Strona 1 z 1

Problem z wałem.

: 2010-02-23, 16:25
autor: ppaatt1995
Nie wiem co zrobić z wałem ponieważ jak rozpołwiłem silnik to wał sie razem z nim rozpołowił,co mam teraz z nim zrobić?Nadaje sie na wyzucenie?

Re: wał problem

: 2010-02-23, 16:40
autor: Wojtek
To ciekawa historia. Zanieś wał do zakładu na wymianę sworznia i może łożyska lub całego korbowodu. Jeśli korbowód był w dobrym stanie to naprawa nie będzie droga.

Re: wał problem

: 2010-02-23, 17:06
autor: wujcio
jeśli oczywiście otwór w przeciwwadze nie jest naruszony (nie jest wyrobiona dziura do której wpadnie nowy sworzeń.) to wał nadaje się do regeneracji.

Re: wał problem

: 2010-02-23, 17:07
autor: ppaatt1995
Korbowód jest w dobrym stanie,luzy ma małe tylko na boki.To zanieśc tam gdzie robią regeneracje?I powiedzeć zeby dolny sworzen wymienili.?

Re: wał problem

: 2010-02-23, 17:14
autor: wujcio
no ok korbowód może być w bd stanie ale sworzeń będzie luźno w przeciwwadze i do widzenia nic z tym nie zrobisz.

Re: wał problem

: 2010-02-23, 17:17
autor: ppaatt1995
To czyli,ze jak nowy sworzeń lekko wejdzie to przeciwwagi do wywalenia?

Re: wał problem

: 2010-02-23, 17:21
autor: wujcio
tak jest :) sworzeń musi wejść ciasno żeby było wszystko sztywno, jesli rusza CI sie na boki kobra to znaczy ze masz rowki w korbie albo na sworzniu w miejscach gdzie chodzą rolki.

Re: wał problem

: 2010-02-27, 22:59
autor: arturoo
Jeżeli uważasz że korbowód nie ma luzu na tym starym sworzniu to jeżeli masz gdzieś w okolicy galwanizernię możesz podejść i dowiedzieć się czy kładą chrom ale techniczny nie galanteryjny. Jak kładą to zanosisz przeciwwagę żeby położyli cienką warstwę a najlepiej zanieść im sworzeń żeby wiedzieli ile położyć i problem masz z głowy.
Kolega tak robił z dwoma wałami od Jawy i wszystko złożyło się pięknie i pracuje już chyba ponad 2 lata.

Re: wał problem

: 2010-02-28, 09:49
autor: ppaatt1995
Dzięki wilekie arturoo

Re: wał problem

: 2010-02-28, 12:01
autor: Alien
Niby tak - parę mikrometrów przybędzie, ale weźcie pod uwagę ze sworzeń nie zużywa się równomiernie..Wał ma byc złożony precyzyjnie a w tej metodzie jest za dużo na oko.. trzeba dokładnie znać potrzebną wartość naddatku powłokowi żeby w procesie galwanizacji ustalić odpowiednie natężenie i napięcie prądu. No i ocena zużycia na zasadzie "Jeżeli uważasz że korbowód nie ma luzu" to wynik jest takie ze: udo sie, albo sie nie udo... :) ale trzymając się tego pomysłu to można by pochromować przeciwwagi i kupić nowy sworzeń (pytanie tylko gdzie).