Strona 1 z 1
Tłumik dolny-rurka
: 2007-02-24, 12:13
autor: andi
Czy ktoś z kolegów móglby dokładnie zwymiarować rurkę końcową z tłumika wsk 175 , będę wdzięczny za ewentualny rysunek z dokładnymi wymiarami , oczywiście dokładne zdjęcie też mile widziane .
Temat jest ważny dlatego że ja jak pewnie wielu użytkowników wsk nie mam w swoim tłumiku oryginalnej rurki , kupiłem moją wsk bez tej rurki i z braku możliwości dostania oryginalnej dorobiłem ją na podstawie prób i błędów .
: 2007-02-24, 14:13
autor: lukiszka
Dołączam się do prośby Andiego.
Słyszałem kiedyś o zamienniku tej rurki, miał to być zmywak (stalowa "gąbka" do mycia garnków) ale nie wiem czy to dobre, w nadchodzącym sezonie to sprawdzę bo sobie już sprawiłem takie coś.
: 2007-02-24, 17:24
autor: Gaceczkos
lukiszka pisze:Słyszałem kiedyś o zamienniku tej rurki, miał to być zmywak (stalowa "gąbka" do mycia garnków)
Zamiennik ma to do siebie, że ma takie same parametry jak oryginał albo jest bardzo zbliżony wyglądem i parametrami. Zmywak do garnków taki nie jest...
Wracając do tematu - mam dwie takie rurki (różnią się i to dość znacznie), które osobiście wyjmowałem z tłumików. W wolnej chwili odszukam je, zrobię zdjęcia i zwymiaruję. Brak tych rurek (wkładek tłumiących) jest powszechny, więc na pewno dokładne wymiary tej części pomogą ją odtworzyć.
: 2007-02-24, 17:40
autor: andi
Będę wielce zobowiązany .
: 2007-02-24, 22:15
autor: Gaceczkos
Zrobiłem bardzo amatorski rysunek, który mam nadzieję pomoże Wam. Na górze rysunku jest rurka z otworami 9 mm nawierconymi na całym obwodzie - rozmieszczenie jest widoczne na rysunku. Razem są 2 naprzeciwległe pary takiego układu otworów. Na rysunku są zaznaczone linie, do których przylegają otwory. Literka "P" oznacza pierścień dystansowy - 2 są wewnątrz wkładki przedstawionej na górze rysunku, a jeden jest na zewnątrz wkładki na dole rysunku (pierścień ma szerokość 8 mm i należy go dopasować tak, aby wkładka o mniejszej średnicy była wyśrodkowana wewnątrz tej o większej średnicy). Strzałkami są zaznaczone średnice otworów. Dla jasności - dolna wkładka powinna znajdować się w górnej wkładce. Należy jeszcze pamiętać o nawierceniu otworu na śrubę mocującą wkładki do płaszcza tłumika (niestety w tych rurkach okolica otworu jest uszkodzona) Rysunek nie jest wykonany w skali. W razie niejasności proszę pisać.
: 2007-02-24, 23:46
autor: lukiszka
Ok dzięki ale mam kilka pytań.
1) To są rurki czy zaspawane rurki?
2) Ten pierścień na tej cieńszej rurce jest jeden czy jest jeszcze drugi?
3) Masz to na sprzedaż??
: 2007-02-25, 16:21
autor: andi
Rysunek jest wystarczający, opis tak samo.
chciałbym jeszcze wiedzieć dokładnie w którym miejscu są te wewnętrzne pierścienie-przegrody na rysunku oznaczone literką P , gdybyś mógł jeszcze raz zweryfikować wymiary, oznaczyłem je w czerwone kółeczka ( chyba się pomyliłeś w jednym miejscu ).
No i chcę jeszcze wiedzieć czy obie rurki są przelotowe .
Dziękuję Ci z góry za włożony w to wysiłek , Twój rysunek wiele mi już pomógł .
pozdrawiam serdecznie.
: 2007-02-25, 22:39
autor: Gaceczkos
Masz rację Andi, machnąłem się przy jednym wymiarze - zamiast 242 powinno być 202. Jeden z pierścieni "P" powinien być dokładnie pośrodku między otworami (tak jak jest zaznaczone na rysunku), druga natomiast powinien być w okolicach 15 centymetra, licząc od prawej strony na rysunku. Moim zdaniem można wszystkie te pierścienie przyspawać do wewnętrznej rurki - będzie dużo prościej to wykonać. Co do przelotu rurek - rurka o większej średnicy jest przelotowa (nie licząc tych pierścieni). Natomiast rurka o mniejszej średnicy posiada jedną przegrodę, która znajduje się na środku pomiędzy otworami. W przegrodzie jest wywiercona jedna dziurka o średnicy około 6 - 8 mm.
Lukiszka - pierścień na rurce o mniejszej średnicy jest tylko jeden. Wkładek tych nie chcę sprzedawać, bo najprawdopodobniej będą założona do tłumika.
: 2007-02-25, 23:34
autor: andi
Wielkie dzięki za te informacje , teraz mam już całkowitą jasność .