Brak wolnych obrotów na CDI...

Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Sarmat » 2015-11-10, 11:22

Muszę gaźnika właśnie poszukać. Co do ustawiania zapłonu lampa to pisałem

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Muciek » 2015-11-10, 11:24

Lampa taka normalna czy ta diodowa z allegro? Jak są rozmyte znaki to trzeba w tej ledowej odsunąć przewód od kabla WN.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Sarmat » 2015-11-10, 13:51

Diodowa z aledrogo właśnie. I tak spróbuję jak mówisz bo go oplątałem :D

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Sarmat » 2015-11-28, 18:11

Witam po przerwie

Kumpla gaźnik wsadzilem, na początku miał spore obroty, po przestawieniu iglcy na najwyższy rowek pyrkał już niemal idealnie. Niestety podczas jazdy na 1 biegu było ok, przy drugim miałem objawy takie jakby się dusil, nawet jak dałem gaz do spodu. Po odkreceniu wylało się trochę paliwa z gumy od filtra.
Później wsadzilem swój, ale tu już lipa bo nie reagował praktycznie na śrubę wolnych obrotów i ten sam objaw przy wrzuceniu dwójki. Może za mało obrotów miała jak ją wrzuciłem, nie wiem. Wydaje mi się że rozgrzalem ja dobrze, gaźnik nie zapchany. A zapłon postaram się ustawić jutro

Awatar użytkownika
Jacu gorzała
Posty: 151
Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50
Lokalizacja: Klimy
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Jacu gorzała » 2015-11-29, 11:46

Brak wolnych obrotów - raczej to nie gaźnik, ja u siebie założyłem tez CDI - jeździ jak trzeba , moc jest , nie muli. Ale niema najmniejszych obrotów. Tak samo jak u cb. Moim zdaniem wina leży po stronie źle ustawionego zapłonu. U mnie jak pierwszy raz odpalałem to miałem opóźniony i ja strasznie muliło i nie chciała wkręcać się na wysokie obroty wiec po troszku przestawiałem zapłon aby był wcześniejszy i teraz jest możliwie ale raczej i tak go przyspieszę bo do ideału mu trochę brakuje. Z gaźnikiem tez kombinowałem i znaczących rezultatów nie było.
Życie jest po to aby śmigać na moto.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Sarmat » 2015-11-29, 16:57

Właśnie wróciłem od wski i mogę powiedzieć tak.
Założyłem gaźnik kumpla który był wyregulowany, obroty niskie miała bardzo dobre, coś takiego:
https://youtu.be/6EW61Zunidc
Filmik nie oddaje tego jak ona pracuje dokładnie, ale mniej więcej coś takiego (a te chińskie pierścienie dzwonią jak poje#*ne ;D )
Ustawiłem ją tak, by nie oddawała kopniakiem. Co ciekawe, przy maksymalnym opóźnieniu podstawką, nie miała objawów typu strzelanie w tłumik.
Wziąłem ja na drogę za domem, generalnie trawa, ale niska i mam wrażenie że brakuje jej jadu. Wrzucam dwa a ona buuuu i Tak jak by chciała gasnąć, niezależnie od obrotów. Raz mi się udało tę dwójkę wrzucić to już jechała jak powinna.
Trochę mi pluje też z tłumika, może być mieszanka z nadmiarem oleju czy to wina zapłonu? Z kolanka też mi zaczęła czarna maź kapać.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: franq87 » 2015-11-29, 19:58

Z całym szacunkiem, to nie są ładne wolne obroty, słyszałeś na pewno jak te silniki potrafią równo ,przyzwoicie i cicho pracować.
Moje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Savier » 2015-11-29, 22:00

Ja nie wiem jak Ty to wszystko ustawiasz, ale ciagle chodzi to jak niedopchnięta babcia Stasia :mrgreen: :mrgreen: .
Moje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.
Osobiście miałem coś na tym chińskim garze no i chodziło :D.
A CDI proponuje franq, żebyś najpierw założył a potem oceniał :D. Jeśli taka nieoryginalność nie poparzy w dłonie. :D :D
Dążę do tego, że moim zdaniem to ciągle gaźnik, a jak będziesz na zmiane regulował zapłon i obroty to do ładu nie dojdziesz :D.
No i nigdy nie słyszałem tak dzwoniacego rowera - nawet mój mniej tyrkocze ;D

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: franq87 » 2015-11-29, 22:32

Savier pisze: A CDI proponuje franq, żebyś najpierw założył a potem oceniał :D. Jeśli taka nieoryginalność nie poparzy w dłonie. :D :D
Do swojego motocykla nie założę ,nie ma mowy, co nie znaczy jednak, że nie mam z tym kontaktu! A możliwość wyrażania swojej opinii nie ubliżając nikomu to mi konstytucja gwarantuje.
Savier mam prośbę ,poświęć 8zł ,kup np. chińska podróbkę kondensatora miflex (czyli większość miflex-ów z allegro) ,rozbierz go i zobacz co jest w środku.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Savier » 2015-11-29, 22:38

Także Sarmat wywal te CDI bo u nikogo to nie chodzi ;-) Cylinder tez się nie nadaje.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: franq87 » 2015-11-29, 22:51

Savier nie wyolbrzymiaj, sam chyba widzisz i słyszysz jak to chodzi. W cylindrze ze dwie dychy luzu, zapłon ustawiony aby odpalał, a ty jesteś tak okropnie przewrażliwiony na wszelkie objawy sprzeciwu ku CDI, że aż nie dopuszczasz innej myśli. Ja wiem że lepsze ładowanie, że sto lat bezawaryjnej pracy.. jestem też handlowcem ,i prawda mówiona handlarzom allegrowym, parametry na chińskich częściach, nijak się mają do prawdy .Gdyby nie obowiązywała mnie tajemnica ,opowiedział bym ci jak wygląda zamawianie towaru w chińskich fabrykach, kto daje na to gwarancję i jakie sa marże. Stój murem za CDI , bardzo dobrze, ja zawsze będę bronił wyższych wartości.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Sarmat » 2015-11-30, 01:10

franq87 pisze:Z całym szacunkiem, to nie są ładne wolne obroty, słyszałeś na pewno jak te silniki potrafią równo ,przyzwoicie i cicho pracować.
Moje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.
Na oryginalny cylinder, tłok i pierścienie od Aliena póki co mnie nie stać, ale w miarę możliwości postaram się wymienić i to. A zapłon póki co zostaje.

Zastanawiam się czy nie lepiej wysłać gaźnik na mycie w ultradźwiękach i dalsze próby regulacji. Bo jeżeli gaźnik kumpla to potrafi, a mój już nie, to coś musi być na rzeczy. A to, że tak tłucze, to przez te pierścienie. Może się dotrze to będzie ciszej ;D
A i luzów chyba nie ma w cylindrze, bo kompresja dobra.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Muciek » 2015-11-30, 01:26

Mycie zużytego gaźnika w ultradźwiękach pomoże jak umarłemu kadzidło.... http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... rice_to=80 kup sobie taki i będzie git.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Sarmat » 2015-11-30, 13:49

Lekarz zgonu nie stwierdził, może coś z tego będzie jeszcze :D Spróbuje jeszcze ustawić go i kumpla. Na takie przeróbki zaś niestety mnie nie stać

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Garry1 » 2015-12-01, 20:38

Rozbierz gaźnik i korpus wygotuj w wodzie z octem(szklanka wody kieliszek octu). Powinno to przeczyścić kanalik "wolnych obrotów".

Ewentualnie stawiam na rozkalibrowaną dyszę główną lub zbyt duża odległość impulstora od znacznika.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Drifter
Posty: 19
Rejestracja: 2011-12-26, 15:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 1973r
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Drifter » 2015-12-13, 18:41

Mam podobny problem jak kolega po zalożeniu CDI motocykl ładnie odpala ale po nagrzaniu i dodaniu gazu nie schodzi z wysokich obrotòw

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: profss » 2015-12-13, 20:33

franq87 pisze:Z całym szacunkiem, to nie są ładne wolne obroty, słyszałeś na pewno jak te silniki potrafią równo ,przyzwoicie i cicho pracować.
Moje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.
Z całym szacunkiem panowie,ale podloncze sie do wypowiedzi franq87 i powiem tylko tyle,napchajcie wiecej chinskiego gówna to napewno beda wam motocykle wasze wdzieczne,nie rozumiem po co poprawiac cos co jest niemal doskonale tylko wymaga odrobine uwagi i zadbania,po co zmieniac cos co działa praktycznie bezawaryjnie jesli tylko sie odpowiednio eksploatuje i dba o sprzet.wielu z nas jezdzi na seryjnych silnikach bez przeróbek i innych alpejskich kombinacji i jakos nikt nie narzeka i zawsze do domu wraca na wlasnych kolach,tylko wasze pseudo usprawnienia daja odwrotne efekty .pozdrawiam wszystkich zwolenników orginału :->

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Savier » 2015-12-13, 21:08

Drifter pisze:Mam podobny problem jak kolega po zalożeniu CDI motocykl ładnie odpala ale po nagrzaniu i dodaniu gazu nie schodzi z wysokich obrotòw
I to wina CDI? Na pewno nie braku umiejętności w ustawieniu tego zapłonu? Tak na logike ;-)
profss pisze:
franq87 pisze:Z całym szacunkiem, to nie są ładne wolne obroty, słyszałeś na pewno jak te silniki potrafią równo ,przyzwoicie i cicho pracować.
Moje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.
Z całym szacunkiem panowie,ale podloncze sie do wypowiedzi franq87 i powiem tylko tyle,napchajcie wiecej chinskiego gówna to napewno beda wam motocykle wasze wdzieczne,nie rozumiem po co poprawiac cos co jest niemal doskonale tylko wymaga odrobine uwagi i zadbania,po co zmieniac cos co działa praktycznie bezawaryjnie jesli tylko sie odpowiednio eksploatuje i dba o sprzet.wielu z nas jezdzi na seryjnych silnikach bez przeróbek i innych alpejskich kombinacji i jakos nikt nie narzeka i zawsze do domu wraca na wlasnych kolach,tylko wasze pseudo usprawnienia daja odwrotne efekty .pozdrawiam wszystkich zwolenników orginału :->
Miałeś? Ile jeździsz w sezonie?
Temat tyle razy wałkowany...

Naprawdę, śmieszne są sytuacje, kiedy ktoś sie wypowiada o czymś a nawet tego na oczy nie widział, nie wspominając o jeździe...

XXX lat temu porządny zapłon do 125 był świętym Graalem i wielu ludzi miało problemy, no ale OK :). Zakładajcie przerywacze po 10zł :D :D.

" i zawsze do domu wraca na wlasnych kolach"

No tutaj to podejrzewam, że nie jeden by polemizował :D.

Drifter
Posty: 19
Rejestracja: 2011-12-26, 15:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 1973r
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Drifter » 2015-12-13, 21:20

Ja nie twierdze że to wina CDI skusiłem sie na zaplon z olx za 290 i twierdze ze jest nie dopracowany. Zapłon jest na org podstawie ktora nie siada do końca jak i magneto

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Muciek » 2015-12-13, 21:36

Zaoszczędziłeś całe 9zł a tak to byś miał pewne na nowej podstawce ;) Może pisz do tego co Ci to sprzedał?

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość