Strona 1 z 1

Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

: 2007-08-24, 00:41
autor: Stary
Drogie chłopy ... od dawna zastanawiałem się jak to jest, że w wfm podstawa cylindra jest okrągła z małymi kanałami przelotowymi, a w silnikach w pierwszych wsk (m.in. M06 i M06L) również owa podstawa jest okrągła ale kanały w cylindrze były już duże (cylinder kwadratowy).

I teraz pytanie - czy kanały w cylindrze były małe czy kanały w karterach duże? Otóż zagadka się rozwiązała! Kanały w tych silnikach były DUŻE! Kartery taki cholernie trudno znaleźć ale w końcu udało mi się! Często ludzie pakują do M06L kartery od wfm żeby zachować wygląd ale z racji że kanały są małe silnik znacząco utraca moc. Inni pakują do M06L kartery od późnych wsk ale to nie jest znowu oryginał (nie wspominając o nowej prądnicy).

Cóż ... macie foty oceńcie sami!

http://img124.imageshack.us/img124/1803/s6300811wv2.jpg
http://img166.imageshack.us/img166/5084/s6300810xh6.jpg

: 2007-08-24, 08:10
autor: Romano
No Stary odwaliłeś kawał dobrej roboty należy ci się za to duże piwo :zdrowko: a to ważna wiadomość i jakże wiele wnosząca :):)
No Panowie Starego to chyba nikt w silnikach 125 nie zagnie ;)

: 2007-08-24, 13:20
autor: Maciek
Hmm przydałyby sie te kartery po prawo :-P

: 2007-08-24, 16:39
autor: Stary
Niejednemu by się przydały bo wiele silników już widziałem ale ten typ karterów mam w rękach 1 raz.

Wersji silnika S01 było ... a ze 20 licząc każdą różnice.
- karterów było 1,2,3,4,5,6 ... 6 typów
- kap lewych było 1,2... 8 typów
- kap prawych były 4 typy
- zmieniaczy biegów i skrzyń 2 typy
- iskrowników 3 typy
- magnet 4 lub 5 typów
- cylindrów 4 typy
- wałów 5 typów
- gaźników 4 typy (a nawet chyba 5)

długo by wymieniać ... obiecałem gaceczkosowi, że zrobię FAQ do silnika S01 ale idzie mi to jak krew z nosa :(

[ Dodano: 2007-08-25, 20:28 ]
Poprawka - kap lewych było 9 typów :mrgreen:

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

: 2008-09-28, 19:28
autor: Stary
Uaktualniam różnice:

- karterów było 8 typów
- kap lewych było 1,2... 10 typów
- kap prawych były 4 typy
- zmieniaczy biegów 2 typy
- skrzyń 3 typy
- iskrowników 3 typy
- magnet 4 lub 5 typów
- cylindrów 4 typy
- wałów 5 typów
- gaźników 4 typy

Ktoś ostatnio poruszył temat karterów w M06-64 więc znalazłem ten temat - możecie tu wpisywać, różnice pomiędzy silnikami + zdjęcia (ja niestety nie mam na to już czasu)

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

: 2008-09-30, 09:13
autor: jannex
To ja zadam pytanie: posiadam Wsk M06-L z 1961 w stanie oryginalnym. Pragnę wymienić jej wał na nowy, oferowany w Ag-mocie za 162 złote i tu pojawia się problem. Skoro jest 5 rodzajów wałów to czy ten będzie pasował? Mam kartery z głębokim gniazdem na iskrownik czyli od tej serii. Wymiana karterów odpada bo kupiłem już sobie nowy iskrownik i magneto ze starych zapasów. Regeneracja starego wału także odpada bo mam strasznie sprane czopy i nie bardzo się przez to nadaje.

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

: 2008-09-30, 15:37
autor: pawel15
jannex pisze:Regeneracja starego wału także odpada bo mam strasznie sprane czopy i nie bardzo się przez to nadaje.
Ale czopy chyba da się wymienić? Czasem da sie je upolować na Allegro. A poza tym chyba też pasują od WFM?

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

: 2008-09-30, 18:52
autor: Stary
Powiem Ci, że na pewno pasuje stary wał do nowych silników, ale bez problemów nowy wał podejdzie pod ten silnik. Nie wiem tylko czy wał ostatniego typu podejdzie do silnika z Shl M04 bo tam był ciut inny cylinder u dołu. Nie mam aktualnie na wierzchu wału nowego typu żeby sprawdzić, ale wydaje mi się, że są one wszystkie w 100% komplementarne - jedynie ważną różnicą jest średnica tulejki sworznia. Owe 5 typów wyróżniłem nawet ze względu na drobne różnice:

1. Shl M04 i wcześniejsze (w tym sokół) - wał z cienkim korbowodem, sworzeń 12mm, charakterystyczne nadlewy na przeciwciężarach (po stronie zewnętrznej, szerokość ok 1cm - nie wiem, nigdy nie miałem fizycznie w rękach)

2. Wfm i Wsk z iskrownikiem 31-05 - jak wyżej bez nadlewów

3. Wsk (mniej więcej w momencie wprowadzenia iskrownika 31-06) - jak wyżej, sworzeń 13mm, wydłużony czop prawy o 1,6mm

4. Wsk - wprowadzenie "szerokiego" korbowodu

5. Dodanie nacięć na przeciwciężarach

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

: 2009-06-01, 16:43
autor: tomasz87
mam pytanko jak rozpoznać od jakiego typu silnika 125 mamy kartery. Czym różniły się poszczególne silniki i z czego wynikała różna charakterystyka poszczególnych silników. Ciekawi mnie jeszcze czym różniły się skrzynie biegów w s01. Mam komplet karterów (jak dla mnie najmłodsze) ze spustem w skrzyni korbowej i starsze kartery i oprócz innej faktury aluminium,niechlujnego wykonania tych nowszych i tego spustu nie widzę różnicy. Wszystkie otwory i wielkości kanałów są identyczne.

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

: 2009-06-01, 17:32
autor: 175mirek
Ja mam takie kartery z dużymi oknami i okrągłym nadlewem(takie jak po prawej stronie na 2 foto Starego)nie wiedziałem ze to takie rzadkie jest.Kiedys sie zamieniłem za zakatowany S01 od zwykłej b3 na ten fajny silnik w bdb stanie.Moge mieć do niego skośny cylinder jak nówke i głowice.No i moze gaźnik

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

: 2009-11-02, 15:39
autor: Stary
Prostując temat - rzadkie to one były w dobie braku bezproblemowego dostępu do internetu :) Teraz za 50zł można wyrwać na allegro znośny blok w dowolnej konfiguracji.

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

: 2009-11-03, 07:55
autor: Anzel
Oczywiście poza "żeberkowcem" do sztywnych eshaelek i pierwszych WFM.