Strona 1 z 2

GM24U1 w 060

: 2012-09-15, 20:20
autor: Kapitan Wydynamo.
Witam.
Dostałem propozycję Pegaza GM24U1.

Obecnie mam gaźnik Jikov ale on się nadaje na złom, zalewa cały czas, regulacje nic nie dają.

Czy GM o przelocie 24 mm będzie dobry w mojej czwórce? Silnik 060.
Dostałem info od Borewicza żeby założyć czwórkową dyszę.

Nie mówcie żeby szukać oryginalnego pegaza 26, bo jest kilka powodów. Sezon się kończy a ja wgl prawie nie jeździłem. Ceny... Stan...

Re: GM24U1 w 060

: 2012-09-15, 20:57
autor: Savier
Niestety, ale ten gaźnik nie ma prawa bytu w Twojej czwórce. Na pewno znajdziesz jakiegoś pegaza do użytku :).

Re: GM24U1 w 060

: 2012-09-15, 21:04
autor: Kapitan Wydynamo.

Re: GM24U1 w 060

: 2012-09-15, 21:14
autor: Savier
Ojj, nie siedzę w pegazach, ale od Junaka do WSK nie założysz. Słyszałem, że jakoś inaczej jest ścięta przepustnica? Nie chcę kłamać, pcozekaj aż ktoś mądrzejszy się wypowie. ;-)

Re: GM24U1 w 060

: 2012-09-15, 21:21
autor: Kapitan Wydynamo.
A jeżeli bym przepustnicę założył od WSK? Posiadam takową. Ogólnie to sporo części gaźnikowych od czwórki mam.

Re: GM24U1 w 060

: 2012-11-07, 19:30
autor: sawekwsk175
GM24 od GM26 różnią się kontem ścięcie przepustnicy i gardzielami. Jeden ma średnicę gardzieli 24 mm, a drugi 26 mm. Nawet przełożenie przepustnicy nie wiele pomoże.

Re: GM24U1 w 060

: 2012-11-08, 10:01
autor: Sebastian440
Albo zrozumiesz o czym Ci wszyscy tłumaczą albo szybko zmienisz forum. Skoro coś jest z czegoś innego to nie zadawaj zbędnych pytań. Założysz Gm24,a potem będziesz godzinami snuł wątki dlaczego moja 4 nie wchodzi na obroty. Zainwestuj w sprawny gaźnik i po sprawie. Z gówna bata nie ukręcisz.

Re: GM24U1 w 060

: 2012-11-08, 11:45
autor: wujcio
jeśli ten gaźnik jest nowy to go sprzedaj i kup nowy GM26U1.

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-07, 22:06
autor: probiez
wujcio pisze:jeśli ten gaźnik jest nowy to go sprzedaj i kup nowy GM26U1.
A po co mu przepustnica 35 stopni w 060? Chyba chciałeś powiedzieć gm26U3. ten co podałeś jest od Junaka.

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-07, 22:22
autor: wujcio
probiez pisze:
wujcio pisze:jeśli ten gaźnik jest nowy to go sprzedaj i kup nowy GM26U1.
A po co mu przepustnica 35 stopni w 060? Chyba chciałeś powiedzieć gm26U3. ten co podałeś jest od Junaka.
tak przejęzyczenie miało być U3
w sumie po co mial by sprzedawać U1 żeby kupić U1?

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-08, 01:11
autor: Jawer
jakie są różnice w kątach przepustnicy w Janku a WSK?

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-08, 09:57
autor: probiez
Z tego co Ja wiem to wsk pa przepustnice ściętą pod kątem 45 stopni a Junak 35 stopni i są jeszcze przepustnice ścięte pod kątem 30 stopni ( chyba w gm24u1>> shl) poza tym różnią się dyszami (przepustowością) ale tu dokładnie nie pamiętam.

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-08, 10:29
autor: bartosz1907
probiez pisze:Z tego co Ja wiem to wsk pa przepustnice ściętą pod kątem 45 stopni a Junak 35 stopni i są jeszcze przepustnice ścięte pod kątem 30 stopni ( chyba w gm24u1>> shl) poza tym różnią się dyszami (przepustowością) ale tu dokładnie nie pamiętam.
Gaźnik gm26 u1 ( Junak i pierwsze Gazele) ścięcie przepustnicy 30 stopni. Gaźniki gm26u3 ( późniejsze Gazele i WSK 175) ścięcie przepustnicy 35 stopni. O przepustnicach ściętych pod katem 45 stopni nie słyszałem. Gdzie sie z nimi spotkaleś?

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-08, 13:08
autor: probiez
Może mi się z tym 45 stopni coś pomieszało z innymi gaźnikami>>> W każdym bądź razie mam przepustnice z gm24u1 i gm26u3 i ewidentnie widać różnice kąta wycięcia, ale nie mierzyłem jej kątomierzem ale chyba powinienem to zrobić, tak dla pewności.

Poza tym przepustnice pasują zamiennie.

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-08, 18:26
autor: iron_bird
Parę informacji na temat gaźników GM znajduje się tutaj : http://www.junak.riders.pl/BIBLO/GMKAT/gm-kat1.htm

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-08, 19:21
autor: wujcio
sama przepustnica to nic ale te gaźniki U1 i U3 mają różne dysze wolnych obrotów w korpusie.

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-09, 12:13
autor: bartosz1907
Wydaje mi się, że dysze biegu jałowego są w obu gaźnikach rozmiarowo identyczne :?: . Rózniły sie dysze głowne 140 w Junaku i 180 w SHL i WSK ale to ze wzgledu na dostosowanie uniwersalnego gaźnika GM do róznych silników. No i oczywiści kąty scięcia przepustnicy :)

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-09, 19:35
autor: bartosz1907
zubr9471 - krótko i konkretnie :-D teraz jest pełna jasność :idea: ciekawe teraz byłoby porównaie gaźników GM24U1 i GM24U2 bo prawdę powiedziawszy niewiele o tych gaźnikach wiem ;-)

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-14, 23:59
autor: Negro
probiez pisze:Z tego co Ja wiem to wsk pa przepustnice ściętą pod kątem 45 stopni a Junak 35 stopni i są jeszcze przepustnice ścięte pod kątem 30 stopni ( chyba w gm24u1>> shl) poza tym różnią się dyszami (przepustowością) ale tu dokładnie nie pamiętam.

Chciałbym uzupełnić wiadomości, co daje ścięcie przepustnicy 35 stopni a co 45 stopni?

Re: GM24U1 w 060

: 2012-12-15, 11:42
autor: wujcio
inną ilość powietrza które wpada do gaźnika.