Gaźnik GM24U4

Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
Odpowiedz
Awatar użytkownika
grzech7
Posty: 54
Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013
Lokalizacja: Chludowo
Kontaktowanie:

Gaźnik GM24U4

Post autor: grzech7 » 2007-09-10, 19:22

Witam otóż mam ciekawostkę do zaprezentowania. Kupiłem na allegro nowy gaźnik z myślą o zastosowaniu go w wuesce ale okazało sie że nie dość że ma średnice to jeszcze jest oznaczony U4. Może ktoś sie orientuje od jakiego modelu jest.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2007-09-10, 21:02 przez grzech7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-09-10, 20:54

Strasznie dużo widzę. Przepraszam ,ale nic nie widzę ;P Więc może opisz co w nim niezwykłego w budowie ,chyba że różni się tylko wybitym U4...
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

szef1990
Posty: 94
Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
GG: 0
Lokalizacja: Net
Kontaktowanie:

Post autor: szef1990 » 2007-09-10, 21:09

Widzialem na zlocie w Buczku Wielkmim Junaka M10 z takim gaźnikiem GM24U4 i nie roznil sie niczym od orginału wg. wlasciciela

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-09-10, 22:24

wydaje mi się że ten gaźnik mógł współpracować z silnikiem S32 w SHL M11R (była to jakaś krótko wypuszczana mocniejsza wersja emjedenastki) silnik w tej SHL charakteryzował się większą mocą , no i wielką niewiadomą pozostaje gaźnik montowany w tym modelu "GM24U?" więc może to być ten , no ale trudno będzie to stwierdzić bo te gaźniki o podobnych oznaczeniach GM... produkcji polskiej występowały w większości polskich motocykli (WSK SHL SFM) , to są tylko moje przypuszczenia na ten temat , aha przydało by się abyś wrzucił lepsze fotki przedstawiające ten gaźnik
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-09-10, 22:38

U4? O lol ...... Pegazy generalnie zewnętrznie niczym się nie różniły - różnice polegały głównie na konstrukcji kanałów powietrza itd.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2007-09-10, 23:02

Gaźnik GM24 generalnie przeznaczony był do silnika SHL M11 (3 biegi). W wueskach 175 (silnik Wiatr) wstawiano już gaźniki z powiększoną gardzielą (średnica gardzieli wynosiła tu 26 mm). Zresztą bardzo podobne gaźnika miały np. Junaki (dysze trochę większe) i Gazela. Nie pamiętam jaką gardziel miały silniki SHL M11W (z silnikiem Wiatr - W2a) 4-biegowe.
Ale już zupełnie nie pamiętam, co oznacza to U4...

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-09-10, 23:14

Fenix pisze:Nie pamiętam jaką gardziel miały silniki SHL M11W (z silnikiem Wiatr - W2a) 4-biegowe.

GM24U
(W2A)posiadał średnicę gardzieli wylotowej 24mm, i inną śrubę regulacji biegu jałowego od GM26U (W2B), to tyle z zauważonych przeze mnie różnic rzucających się w oczy. Mam taki silnik jak i gaźnik, niestety gaźnik to już padaka do potęgi 40 lat zrobiło swoje...przepustnica po prostu klekocze :roll:

Awatar użytkownika
grzech7
Posty: 54
Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013
Lokalizacja: Chludowo
Kontaktowanie:

Post autor: grzech7 » 2007-09-10, 23:22

Zamieszczam dokładniejsze fotki. Poza tym orientuje się, że te gaźniki przesadnie nie różniły się między sobą, jednakże z oznaczeniem U4 spotykam się pierwszy raz w życiu i jestem ciekawy, od jakiego moto może pochodzić.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-09-10, 23:42

w SHL M11W (W2A) jest średnica gardzieli 24mm (gaźnik GM24U3)
średnica gardzieli 26mm (gaźnik GM26..) weszła wraz z silnikiem W2 (M17 Gazela) , a więc wynikało by że gaźnik pochodzi od jakiejś wcześniejszej SHL , może z M11W LUX ??
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość