Strona 1 z 1

Poziom paliwa

: 2019-06-17, 22:44
autor: Kura
Witam,
Panowie i Panie może ktoś podpowie jaki powinien być prawidłowy poziom paliwa w gaźniku. Wszędzie szukam i nie mogę znaleźć

Re: Poziom paliwa

: 2019-06-18, 10:01
autor: czeci
Literatura mówi że 20mm do uszczelki komory pływakowej. Obrazek

Re: Poziom paliwa

: 2021-06-11, 23:00
autor: waldek19
Koledzy czy jest możliwe aby założony filterek na wężyk ograniczał, spowalniał przepływ paliwa do komory gaźnika? Zapytuję bo szukam przyczyny przegrzewania silnika w wsk 125. Założony gaźnik to nówka z czasów PRL. Kolor świecy jasno beżowy . Śruba regulacji mieszanki wykręcona o dwa obroty. Mieszanka paliwa 1:20 gdyż silnik jest na dotarciu. I co najgorsze po przejechaniu 300 km miałem przyłapanie tłoka .

Re: Poziom paliwa

: 2021-06-12, 10:09
autor: Dawdzio
Papierowy delikatnie ogranicza. Ale w jednośladach jest duży spad, krótki przewód prawie pionowo, więc nie miałem z nim problemów. Dopiero w Trabancie, gdzie przewód paliwowy idzie bliżej poziomu (bak pod szybą, gaźnik przy zderzaku) puszczał przy pełnym baku, ale gdy skończyło się paliwo i przekręciłem kranik na rezerwę to już paliwo nie popłynęło. Musiałem zdjąć przewód z gaźnika i zaciągnąć. Po tym płynęło dobrze. Przy siatkowym filtrze paliwa nie ma takiego problemu. Lecz mimo to nie szukałbym tu, chyba, że dla spokoju ducha zmienisz filtr na siatkowy.

Re: Poziom paliwa

: 2021-06-12, 14:58
autor: jjaworskyy
waldek19 pisze:
2021-06-11, 23:00
Koledzy czy jest możliwe aby założony filterek na wężyk ograniczał, spowalniał przepływ paliwa do komory gaźnika? Zapytuję bo szukam przyczyny przegrzewania silnika w wsk 125. Założony gaźnik to nówka z czasów PRL. Kolor świecy jasno beżowy . Śruba regulacji mieszanki wykręcona o dwa obroty. Mieszanka paliwa 1:20 gdyż silnik jest na dotarciu. I co najgorsze po przejechaniu 300 km miałem przyłapanie tłoka .
Może gdzieś łapie lewe powietrze?

Re: Poziom paliwa

: 2021-06-12, 22:33
autor: waldek19
Dzięki koledzy daliście mi do myślenia zarówno w pierwszym przypadku jak i drugim. A mianowicie gdy przy docieraniu innego silnika miałem założony płaski filterek z siateczką i żadnych problemów nie było. Ale też zauważyłem że gaźnik zamocowany króćcem na cylindrze jak jest silnik zimny trzyma mocno - nie ma żadnych wachnięć, ruchów na boki. Jak przejadę np. ok. 10 km
to zauważyłem że króciec od strony cylindra kolibie się na boki. I myślę, że wtedy może podciągać lewe powietrze do tego lekko ograniczony przepływ paliwa i mamy przegrzewanie silnika co prowadzi do łapania tłoka.
A czy po jednorazowym przyłapaniu tłoka trzeba będzie wykonywać kolejny szlif?

Re: Poziom paliwa

: 2021-06-12, 23:16
autor: bayu
Filterek o ile nie jest zatkany nie powinien ograniczać przepływu,
co do króćca no to owszem, masz przyczynę : )
Kolor świecy potwierdza - Uboga mieszanka.
Co do przytarcia i szlifu zalezy jak jest przyłapany. Za zwyczaj można uratować, ale to ju kwestia indywidualnego przypadku.

Re: Poziom paliwa

: 2021-11-06, 19:15
autor: Mkbd2
Panowie mam pytanko odnośnie wymiarów pływaka z iglicą. Czy gdzieś w dokumentacji ktoś się natknął na wymiary?