Strona 1 z 1

Rowek na oring na wałku zmiany biegów

: 2016-10-21, 15:09
autor: Puzel
Cześć. W wueskach 125 (w WFM chyba również) i SHL kach na wałku zmiany biegów, który przechodzi przez wałek kopniaka powinien był rowek, w którym był osadzony oring uszczelniający to połączenie. W wałku od mojej WSKi nie ma rowka na ten oring. Czy ktoś mógłby mi zwymiarować ten rowek abym mógł zlecić wykonanie mojemu tokarzowi - wymiary które mnie interesują to głębokość, szerokość rowka oraz miejsce w którym on konkretnie się znajduje. Mile widziany również rozmiar oringa bo do tej pory to kupowałem kilka rozmiarów i montowałem ten który najbardziej pasował

Re: Rowek na oring na wałku zmiany biegów

: 2016-10-23, 17:05
autor: waldek19
Widocznie posiadasz wałek zmiany biegów od wsk 175, w których nie było tego naciecia.

Re: Rowek na oring na wałku zmiany biegów

: 2016-10-23, 22:00
autor: rss
wrzuc zdjecie takiego walka z rowkiem.
mi osobiscie nei wydaje sie zeby byl sens montowac tam oring - wytrze sie po paru uzyciach startera -
lepiej zadbaj by walek mial w obudowie jak najmniejszy luz (czyli wymiana obudowy albo tulejki)

Re: Rowek na oring na wałku zmiany biegów

: 2016-10-24, 18:31
autor: Puzel
wydawało mi się że gdzieś na forum znalazłem teorię że te wałki były z oringiem jak i bez. Tulejka jest w dobrym stanie, dekiel ma nalatane nieco ponad 6 tys. km

Re: Rowek na oring na wałku zmiany biegów

: 2016-10-24, 20:47
autor: Muciek
W 175 nie widziałem tego nigdy jak robiłem silniki , w 125 i shl175 zawsze było.

Re: Rowek na oring na wałku zmiany biegów

: 2016-10-24, 23:03
autor: zmyngut
Rowka na oring nie mają stare wałki- nie wiem od którego roku się pojawił. Stare wałki mają jednakową średnicę na całej długości- nowsze nie. Oring na wałek zmiany biegów to o ile dobrze pamiętam 9x1,5 a na wałek startera 19x1,5. I o wymianie jakiej tulejki mówicie?