Strona 1 z 1

Zdjęcie trybu

: 2013-07-13, 18:03
autor: Jacu gorzała
Witam mam problem ze zdjęciem tego trybu z wałka a raczej z jego rozbezpieczeniem. Muszę ten tryb wymienić lecz nie da mi się go ściągnąć.

Re: Zdjęcie trybu

: 2013-07-13, 19:44
autor: ewaldino
Też się z tym trochę męczyłem, ściągnąłem to ściskająć pierścień 3-ma płaskimi śrubokrętami, zaznaczam że robiłem to we dwóch ;-) Męczyłem się dobre 15 minut ale zeszło :-) Pewnie jest na to jakis lepszy patent, lecz jak masz osobę do pomocy to w ten sposób dasz radę. Tłumacząc prościej, w tych 3 dziurkach masz dojście do pierścienia któy blokuje ściagnięcie trybu, musisz pierścień wcisnąc z trzech stron jednocześnie aby tryb mógł zejść.

Re: Zdjęcie trybu

: 2013-07-13, 19:55
autor: ceva
Dorabiasz trzy pręty o średnicy nieco mniejszej niż te otwory w trybie i takiej długości żeby wystawały z trybu ok 5 mm. Na nie zakładasz opaskę zaciskową odpowiedniej średnicy i po zaciśnięciu jej do odpowiedniej średnicy zdejmujesz tryb.

Re: Zdjęcie trybu

: 2013-07-13, 21:08
autor: Jacu gorzała
Męczyłem się z tym pięć godzin w tym ze trzy razem z tatą. Moje zabezpieczenie było tak odporne że te dociskanie przez te dziurki i inne kombinacje nic nie dawały. Ten tryb był do wymiany bo miał ułamany jeden ząb a ja miałem drugi taki żeby wymienić więc wziąłem odpowiedniej rurki która po nałożeniu przez tryb wałka opierała się na tym drugim ( nie uszkadzając pierwszego ). Przeżegnałem się i raz a porządnie płotkiem walnąłem i zeszło lecz kołnierz trybu się nad kruszył ale i tak do wyrzucenia. Wziąłem drugi tryb obcisnąłem pierścionek założyłem i jak nowe :D.

Re: Zdjęcie trybu

: 2014-07-23, 00:44
autor: marucha500
Pomocy chłopaki! U mnie tak jak wyżej tylko że wałek do zmiany wróciłem z gatażu po 6,5h boju. Próbowałem tulejką z nawierconymi 3otworami i nagwintowanymi wkręcać śrubki i chuja, w dziurki dopasowałem rolki od łożyska i ściskałem uchwytem tokarskim i śrubokręcikami nic nie drgnęło nie mam sił miałem dziś silnik złożyć. Pomocy! ;)

Re: Zdjęcie trybu

: 2014-07-25, 10:41
autor: motolis
Nie lepiej skombinować inny wałek z trybem? :)

Re: Zdjęcie trybu

: 2014-07-28, 23:40
autor: Jacu gorzała
Niestety ale raczej bez uszkodzenia czegoś się nie da. Po prostu jak trzyma to dobrze ale rozebranie tego nie jest takie proste. Wiem z doświadczenia ;-)

Re: Zdjęcie trybu

: 2015-05-15, 23:06
autor: pawlik118
jak kolega powyżej, ja wkładam śrubki M3x8 i zaciskam skręcalną metalową opaską do węży gumowych. Potem lekko młotkiem na kowadle daje się wybić. Wcześniej myję w benzynie, tak aby pozbyć się ewentualnego brudu pod pierścienia blokującego.

Re: Zdjęcie trybu

: 2015-05-16, 07:40
autor: Matej
Złota łopata sie należy :-D

Re: Zdjęcie trybu

: 2015-05-16, 19:00
autor: Jacu gorzała
Jedna - dwie od razu za taki patent. Myślał myślał aż wymyślił - gratuluje pomysłu. A tak swoja drogą to i nie głupio :] :D ;D

Re: Zdjęcie trybu

: 2017-03-11, 19:22
autor: spartan117
Witam
Widzę, że robię niezły odkop z tym tematem.
Również jestem zmuszony wymienić swój wałek, męczę się z tym zabepieczeniem i nie mogę zdjąć trybu. Problem postanowiłem obejść.
Mam już nowy wałek i tryb. Brakuje mi pierścienia. Jak dokładnie on się nazywa żeby znaleźć w jakimś sklepie? Czy może dorobić z czegoś, dopasować jakiś inny od innego pojazdu/maszyny?

Re: Zdjęcie trybu

: 2017-03-14, 19:58
autor: szef100
Skoro masz nowy wałek i tryb to stare możesz uszkodzić.Bierzesz szlifierkę w rękę, nacinasz rowek na trybie, wsadzasz przecinak,uderzasz żeby pękło, potem a drugiej strony analogicznie.Tryb się rozpada na dwie części. Wyjmujesz zabezpieczenie i składasz nowe części