Strona 1 z 1

Regeneracja wału WSK 175.

: 2009-11-16, 22:56
autor: Gracjan
Witam. Poczytałem na forum trochę o regeneracji wałów i wiem już parę rzeczy, ale nie znalazłem odpowiedzi na inne pytanie. Rozumiem że oddając wał do regeneracji trzeba dać im swoje części tzn. korbowód, łożysko łba korbowodu i sworzeń. Ale czy jest możliwość że jeśli nie byłoby potrzeby zmiany korbowodu to to co potrzebne do zregenerowania (łożysko) sami załatwią?? Może to pytanie trochę głupie, ale nie regenerowałem to nie wiem ;)

ps. Chciałbym kupić nowy korbowód ale nie jestem pewien co do tych z SD

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-16, 23:02
autor: wujcio
nie da się wymienić samego łożyska bo korba już jest podrobiona jak jest luz góra dół.
Więc zakładając nowe łożysko luz na boki i góra dół będzie już na starcie, i pewnie po pewnym czasie nowe łożysko rozleci się bo bieżnia w korbie będzie nierówna.

Jeśli nie masz nowej korby to regeneruje się inaczej a mianowicie:
Szlifuje się otwór w korbie tam gdzie wchodzi łożysko pod nowe większe igiełki (np o 0,5 mm większa średnica) wtedy spec dopasowuje do dostępnych igiełek średnice w korbie zakłada igiełki sworznie i mamy nowy wał :)
Wał po takiej regeneracji wytrzymuje dłużej bo średnica igiełek jest większa od oryginalnych.

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-16, 23:03
autor: WSK
Ja jak oddawałem wał do naprawy na ulicy Brzeskiej w Wa-wie to nie dawałem żadnych części, poprostu sami wymienili łożysko na nowe. (bez korby oczywiście ;) )

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-16, 23:20
autor: Gracjan
wujcio pisze:Jeśli nie masz nowej korby to regeneruje się inaczej a mianowicie:
Szlifuje się otwór w korbie tam gdzie wchodzi łożysko pod nowe większe igiełki (np o 0,5 mm większa średnica) wtedy spec dopasowuje do dostępnych igiełek średnice w korbie zakłada igiełki sworznie i mamy nowy wał :)
Wał po takiej regeneracji wytrzymuje dłużej bo średnica igiełek jest większa od oryginalnych.
Czyli rozumiem że nowe większe igiełki załatwiają w zakładzie we własnym zakresie.
A skrzywiony korbowód też naprostują? Jeżeli nie to muszę kupić ten z SD.

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-16, 23:42
autor: wujcio
hm ze skrzywieniem to nie wiem czy to się uda bo może nie być osiowości.
Co do igiełek to raczej tak oni powinni to znaleźć (dobrać ze standardowych)
Najlepiej pojedź pokaż ten wał i niech oni Ci powiedzą co da się z tym zrobić.
U nas tutaj koleś za takie dobranie łożyska, dorobienie sworznia oraz przeszlifowanie korby i złożenie życzy sobie 170 zł.
Może u Ciebie kosztuje to mniej, ale jak porównywalnie albo więcej to lepiej kupić "nową" korbę i ją zamontować bo taka przyjemność kosztuje około 40-50 zł, Tylko musisz zmierzyć średnicę sworznia w Twoim wale czy jest to wymiar 22 czy 21.

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-17, 01:26
autor: Alien
Pytanie jeszcze jakie masz łożysko w swoim wale: igiełki czy igiełki w koszyczku? Ja u siebie miałem niestety tę pierwsza opcjię (mniej wytrzymałą) i dlatego zdecydowałem się kupić korbowód z SD. Co do jakości to trudno się wypowiedzieć, czas pokarze.Powiem za to coś o wymiarach. Primo, sworzeń ma fi=22mm ale powiększenie otworów w przeciwwagach to nie problem. Długość całkowita wynosi 161mm (oryginał ma 160mm) - ktoś już o tym wcześniej pisał, panika powstała jak przy świńskiej grypie...ale okazuje się ze długość od środków główka-stopa jest identyczna i wynosi 125,5mm. O materiale się nie wypowiem bo nie wiem co tam siedzi w środku,ale z tego co jest nacechowane to widać że powierzchnia z która pracuje łożysko jest silniej nawęglona - 16HG (oryginał 14HG). Odlew określiłbym raczej mianem siermiężnego. Tulejka sworznia tłoka jest z jakiegoś syfu na pierwszy rzut oka, ale to się wymieni. Jedyne co może trapić to waga nowego korbowodu - 215g (pomiar bez łożyska) do 200g oryginału. Fajnie byłoby wyważyć taki wał, ale wszędzie słyszę: "Paaaaanie, po co? Do wueski?!" ...

EDIT: odnośnie regeneracji to wszystko dokładnie opisał Wujcio - dodam tylko ze po przeszlifowaniu na nadwymiarowe łożysko trzeba nawęglić powierzchnie, bo inaczej długo to nie pojeździ.

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-17, 10:45
autor: ŻbiKu
Korbowody można śmiało prostować, jest to opinia kilku osób które znają się na rzeczy. Oczywiście wał należy rozebrać.

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-17, 10:51
autor: Stary
Ciekawostka - W instrukcji napraw fiata 126p jest opisane jak prostować korbowody za pomocą klucza francuskiego na zamontowanym wale do bloku silnika ;D Od lat mnie to niszczy ;D

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-17, 10:55
autor: ŻbiKu
No cóż Polak potrafi ;))

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-17, 11:15
autor: wujcio
w instrukcji WSK albo WFM jest też taki opis prostowania :)

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-17, 15:44
autor: 125 arek
jest opisany za pomocą dwóch sworzni tłokowych :)

Re: Regeneracja wału WSK 175

: 2009-11-18, 23:03
autor: Gracjan
W takim razie dzięki za wszystkie odpowiedzi ;-) . W najbliższym czasie kupie nowy korbowód ;)