.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: WSK » 2009-12-06, 19:26

Stary pisze:Co do Załęskiego przyglądnij się dokładnie schematowi silnika - jest jak wół, czyżbyś nie umiał czytać schematów?. A podkładka w opisie składania silnika - fakt jest pominięta. Jak wytłumaczysz zatem fakt, że w innych źródłach bardzo obiektywnych jak Katalog Części pojawia się?
Stary pisze:A podkładka w opisie składania silnika - fakt jest pominięta.
Na tej książce się wzorowałem, dodatkowo patrze- niema to niema.
Agresives pisze: I dyskusje w tym temacie radziłbym opierać na wiedzy wyniesionej z rozbiórki silników DZIEWICZYCH. Bo w innych przypadkach każdy ma co innego do powiedzenia.
- Bardziej wole książki w przypadku gdy na kilka złożonych silników w tym sezonie 1 trafił mi się z podkładką, reszta bez., dobrze że przynajmniej sobie wyjaśniłem że ta podkładka była, nikt mi nie wciśnie teraz kitu że wsadzane były od tak.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: Stary » 2009-12-06, 19:48

Do usług ;-) Polecam Kuklewicza/Kapeckiego naprawdę dobra książka.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: 125 arek » 2009-12-07, 19:36

panowie spur toczy się o książki ja rozbierałem wiele śilników i takiej podkładki nie widziałem ani razu :)
WSK pisze: - Bardziej wole książki w przypadku gdy na kilka złożonych silników w tym sezonie 1 trafił mi się z podkładką, reszta bez.,.

chłopie sam sobie odpowiedziałeś tylko jeden
a pytanie miał on plomby rozbierałeś jakiś z plombami bo ja jeden tak po przekręceniu wału i pamiętam że nie miał podkładki
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: Sebastian440 » 2009-12-08, 00:57

To, że jej nie miałeś nieznaczny, że tak powinno być. Nie wiem nie znam się zupełnie na 125. Ale skoro ludzie robiący remonty (nie wymianie pierścienie) mówią, że ów podkładka musi być,to musi być.

ps. pisz po polsku bo nie idzie tego zrozumieć.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: Jarek_kam » 2009-12-08, 16:31

Bzdury. Każdy rozbierany przeze mnie silnik S01 posiadał taką podkładke.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: maykii » 2009-12-08, 17:22

Widze, że każdy gada o innej podkładce xD Jeden piszę o podkładce na tryb zdawczy, która jest od początku w każdym z silników, ktoś wtrącił o podkładce, którą dystansowali najgorsze skrzynie... Nie wiem ale czuję tu bardzo rozbierzną rozmowę ;D
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: Stary » 2009-12-08, 17:59

Tak jakby nie docierało:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: maykii » 2009-12-08, 18:29

Nie no w każdym silniku podkładka na trybie zdawczym musi być ;D Tyle to każdy z wiedzą podstawową o tym silniku powinien wiedzieć :P
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: 125 arek » 2009-12-08, 19:17

hehe to juz wiem o co biega ja troszkę pomyliłem podkładki za co przepraszam
pomyliłem z podkłądką którą dystansują ludzie od strony łożyska na wałku zdawczym
a ta na zdjęciu przedstawionym przez starego ma być
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: Jarek_kam » 2009-12-08, 19:18

Mi chodziło dokłądnie o tą podkłądke, miałęm ją w każdym silniku. A teraz mały offtop- w jednym z silników między wałkiem a łożyskiem miałem taaaakie cieitkie 2 podkłądeczki- miały grubość najcieńszego listka szczelinomierza :D

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: wujcio » 2009-12-08, 19:34

to te cieniutkie podkładki to właśnie jest dystans skrzyni :)

Patriota

Re: Wiecznie cieknący olej z wałka zdawczego WSK 125

Post autor: Patriota » 2016-03-22, 20:11

Z racji że nie padła odpowiedz podzielę się patentami. Aby za chiny nie ciekło, zarówno tulejkę( na zdawczy) jak i wałek (sprzęgła) zanosimy do tokarza i prosimy o wytoczenie rowków na oringi w tulejce wewnętrzny w wałku zewnętrzny.(będą chętni będzie foto a na razie poproszę złotą łopatę^^ (uznałem ze skoro mam odpowiedz warto odkopać)

Nie ma za co ^^

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości