Strona 1 z 1

Re: URWANY TŁOK, KRZYWY KORBOWÓD

: 2011-10-02, 08:51
autor: domik100
cylinder jak nie zrobiło rys na gładzi, nie ma progu i nie poszczerbiło okien to jest dobry
jak wymienisz korbe na wale to wystarczy, łożyska sprawdź na rozłożonym silniku, powinieneś poznać czy są dobre, zobacz czy komory wału nie pocharatało ewentulanie podrównaj ją papierem ściernym i jak stwierdzisz że lożyska są dobre to przemyj ich w paliwie, bo na pewno się napchało opiłków do nich.

N1 to nie jest wymiar cylindra tylko oznaczenie selekcyjne
zmierz sobie szerokość tulei cylindra i będziesz wiedział, który szlif jest zrobiony:

61 mm nominał
61.25 mm I szlif
61.50 mm II szlif
61.75 mm III szlif
62 mm IV szlif

Re: URWANY TŁOK, KRZYWY KORBOWÓD

: 2011-10-02, 17:59
autor: domik100
jeśli chodzi o tłoka to nie wiem

trochę to nie zrozumiale napisałeś chodzi ci o to, że prawy czop wału się przestawił ?
można to łatwo sprawdzić, bo to jest tak: tłok jest w GMP (górny martwy punkt) i wtedy klin ma być na dole czopu, jak jest w innej pozycji to się przestawił.Jak się przestawił i będziesz dawał gościowi wał w zakładzie, żeby zmienił korbę to powiedz mu żeby ci przestawił prawy czop (dla niego to nie problem, on ma do tego sprzęt)

Re: URWANY TŁOK, KRZYWY KORBOWÓD

: 2011-10-02, 18:04
autor: Brat
Przekręcony czop się wymienia na nowy. Każdy czop posiada wypust który w chwili przekręcenia ścina się. Taki czop będzie się co jakiś czas sam przekręcać.

Re: URWANY TŁOK, KRZYWY KORBOWÓD

: 2011-10-02, 18:47
autor: domik100
o tym nie wiedziałem dzięki Brat za kolejną lekcję z cyklu poznaj silnik W2 :mad: