Wałek pośredni i wałek główny - jak osadzić koła zębate?

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Wałek pośredni i wałek główny - jak osadzić koła zębate?

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-13, 20:21

1. W jaki sposób osadza się koło zębate na wałku głównym i pośrednim z pierścieniem zabezpieczającym? Podgrzewa się coś? Wciska?
2. Skąd wziąć taki pierścień?

wałek pośredni:
Obrazek

szef1990
Posty: 94
Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
GG: 0
Lokalizacja: Net
Kontaktowanie:

Post autor: szef1990 » 2007-11-14, 16:05

Kiedyś popularne było podgrzewanie koła zębatego i wcisk ale dziś praktykuje się tylko schładzanie wałka ciekłym azotem, dzieje się tak w większości maszyn o wymaganej dużej dokładności, podgrzewana zębatka mogłaby poprostu pęknąć

gołąbek16
Posty: 34
Rejestracja: 2007-02-25, 16:45
GG: 0
Lokalizacja: siedliszczki
Kontaktowanie:

Post autor: gołąbek16 » 2007-11-14, 16:53

w ty ''kole zebatym'', które się osadza na wałku są dwie dziurki i przez nie wciska sie pierścień zabezpieczajacy

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-14, 22:28

A skąd ja wezmę ciekły azot :przestraszony:

Chcę wymienić wałek pośredni i nie może na przeszkodzie stanąć mi jakiś pierścień, więc jak w normalnych (nie laboratoryjnych) warunkach mam to zrobić?? I skąd mam wziąć taki pierścień, bo chyba nie jest to seger??

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-14, 23:46

Żbiku, a dlaczego chcesz zmieniać wałek? Szef trochę się mija z prawdą. Przynajmniej w kwestii tego koła zębatego. Tryby faktycznie są osadzane tak jak mówi ale ten akurat nie. Pierścień ma ustalić koło zębate na wałku, jednak powinno się ono obracać. Zwróć uwagę że dwa sąsiednie tryby są nieruchome. Jeden jest ustalony tak jak to szef napisał, natomiast drugi siedzi na frezach i tylko jest przesuwane na boki za pomocą wodzika. To koło na frezach zazębia się sprzęgłem kłowym z trybem o którym dyskutujemy. Jaki by to miało sens aby 3 koła zębate obok siebie były nieruchomo osadzone na wałku? Innymi słowy nie martw się ciekłym azotem tylko kombinuj jak umieścić koło na wałku tak aby pierścień osadczy znalazł się w swoim gnieździe. Bez pomacania tych części nie mogę sobie tego wyobrazić ale zapewne jest to wykonalne w warunkach garażowych.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-15, 08:42

Nie posiadam jeszcze na ten moment koła zębatego które ma być osadzone, a wałek zmieniam, ponieważ chcę zmodyfikować przełożenia.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-11-16, 21:14

gołąbek16 pisze:w ty ''kole zebatym'', które się osadza na wałku są dwie dziurki i przez nie wciska sie pierścień zabezpieczajacy
I to właściwie wyjaśnia wszystko , tak jak napisał gołąbek16 trzeba ścisnąć ten pierścień i zębatka sama spadnie .
Z tym ciekłym azotem to trochę się zapędziliście, ten wałek jest zrobiony jako monolit z jednego kawałka stali .

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-22, 22:11

1.
Panowie nie mały problem mam ze znalezieniem takiego nowego pierścienia. Czy ktoś z was posiada namiary gdzie takie coś dostanę?? W Zet Gie chyba już wszystko obleciałem...

2.
Mam inny wałek pośredni luzem i pomyślałem, żeby zdemontować z niego ten pierścień, z tym że mam dylemat czy się jeszcze nadaje ponieważ koło zębate 19Z ma na nim luz ok 0,7mm, na pewno luz musi jakiś być, ponieważ to koło się kręci ALE chce mieć WSZYSTKO na tip top, WIĘC czy ten pierścień nadawać się będzie :?:

Będę wielce rad, jak ktoś mi odpowie chociaż na pyt. nr.2.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-24, 17:21

Zdemontuj ten pierścień najlepiej tak aby się ostał w jednym kawałku i pójdź do zakładu który dorabia sprężyny (biorąc i pierścień i wałek z kołem zębatym). Gość dobierze odpowiedni drut i wygnie tak że będziesz miał tip top :) A przy tym pewnie zapłacisz 3 złote.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-12-28, 02:45

Na zakończenie sprawy, chcę dodać, że przełożyłem używany pierścień z jakiegoś wałka głównego na ten nowy wałek pośredni, założyłem nowe koło zębate 19Z i luzy są niewielkie. Po przemyśleniu i wywiadzie, doszedłem do wniosku, że tak być musi. Nie było sensu szukać i dorabiać pierścienia ale dzięki za rady :zdrowko:

Awatar użytkownika
macin2
Posty: 41
Rejestracja: 2007-11-25, 11:42
GG: 0
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Post autor: macin2 » 2007-12-29, 00:47

ŻbiKu pisze:Nie posiadam jeszcze na ten moment koła zębatego które ma być osadzone, a wałek zmieniam, ponieważ chcę zmodyfikować przełożenia.
Pochwal się ŻbiKu,przełożenie na którym biegu będziesz zmianiał-na 4-ce?

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-12-29, 01:13

4 bieg w WSK 175 ma zawsze wartość przełożenia 1,0 i tego nawet Żbiku nie zmieni jeżeli już zmienia przełożenie to tylko na pierwszych 3 biegach zresztą było o tym i o przełożeniach skrzyń biegów w innym temacie więc poszukaj :)
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-12-29, 01:34

Andi już o tym pisał.
1angel, a nie czasami odwrotnie? Przecież to czwórka będzie "krótsza" nie 3 pierwsze biegi.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-12-29, 02:03

ale na tej skrzyni o innym przełożeniu zmienia się ono na pierwszych 3 biegach a na 4 biegu prędkość obrotowa walka głównego równa jest prędkości obrotowej walka zdawczego wartość przełożenia wynosi 1,0 ponieważ wałek główny jest zazębiany z wałkiem zdawczym bezpośrednio przez kły (nie zęby) jednego z trybów i otwory w wałku zd. - to tak własnymi słowami :)
efektem zmiany przełożenia skrzyni na to z przed nr. silnika 123280 jest odczucie że 4 bieg jest dość krótki bo pozostałe zostały wydłużone kiedy to czwarty bieg pozostał bez zmian , ale namieszałem dobra bo nie o tym temat i znowu syfie :D
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-12-29, 22:25

Tak jest 4 jest stała, zmieniają się przełożenia 3 pierwszych biegów. 1angel opisał to wystarczająco jasno .

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-12-29, 22:42

Spoko już rozumiem :) Moje myślenie szło złym torem, ale sprowadzało się i tak do jednego ;)

Awatar użytkownika
macin2
Posty: 41
Rejestracja: 2007-11-25, 11:42
GG: 0
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Post autor: macin2 » 2008-01-11, 23:38

ŻbiKu pisze:Spoko już rozumiem :) Moje myślenie szło złym torem, ale sprowadzało się i tak do jednego ;)
Żbiku przerobiłeś już tą skrzynię jest różnica?

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-12, 16:00

Nie złożyłem jeszcze silnika. W środę odbieram wał, który oddałem w celu wymiany i rozwiercenia tulejki korbowodu i może na weekend odpalę łobuza.

bronek-2007

Problem ze skrzunią biegów wsk 175 . Doradźcie coś?/

Post autor: bronek-2007 » 2008-04-07, 20:56

mam problem ze skrzynią biegów postanowiłem wymienić wszystkie wałki : wałek pośredni i wałek główny. Raźno zabrałem się do roboity i stanołem w momencie gdy z odu wałków należy zdjąć tryby o liczbie zembów 19 i 20. są to te wałki na pewneno rodzaju zapince która nie pozwala im się zsunąć.
nie wiedziałekm jak zdjąć owe tryby wię c postanowiłem rozwiercić te zapinki poprzez itwory w kołach zembatych. I wszytko fajnie bo odzyskałem stare tryby, ale zapinki poszły się jeba...... .MOje pytanie brzmi nastę pująco czy można takie zapinki ( a właściwie pierścionki) gdzieś dokupić, być możę ktoś z was miał taki problem, możę da się dobrać coś od innego motorka, może macie jakiś adres sklepu w którym to znajdę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzunią biegów wsk 175 . Doradźcie coś?/

Post autor: lukasz2008 » 2008-04-07, 21:01

nigdy nie miałem 175 ale wydaje mi sie ze segery powinny załatwić sprawę. niech wypowiedzą sie posiadacze 175
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości