Strona 2 z 4
: 2007-08-29, 00:14
autor: ŻbiKu
Dot. to Pegaza
który zamontowałem jeszcze raz na próbę. Hmm wymiana dyszy to dla mnie nie problem, pojadę jutro do motoryzacyjnych i się dowiem czy mają jak nie mają spróbuję z iglicą i ponowną regulacją...
: 2007-08-29, 13:17
autor: Fenix
ŻbiKu pisze:Kd ...Oryginalnie zasila przecież 2 gary po 175ccm...
A zauważyłeś że z tych garów gaźnik (cezety i jawy) zasila je po kolei, a nie jednocześnie obydwa za jednym siorbnięciem? Czyli... zasila dokładnie 175 ccm.
: 2007-08-29, 14:45
autor: misiolek
Żbiku próbowałeś zwiększyć ilość paliwa w komorze pływaka ?
Miałem tak w swojej jawie - pomogło.
: 2007-08-29, 18:57
autor: kd
Pomysł podany przez ciebie misiołek jes nie najlepszy.Te gaźniki z boczną komorą pływakową nie mają regulacji poziomu paliwa. Poziom jest ustawiony fabrycznie. Od biedy można by się pokusić o przelutowanie iglicy, ale może być potem problem ze szczelnością pływaka. Poziom można regulować w nowszych Jikovach z centralną komorą pływakową.
: 2007-08-29, 22:30
autor: misiolek
Oj to przepraszam ... Myślałem, że w pegazie/jikovie cezetowskim również da się to ustawić ...
: 2007-08-30, 18:59
autor: ŻbiKu
Więc tak, założyłem filtr od malczana i podniosłem iglicę iiii....jest gorzej. Przy 90 dławi się jeszcze gorzej i mocniej się to odczuwa, wątpie by to było winą tego nowego filtra powietrza. Gaźnika nie regulowałem bo chodził po podniesieniu iglicy ok, a co do filtra to jeszcze z nim będe kombinował bo strasznie szmery ssania słychać.
: 2007-08-30, 22:55
autor: andi
Zakładaj oryginalny filtr i opuść iglicę na sam dół, jeżeli nie pomoże musisz założyć mniejszą dyszę,
Kobuzy dostają "Choroby Kobuzowej" od nadmiaru paliwa a nie od jego braku.
Mojego wyleczyłem z tej choroby właśnie takim zabiegiem, może i Twojemu pomoże .
: 2007-08-31, 00:44
autor: ŻbiKu
Jutro do obiadu się tym zajmę. THNX
[ Dodano: 2007-09-02, 14:59 ]
Dzięki
Andi, chyba utrafiłeś w sedno, po obniżeniu iglicy na sam dół czuć już mniej efekt hamowania po 90km/h ale motocykl dalej się nie rozpędza. Może tak jak napisałeś zmiana dyszy pomoże, za to ciężej jest go rano zapalić hmm ale to już możliwe kwestia doregulowania.
: 2007-09-02, 22:23
autor: andi
Ja jeżdżę na Pegazie przy dobrym ustawieniu motor bez przelania gaźnika nie zapali gdy jest zimny, w chłodniejsze jesienne dni obowiązkowo ssanie.
: 2007-09-06, 21:07
autor: ŻbiKu
Ten adres nie działa ale...dysze do Jikova są u znajomego w motoryzacyjnym po 5,5zł
Jutro jadę zakupić i tu się rodzi pytanie.
Andi jak małą ją kupić? Np. jeżeli dysza w moim gaziorze jest 100 (przykład, jeszczetego nei sprawdzałem) to kupić 90 czy 80? Chodzi mi o ile mniejszą przepustowość ma mieć.
: 2007-09-07, 09:18
autor: Fenix
A u mnie ten adres działa! Choć po czesku nie bardzo rozumiem...
: 2007-09-07, 10:14
autor: ŻbiKu
No teraz to już i mi działa. Widocznie mieli jakieś wstrzymanie serwisu.
: 2007-09-07, 11:50
autor: Stary
Tomek Cyba wspominał, że jest jakiś sklep który ściąga z czech każdą część jaką tylko chcemy. On kupował bodaj oryginalne części zawieszenia do jawy z hamulcem tarczowym.
http://www.sesa-moto.cz/page.php?parame ... kde=polish
Wow - to musiał być niezły pożeracz szos
: 2007-09-07, 23:38
autor: ŻbiKu
Przepiękny motocykl. U nas jeździ po mieście piękne AWO Simson (chyba to jest to), też czerwone i przepięknie odrestaurowane.
Ale do tematu...
Dzisiaj zamontowałem do Jikova mniejszą oryginalną dyszę - 96. Co się okazało po wykręceniu, moja nie miała nawet żadnego oznaczenia! Dla porównania obu dysz wrzucam fotkę, zobaczcie jak dużą przepustowość posiada - pisałem już o tym kiedyś, gdy porównałem dyszę z pegaza i tą. Iglicę na razie ustawiłem na 3 rowek od góry tak jak książka nakazuje i jutro z rana będę regulował, po południu jak wszystko pójdzie ok to na zlocik
Mniejsza dysza to ta którą kupiłem dzisiaj.
: 2007-09-08, 09:55
autor: 1angel
to chyba jakiś mega znawca tjuningował tą dyszę poprzez rozwiercenie no chyba że pochodzi z jakiegoś junkersa (większa pojemność to i dysza mogła być większa)
: 2007-09-08, 18:01
autor: ŻbiKu
większa pojemność to i dysza mogła być większa)
Też tak myślałem, dopóki się nie dowiedziałem że w CZ i JAWA tłoki chodzą cyklicznie. Także gaźnik zasila na przemian gary po 175cmm. Dysza ta była w tym gaźniku fabrycznie.
Konfiguracja:
Dysza 96, ustawienie iglicy na 3 rowek od góry (środek)
Obserwacje: POPRAWA!
Co prawda nie miałem za bardzo gdzie się rozpędzić (lipna pogoda i na wyjazdach z miasta duży ruch), ale motocykl przekraczając prędkość 80-85km/h dalej chce się rozpędzać.
Andi miałeś rację, co prawda na 3 biegu troszkę jakby stracił na przyśpieszeniu ale za to na IV jest o niebo lepiej
Jednak nie dane mi było jechać na co roczny zielonogórski zlot motocyklowy
, ponieważ po wymianie dyszy do południa kobuz nie chciał ze mną gadać jak dawniej (przytkał się gaźnik), po wydmuchaniu i regulacjach znów pięknie cyka
: 2007-09-09, 13:56
autor: Wojtek
Fota którą pokazał Stary to jak na mój gust Jawa 500 z wałkiem królewskim. Mało tego jeden z forumowiczów jest posiadaczem takiej. (chyba
) Szkoda tylko że wyemigrował do Francji
Re: Osobliwy problem na IV biegu
: 2008-01-28, 22:53
autor: Conqeror
Ja zmieniłem dysze na 96 . Motor mimo tego wszystkiego nadal nie ciagnie na 4 biegu a v max 3 biegu sie strasznie zmniejszył. Jeszcze wróce do dyszy 100 i zmienie ustawienie iglicy . Moze też zapłon przekręcić
Re: Osobliwy problem na IV biegu
: 2008-01-28, 23:04
autor: ŻbiKu
Może masz tłumik przytkany? Może silnik domaga się jakiegoś małego remonciku? Może masz iglicę za wysoko? A może...? no właśnie co? Szukaj "dziury" w całym
Zębatki masz oryginalne? (chodzi mi o ilość zębów).
Re: Osobliwy problem na IV biegu
: 2008-01-28, 23:33
autor: Conqeror
REmont to był zrobiony . Nowy tłok pierścienie , simeringi , łożyska . Cylnider nie jest wychachany. Kiedyś jak miałem za wysoko iglice ( zalewała sie tylk ona wysokich , dysza 100 najniższy rowek iglicy ) to elegancko zaczeła ciagnoć na 4 z 60 km/h d0 80 dyszek . Aż byłem zdziwiony . Jeszcze popatrze . Jak narazie to złapałem kapcia z tyłu to troche czasu zejdzie .