Strona 2 z 2

Re: schemat skrzyni biegów !!!!! ????

: 2008-04-21, 21:43
autor: andi
przytaczam własny tekst, nie chce mi się jeszcze raz tego pisać.
A tak nawiasem mówiąc mógłbyś poczytać trochę historycznych postów nie było by trzeba się powtarzać.
andi pisze:Dajecie mnóstwo przepisów na załatanie tej dziury jednak nikt nie zastanowił się dlaczego ta dziura powstała.
Takie załatanie niczego nam nie da jeżeli nie usuniemy przyczyny jej powstania .
Dziura ta powstała od ocierania o karter zębatki zdawczej , dzieje się tak dlatego że składając skrzynię zapominamy o tym ze trzeba ją najpierw zdystansować , oznacza to nic innego jak wykasowanie luzów poosiowych na wałku zdawczym i pośrednim.
Luzy te są główną przyczyną wyskakiwania czwartego biegu oraz tarcia zębatki o karter , jeżeli w naszym silniku da się poruszać zębatką na boki (z mojej praktyki wynika że we wszystkich się da) to trzeba wtedy zdystansować skrzynię biegów .
Jak to wykonać , najlepiej zrobić to gdy mamy wyjęty wał korbowy , składamy dwie połówki karterów razem ze skrzynią biegów bez uszczelki i skręcamy powiedzmy na dwie śruby .
Jeżeli wałek zdawczy z zębatką porusza się poosiowo, rozkręcamy nasze kartery i musimy pomiędzy wałek główny a lewe łożysko dać podkładkę o takiej grubości ,by ten luz skasować całkowicie .
podobnie z wałkiem pośrednim , dajemy z lewej strony taką podkładkę by wykasować luz całkowicie .
Podkładki muszą być z twardego materiału .
Następnie zakładamy uszczelkę i skręcamy nasze kartery, po skręceniu na wszystkie śruby musimy mieć minimalny luz na obydwu wałkach, jeżeli luzu nie ma oznacza to że daliśmy za grube podkładki .
Dopiero po dokładnym zdystansowaniu skrzyni biegów możemy naprawić naszą dziurę , teraz zębatka nie zepsuje tego ponownie .
Tak zrobiona skrzynia biegów odwdzięczy się długą i niezawodną pracą, no chyba że mocno się postaracie by ją zniszczyć .

Puma zalecam Ci jednak byś dał ten karter do pospawania, spawanie aluminium to dziś żaden problem , i będzie kosztowało tyle samo co sławny poxipol lub też inny cudowny wynalazek .

Re: schemat skrzyni biegów !!!!! ????

: 2008-05-03, 11:40
autor: gabste
Witam mam takie pytanko patrzylem sie na te schematy ale nie jestem pewien czy dobrze zlozylem skrzynie.Skrzynia jest od silnika W2a proszę o jak najszybsza odpowiedź


Obrazek


Obrazek

Re: schemat skrzyni biegów !!!!! ????

: 2008-05-04, 11:53
autor: gabste
Wydaje mi się ze te kolo zebate na wałku głównym powinno być odwrucone?????

Re: schemat skrzyni biegów !!!!! ????

: 2008-05-04, 16:12
autor: andi
gabste pisze:Wydaje mi się ze te kolo zebate na wałku głównym powinno być odwrucone?????
tak trzeba odwrócić koło przesuwne

Re: schemat skrzyni biegów !!!!! ????

: 2008-05-04, 16:39
autor: gabste
Dzieki a tak poza tym to pośredni jest dobrze zlozony???????

Re: schemat skrzyni biegów !!!!! ????

: 2008-05-04, 16:55
autor: andi
tak pośredni jest dobrze.

Re: schemat skrzyni biegów !!!!! ????

: 2008-05-04, 16:57
autor: gabste
Ok serdeczne dzieki

Re: Poszukuję schematu skrzyni biegów !

: 2012-08-01, 23:51
autor: 1qasw23ed
podbijam temat,
uwazam ze kolko 1 biegu na walku posrednim powinno byc odwrocone, to najwieksze, wedlug mnie ten wystajacy kolnierz (0.5mm) powinien byc zwrocony w strone karteru, jak uwazacie?

PS
to pilne, bo skladam silnik m11w W2a

Re: Poszukuję schematu skrzyni biegów !

: 2012-08-02, 09:36
autor: jarek
koło 1 biegu 27z powinno być założone tak jak masz na zdjęciu wyżej