WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
Odpowiedz
hary991
Posty: 4
Rejestracja: 2021-02-01, 10:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1983/WSK 125 1985/ JAWA TS 350 1990/WSK 175 1979 060
Kontaktowanie:

WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: hary991 » 2021-04-20, 18:19

Witam . Mam problem z wska. Odpala ale przerywa nie chce wejść na obroty. Zalewa swiece. Cdi AudioBasa 3 Fazowe. zapłon ustawiony 3.8mm przed GMP . Przestawiałem pływak ale nic to nie dało. Odpalać Pali ale nie równo pracuje i na dodatek nie ma czym jechać. Silnik po remoncie. Jak zamkne kranik wypali paliwo i chodzi dobrze ale gaśnie po chwili . Zapłon zle ustawiony czy co ? Dajcie jakieś wskazówki żeby ten sprzęt zaczął wkońcu jezdzic.. Gaznik Nowy ..

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: halcik » 2021-04-20, 19:14

Źle wyregulowany, to znaczy możliwości są takie: obroty biegu jałowego, zacięty zaworek paliwa. A co z powietrzem? Standard czy coś zmieniłeś

hary991
Posty: 4
Rejestracja: 2021-02-01, 10:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1983/WSK 125 1985/ JAWA TS 350 1990/WSK 175 1979 060
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: hary991 » 2021-04-20, 21:21

linka ssania się zacinała. Teraz już jest lepiej naprawiłem usterke ale nie trzyma wolnych obrotów . Moc ma ale przerywa . Może nieszczelność gdzieś jest ? Albo CDI zle ustawiłem..

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: halcik » 2021-04-20, 21:57

Zależy skąd wiesz, że masz 3,8. Choć CDI z racji energii iskry radzi sobie i tak lepiej. Nie trzymanie wolnych obrotów jest często spowodowane nieszczelnością w gaźniku. Ale skoro już działa to może zrób jego regulację zanim rozkręcisz go w pył.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: jjaworskyy » 2021-04-21, 06:13

Nowy gaźnik współczesny??

hary991
Posty: 4
Rejestracja: 2021-02-01, 10:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1983/WSK 125 1985/ JAWA TS 350 1990/WSK 175 1979 060
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: hary991 » 2021-04-21, 14:56

Chinol. Ale mam orginalny. Na wszystkich to samo. Już jest trochę lepiej. Na postoju wkręca się na obroty jak należy. Troszke faluje na obrotach postojowych . Ale jak siadam jechać krztusi ją szarpie a za chwilę wyrywa staje dęba . Przerywa przy ruszaniu.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: auriol77 » 2021-06-21, 15:22

Mam wrażenie, że to jednak uroki CDI. U mnie podobny problem. Przerwa między implusatorem na 0.3. Niby na luzie chodzi ok, a po ruszeniu ewidętnie przerywa. Na zmniejszonej przerwie iskra jakby lepsza, ale zupełnie źle pracuje. na 0,4 iskry już nie ma.

I niby, że klasyczny zapłon jest wybredny.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: Mixol » 2021-06-22, 07:57

Robiłem ostatnio remont 060, był nowy gaźnik po regeneracji i równie zapłon CDI.Też potrafiła przerywać ale tylko na niskich obrotach, po odkręceniu manetki szła jak wściekła.Ogólnie motor strasznie lubił wysokie obroty.Podobno czwórki tak mają :)
Może fabryczne Pegazy maja na to wpływ.

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 326
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: Jogurt » 2021-06-23, 08:46

W kobuzie zmieniłem juz 3 gaźniki. Teraz jest nowy Pegaz z epoki. I tak jak piszesz Mixol, do średnich obrotow potrafi poszarpywac jakby pojedyncze zaplony wypadały, szczegolnie gdy silnik jest nierozgrzany, przy manetce otwartej na full jedzie ok. Cdi Audiabasa 3 fazowe. W innych sprzętach przy klasycznym zapłonie zero takich objawów. Gaźniki które zmieniałem w innych motocyklach pracują poprawnie więc obstawiam, ze to wina cdi.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: Szczepan » 2021-06-23, 09:29

Pierwsza sprawa to założenie gaźnika, który ma normalny układ wolnych obrotów ( PHBH :) ), poprawa będzie odczuwalna, zmiana modułu na DC też da poprawę. No i w sumie, która czwórka nie szarpie chociaż trochę na wolnych obrotach, z byle powodu Gazela nie miała koła na czopie od strony sprzęgła.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: auriol77 » 2021-07-08, 12:38

Jogurt pisze:
2021-06-23, 08:46
W innych sprzętach przy klasycznym zapłonie zero takich objawów. Gaźniki które zmieniałem w innych motocyklach pracują poprawnie więc obstawiam, ze to wina cdi.
No i dla mnie to jest akurat dramat. Wypadanie zapłonów to jest idealny opis tego jak reaguje silnik. W normalnych warunkach nie jeździ się ciągle na odkręconym gazie. To , że kilku użytkowników na różnych CDI opisuje ten sam problem świadczy tylko o tym jak niedoskonałe jest CDI.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: Szczepan » 2021-07-08, 15:37

Takie rzeczy tylko w czwórkach :). Jako jeden z współwykonawców takich układów nie znam bardziej upierdliwego sprzętu pod kątem wykonania zapłonu jak właśnie 175tka. Trójki, MZtki, Jawy tam nic takiego nie ma miejsca, a stosuje się te same podzespoły tylko w inny sposób dopasowane mechanicznie. Trochę to dziwne co nie? Remedium na szarpanie podałem wyżej. Jak CDI jest niedoskonałe to cóż - pozostaje męczyć się dalej na 6V :)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: halcik » 2021-07-08, 19:10

Szczepan potwierdzam, mam inne motocykle z CDI i nigdzie nie mam problemu z szarpaniem. Czytając mogę dodać że na szczęście wsk175 lub gazeli nie mam 😀 i problem z głowy

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 326
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: Jogurt » 2021-07-09, 15:56

Szczepan, cdi które mam w kobuzie odrazu przy montażu przerobiłem na DC i to na tym module wystepuje poszarpywanie przy jednostajnej jeździe. Mniej odczuwalne jest gdy silnik przejedzie kilkanaście km.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: Szczepan » 2021-07-09, 19:11

Bo nagrzana chodzi na uboższej mieszance (ciut), zimna jest minimalnie dolana. Z racji, że zapłony CDI lubią bardziej ubogą mieszankę ( więcej powietrza ), jak tradycyjne to dlatego jak przejedziesz pewien dystans jest lepiej. Przy zmianie z tradycyjnego układu na CDI z dyszą główną schodziłem nawet o 5 rozmiarów mniejszą. Pegaz, który jest upośledzonym gaźnikiem i układ wolnych obrotów z precyzją ma mało co wspólnego to mieszanka leje się jak chce. Polecam zainwestować w jakikolwiek współczesny gaźnik ( Dellorto, Mikuni - obydwa bardzo dobrze stroją się z czwórką ) i będzie motocykl nie do poznania. Z racji, że już trochę tych gaźników przewaliłem to dla podpowiedzi powiem, że 175tki lubią jak mają ubogo z dołu ( dysza wolnych przychodzi mniejsza jak w 125 ), iglica również powinna być z tych uboższych żeby chodziła tak jak potrzeba. Także, problem nie leży do końca w zapłonie. W swoich układach do 175 dodatkowo stosuję jak najcięższe koło (1006g), ten motocykl musi mieć coś na wale żeby jeździło się przyjemnie ( temat ten już ktoś poruszał na forum ).
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 060 CDI/ Przerywa zalewa swiece.

Post autor: paniczq » 2021-07-09, 22:58

Witam. U mnie zapłon z Turbo, gaźnik Pegaz oraz wkład filtra powietrza Volvo C11008. Początkowo też u mnie szarpało. Ustawiłem zapłon 3,4 przed ZZ lampą stroboskopową, mieszankę świecą diagnostyczną. Chodziło dobrze, ale na niskich obrotach minimalnie przerywało. Pomogła zmiana świecy, przerwę zwiększyłem z 0,5 na 0,9. Teraz chodzi idealnie. Teraz planuje zmienić gaźnik na Dellorto, miałem wcześniej Ikov, chodził lepiej niż Pegaz. Czwórki kochają wysokie obroty. W tym sezonie na trasie staram się trzymać 90km/h. Pozdrawiam


Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość