Ile kosztuje kompletny remont silnika?

Awatar użytkownika
Mirthill
Posty: 17
Rejestracja: 2007-10-13, 19:51
GG: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Mirthill » 2007-11-06, 21:04

Zgadzam sie z przedmówcami ze crossa z wski nie zrobi ale na te warunki jakie panują w miechowie to kostki zakładam od razu nie po to żeby śmigać po górach czy fajnie wyglądać tylko żeby nie zaliczyć kolejnej gleby na głupim błocie(dobze ze ani ja ani motor nie ucierpiał) bo moje ogryginalne opony maja praktycznie nowy bieżnika ale i tak nie nadają sie na jazdę po zabłocony asfalcie
"Kto Pyta Nie Błądzi"

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-11-06, 23:20

Mały Offtop się zrobił. Kolega pytał ile mu potrzeba pieniędzy na remont. Powiedział że ma 150 zeta. Po mojemu starczy tylko na wymianę najważniejszych podzespołów. Gdy byłem młodszy też przerażały mnie koszty ,jeszcze przed rozpoczęciem remontu. Prawda jest taka ,że jeśli chcesz to znajdzie się nawet i 400 zł ,i dasz radę wyremontować silnik w dosyć krótkim czasie. W mojej okolicy za porządną wymianę łożyska wału i wyważenie zapłaciłbym same 150 zł. Tak więc trzeba się zastanowić jakie są priorytety . Może akurat korba wytrzyma jeszcze trochę ? Może bardziej opłaci się dokupić używkę ?? Najważniejsza sprawa to dobre zaplanowanie remontu. Zrób tak abyś nie musiał rozbierać silnika po 10 razy. Na początek łożyska wału ,wałka skrzyni i simmeringi. Pasowałoby dotoczyć tulejki mosiężne skrzyni biegów. Do tego porządny wał i masz już o jeden krok w przód. Nie trzeba będzie rozpaławiać silnika ,jeśli najważniejsze podzespoły są sprawne. Dalej trzeba zająć się sprzęgłem (przekładkami ,zębatkami i łańcuszkiem) .
Skombinuj sobie sprawny zapłon i koniecznie fabryczne platynki. Cylinder + tłok oraz ewentualny szlif zostawiłbym sobie na później. Może akurat znajdziesz forsę i uda się zrobić szlif. Pamiętam jak remont w mojej 125 miał skończyć się na szlifie cylindra.... Wymieniłem pół silnika . Nie żałuję ,choć motorem ostatnio nie jeżdże prawie wcale.

Pięknie wyremontowany silnik ,np jednostka Starego ,odbudowana na oryginalnych częściach kosztowała go ponad 400 zł. zawsze są jeszcze koszty dodatkowe ,o których zapominamy ,ale jednak są. Ech.. jak sobie przypomnę ile się nachodziłem ,nabiegałem aby skombinowac coś taniej ;)

Do Elki kupowałem akryl w hurtowni w częstochowie. Szukając punktu sprzedaży zrobiłem ok 20 km na nogach ;) Opłaciło się . Tokarza mam znajomego ,więc tulejki główki korby i skrzyni zrobił za darmo ;) Szlof mnie wykosztował (mowa o SHL'ce) ,bo gość załatwiał tłok z epoki . Uogólniając ;) Na remont samego silnika WSK 125 wydałem ok 350-400zł . Ile wyniósł mnie remont silnika SHL mogę podać co do grosza ,bo Berek podsunął ten przydatny pomysł. Ogólnie remont SHL M11W (bez rejestracji i kilku szczegółów) wyniósł mnie na czysto 1065 zł. Sam silnik - 400zł . :shock:

Sumy kosmiczne (jak dla mnie) ,bo nie należę do zamożniejszej części społeczeństwa. Oj bywało ciężko , nie powiem. Niczego jednak nie żałuję. Człowiek dopiero gdy sam coś zrobi ,czy zarobi potrafi docenić wartość pracy.
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-11-06, 23:26

marianek_spox pisze:Pasowałoby dotoczyć tulejki mosiężne skrzyni biegów.
tulejki takie można kupić w sklepie ja jakieś 2 miesiące temu składałem silnik i takie właśnie kupowałem nie pamiętam ile kosztowały ale wydaje mi się że albo 1,5zł sztuka albo 3 zł sztuka , wcale nie musiałem nic zamawiać poprostu mieli na stanie
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-11-06, 23:33

OK jeśli wymieniasz wałek skrzyni na nowy. A oryginały kosztują. Starego w skuterdebica dwa wałki skrzyni kosztowały 100 zł :shock: . Tulejki toczysz pod wymiar ,uwzględniając zużycie. Materiał też można dobrać lepszy.
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-11-06, 23:43

ale jest z tym więcej zachodu w moim przypadku miałem o tyle dobrze że najwidoczniej zakładałem mało używaną skrzynię bo musiałem "docierać" tulejki wałek wcisnąłem na smar i musialem pokręcić nim w tulejce ponieważ chodził dość ciężko , no ale niestety nie możemy wybrać materiału z jakiego tulejka zostanie wykonana
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Ile kosztuje kompletny remont silnika?

Post autor: januszf_1992 » 2013-08-11, 18:03

ja za remont silnika czyli wszystkie czesci oprucz kosza sprzegłowego zabezpieczenia tych grzybków przedładek (tarcze sa nowe) dałem 1250zł a wszystko nówka w silniku wraz z culinderem oprucz głowicy i karterów i dekli

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości