Jakie koła zębate w skrzyni ?

Odpowiedz
Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Jakie koła zębate w skrzyni ?

Post autor: marcin300 » 2007-05-02, 09:50

:-? Mam zamiar kupić skrzynie ze strony http://www.skuterdebica.hg.pl/ i jestem ciekawy które koła zębate są potrzebne (dla lepszego przełożenia w skrzyni) Czy części z tej strony są nowe???I jak z ich wytrzymałością?? Prosze o pomoc w doradzeniu...A tak na marginesie dlaczego zabezpieczenie z tłoka może notorycznie wypadać choć zawsze jest zakładane dokładnie i sprawdzane??!!!! :-? WSK 175

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-02, 12:33

Pamiętaj, że jeśli nie chcesz wymieniać WSZYSTKICH kół zębatych, to zawse musisz je wymieniać parami, te o które się zazębiają, to ci zagwarantuje długie przebiegi. Standardowo skrzynia przy normalnej, turystycznej eksploatacji powinna wytrzymać 2 naprawy główne silnika.

Dzwoń do skutera i zapytaj się czy wszystkie części do skrzyni mają oryginalne, jeśli nie to zapytaj się o jakość tych rzemieślniczych. Napisz tu na forum co i jak, jestem ciekawy co mają do powiedzenia o częsciach do skrzyni ;)
Jeśli masz kase a skrzynia jest w kiepskim stanie zalecam wymienić wszystko, wałki, koła zębate, tulejki brązowe (te zeskutera wyglądają w miare ok), wałek zmieniacza biegów itd. Jedyna trudnodostępna jako nowa część ze skrzyni to masznka zmieniająca biegi.

Co do wypadającego zabezp. to jest tylko i wyłącznie jego wina. Sporo dziejszych zabezpieczeń to cienki, zaokrąglony drucik z zagiętą końcówką z jednej strony. To jest straszny syf. Szukaj czegoś takiego jak w załączniku, jest grube i twarde, także w rowku siedzi jak należy.

Prowizoryczny rysunek:

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-05-07, 13:09

Co do zabezpieczeń to tak jak radził Żbiku, te zabezpieczenia, jeśli rowki w tłoku są ok. to nie wypadną. W skuterze właśnie takie mają, ostatnio (bo już złożyłem silnik i jeżdżę :)) kupiłem je i są dość twarde, sądzę, że nie wypadną. Ale najlepsze by były normalne segery, one by trzymały jak zaspawane.

Co do skrzyni ze skutera to ja nie kupowałem ale oni mają oryginalne części i chyba nawet wszystkie koła mogą mieć oryginały, chyba, ze im oryginały już poszły to rzemieślnicze będą mieć, ale u nich raczej cała skrzynia z osprzętem jest z tego co widziałem.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-05-07, 18:56

Tych zabezpieczeń nie wybiera się wedle ich urody czy uznania. Dopasowuje się do kształtu gniazda w tłoku.
Jeśli gniazdo ma przekrój prostokątny (tzn ścianki z dnem tworzą kąt prosty) to należy użyć pierścionka Segera.
Natomiast jeśli rowki są zaokrąglone to używamy zabezpieczenia z okrągłego drutu.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Post autor: marcin300 » 2007-05-08, 17:44

Więc myśle iż nie opłaca mi się kupić całą skrzynie i zamierzam kupić tylko to co jest potrzebne i proszę o pomoc.Gdy jadę 1,2,3 wchodzi elegancko ale gdy chce włączyć 4 bieg to musze trzymać nogą ale i tak szarpie a gdy puszczę to mam luz.Co może być i jakie tryby wymienić powiem tyle iż tulejka w karterze jest lekko wyrobiona ta co trzyma wałek.Proszę o szybkom odpowiedz bo chce jak najszybciej zamówić...

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-08, 21:07

Nietrzymający bieg to raczej może być wina wodzików, ew coś ze zmieniaczem biegów. Skoro robisz kapitalke skrzyni to wymień wodziki i wszystkie dostępne podzespoły do zmieniacza biegów. Wałki, koła zębata i tulejki to nie wszystko. Ja wychodze z założenia że jak robić to raz a porządnie. Kup do skrzyni wszystko co jest dostępne.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-05-08, 21:14

Ty mi człowieku nawet nie mów o tej czwórce!! Silnik na weekendzie majowym 4 razy rozbierałem właśnie przez identyczny problem jak ty. A wiesz co było przyczyną? Wysunięty (nie wiem jak i czemu) wałek zdawczy na zewnątrz, po prostu wystarczyło go ręką pchnąć i 4 bieg był. Więc ty odkręć mechanizm sprzęgła i obadaj wałek zdawczy, puknij w razie potrzeby młotkiem drewnianym bo u mnie to ręką wchodził ale u Ciebie może być inaczej. Jak to sprawdzisz to daj mi odpowiedź, jeśli to będzie to oczywiście, Ci pomogę bo to przeżyłem.
pozdrawiam, czekam na odpowiedź.

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Post autor: marcin300 » 2007-05-09, 22:18

Wczoraj rozebrałem silnik ponieważ zmieliło mi tłok i skrzywił się wał wszystkie tryby w skrzyni są w bardzo dobrym stanie ale tym razem składam całość z nowych części ale mam pytanie czym różni się wałek zdawczy 26z od 27z co to daje???

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-09, 23:03

26z jest to krótsze przełożenie IV biegu, mówiąc prościej motocykl będzie miał troszke większe przyśpieszenie na tym biegu ale v-max spadnie. 26z jest w pierwszym Wiatrze 175-W2A. Ogólnie do normalnej skrzyni która miała 27z, zdawczy z 26 zębami nie podejdzie, ponieważ jest nieco mniejszy i nie będzie się prawidłowo zazębiał z wałkiem pośrednim. W wypadku gdybyś chciał do skrzyni z przełożeniem 27z zastosować 26z będziesz musiał zmienić wałek pośredni (albo tylko koło zębate wałka pośredniego zazębiające się ze zdawczym) na odpowiedni do tego ciut mniejszego zdawczego.

Pisze z pamięci. może pominąłem jakiś szczegół ale mix skrzyni przerabiałem rok temu :) Jeśli jesteś uważny to sam dojdziesz przy kombinacjach co jak powinno być.

27z miały WSKi 175 z silnikiem W2B, 26Z SHL M11W z silnikiem W2A (skrzynia prawie że identyko jak ta w WSK 175-różnice to właśnie te przełożenia kół zębatych).

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-05-10, 05:50

ŻbiKu pisze:26z jest to krótsze przełożenie IV biegu, mówiąc prościej motocykl będzie miał troszke większe przyśpieszenie na tym biegu ale v-max spadnie.
oj żbiku ale nakręciłeś, przełożenie się zmienia na pierwszych trzech biegach , czwórka zawsze ma to samo przełożenie - czyli bezpośrednie .

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Post autor: marcin300 » 2007-05-10, 09:33

Ja i taka po doradzeniu wszystkich wymienie jednak całą skrzynie bo jak wymienie poszczególne tryby to i tak będzie się sypać więc lepie raz a porządnie a w skuter dębica mi dobiorą aby lepiej działała.....

I jeszcze jedna sprawa bo skrzywiło mi nowy wał czy można go wyprostować??

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-05-10, 14:53

I jeszcze jedna sprawa bo skrzywiło mi nowy wał czy można go wyprostować??
pisząc to, miałeś na myśli chyba korbowód, jeżeli chodzi o korbowód to da się go wyprostować jednak trzeba zrobić to bardzo dokładnie .
Jezeli nie masz w takich sprawach doświadczenia to lepiej oddaj go do regeneracji .

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-05-10, 16:31

Zgadzam sie z Andim. Choć ja w takim wypadku jak zdarzył sie Tobie to nawet bym sie nie bawił w regenerację i kupił nowy wał, skoro już robisz silnik porządnie to można i wał wymienić.

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Post autor: marcin300 » 2007-05-10, 20:18

Więc przyjrzałem się dziś dokładnie skrzyni i zauważyłem żę tryb 4 biegu jest uszczypany w 4 zamkach i więc dlatego nie miałem 4 biegu według mojego ojca który miał ze 15 wsek a wał musze do regeneracji oddać bo ma luz na korbowodzie i ma bicie.

Dlaczego mogłem mieć olej silnikowy w komorze spalania choć nigdzie nie ciekło i kartery są całe???zimery miałem nowe

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-10, 21:03

po pierwsze simeringi trzeba umiejętnie wsadzić, od środka przesmarować olejem, jeśli coś wykonasz źle to nowy simering będzie jak stary.

Nie wiem co masz na myśli pod pojęciem "kartery są całe" tzn. że nigdzie nie odpadł żaden kawałek? Miejsca gdzie kartery się stykają muszą być gładkie, bez małych uszczerbień itd. Poza tym może użyłeś złego środka do sklejenia silnika - jeśli silikon to tylko ten wysokotemperaturowy, przeznaczony do klejenia skrzyni korbowej. Przed nałożeniem warstwy silikonu powierzchnię trzeba odtłuścić.

Osobiście polecam dobry hermetyk, skutecznośc ma większą niż silikon przy nie całkiem super gładkich karterach, słyszałem że nawet Niemcy chwalą sobie nasz stary hermetyk.

Złóż całkiem puste kartery ze sobą na sucho i bez uszczelki, skręć śrubami, wcześniej zamontuj w skrzyni biegów lampkę i wtedy w ciemnym pomieszczeniu po zapaleniu lampki patrząc w pustą skrzynię kobrową zobaczysz czy nie ma nigdzie prześwitów światła. Przy eleganckich karterach nie powinno być żadnego prześwitu do skrzyni korbowej, jeśli jakiś będzie to nie masz gwarancji że całość po złożeniu będzie szczelna.

Oczywiście kartery (jak i poźniej cały silnik) składaj na wybitych tulejkach ustalających. Jeśli po skręceniu śrub tulejki nie będą chciały się nabić będzie to sygnał że kartery nie są swoją parą - pochodzą z 2 rozłożonych silników, przez to czasami odchyłki ich styku wynoszą nawet 3-4mm co ci nie da szczelności.

Zastosuj się do podanych przeze mnie wskazówek i się okaże czy rzeczywiście masz szczelne kartery.

Awatar użytkownika
master_26
Posty: 66
Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Post autor: master_26 » 2007-07-04, 21:43

Żbiku, zgadzam się z twoimi wypowiedziami, ale jeśli zastosowano w skrzyni tryb zdawczy (mniejszy)26 zębów to tryb, który z nim współpracuje nie jest w takim wypadku większy??
Chyba ma 16zębów zamiast 15-tu. Jeśli się mylę to wyprowadź mnie z błędu

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-07-06, 01:47

biku, zgadzam się z twoimi wypowiedziami, ale jeśli zastosowano w skrzyni tryb zdawczy (mniejszy)26 zębów to tryb, który z nim współpracuje nie jest w takim wypadku większy??
Tak podpowiada logika i tak właśnie jest (chyba), nie pamiętam już jak to jest dokładnie z każdym kołem zębatym, ponieważ już trochę czasu minęło od moich kombinacji. Nigdzie nie napisałem, że koło zazębiające się ze zdawczym nie jest większe.


P.S. Byłbym rad, gdybyś wypełnił profil.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości