Koledzy mam pytanie a mianowicie czym różni się karter z numerem 3 od kartera z numerem 9??
Pytam, bo nie nie wiem czy moge z nich złożyć silnik.
Kartery Wsk 125
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 2008-12-25, 02:19
- GG: 9525876
- Moje maszyny: MZ ETZ 150
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontaktowanie:
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Kartery Wsk 125
Jeśli numery trzycyfrowe (te obok tych pojedynczych) ma obydwu polówkach są identyczne to niczym.
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Kartery Wsk 125
to są najprawdopodobniej numery form na których były odlewane, i pewnie znaczenie miało tylko i wyłącznie w zakładzie. Najważniejsze są numery wybijane przeważnie trzy cyfrowe bo one mówią nam czy kartery pochodzą z jednego kompletu i były obrabiane razem
- shlmatis
- Posty: 156
- Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
- GG: 12412133
- Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Kartery Wsk 125
Jeżeli Ci chodzi o zgodnośc numerów na obydu karterach to jeżeli są różne tomogą nie pasować do siebie otwory na łożyska i wtedy mogą się dziać niemiłe rzeczy. Wtedy pownieneś dać silnik do osiowania
Grono motorków rośnie jak na drożdżach
Ekipa Południe
Ekipa Południe
- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kartery Wsk 125
Podejrzewam że chodzi o numery technologiczne.A co do osiowania,to moim zdaniem taniej wyjdzie znaleźc komplet "parzystych" karterów Powszechnie wiadomo że ludzie zajmujący się obróbką silników dobrze się cenią
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kartery Wsk 125
Niestety osiowanie ma sens gdy np. mamy zgodność numerów, a jedna z połówek silnika była wymieniona i zależy nam na zachowaniu zgodności. W przeciwnym wypadku należy załatwić nowe kartery.
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Kartery Wsk 125
może trochę uściślijmy numery technologiczne mówiące o zgodności karterów są wybijane numeratorami, a jednocyfrowe numery są odlewane i te nie mają zbytniego znaczenia(jak wcześniej pisałem to najprawdopodobniej numery form odlewniczych)
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kartery Wsk 125
Zależy w jakim modelu (jaki rok produkcji). Wiele jest silników które mają tylko odlew z formy. Dopiero silniki z późniejszej produkcji mają pomieszane "wypukłe" numery (nadlane). Te od SHL M04 i pochodnych mają numer technologiczny bity, następne wersje mają odlew, a ostatnie i odlew i nabity numer - w ostatnim przypadku należy kierować się numerem nabitym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości