Strona 1 z 1

Rodzaje filtrów powietrza WSK 175.

: 2009-02-07, 20:44
autor: marwsk
Witam

Ostatnio zaciekawil mnie problem dotyczacy rodzajow filtrow powietrza w silnikach wsk 175. Montowano glownie dwa typy filtrow:

-z wlotem skierowanym do przodu
-z wlotem skierowanym do gory pod siodlo

Kiedy montowany byl dany typ filtra. Chodzi o lata produkcji. Bede wdzieczny za wszelka pomoc.

Re: RODZAJE FILTRÓW POWIETRZA W SILNIKACH 175

: 2009-02-08, 15:23
autor: ŻbiKu
Mój Kobuz ma wlot pod siodłem (82`), wlot od przodu to lata 70, Dudki i SPORTY2 mają chyba wlot od przodu pod bakiem, więc montaż takich filtrów trwał na pewno w latach produkcji tych dwóch motocykli, czyli można również założyć że pierwsze WSK175 też miały taki wlot.

Re: RODZAJE FILTRÓW POWIETRZA W SILNIKACH 175

: 2009-02-08, 19:14
autor: andi
żbiku może jakaś fotka, przyznaję nie widziałem puszki filtra z wlotem od góry.
temat absolutnie na czasie, właśnie wczoraj udało mi się dopasować filtr papierowy do oryginalnej puszki, puszka filtra nie wymaga żadnej przeróbki , wystarczy drobna korekta samego filtra, rozwiązanie absolutnie genialne w swojej prostocie i cenie, filtr kosztował 8 zł .
filtr papierowy dostępny jest w każdym sklepie motoryzacyjnym i pochodzi od CZ 175 i CZ 350, od Jawy nie pasuje jest dwa razy większy .
wygląda tak, link => http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/jw_fp35 ... etrza.html" target="_blank

można zapomnieć o patentach typu filtr od fiata 126P .

Re: RODZAJE FILTRÓW POWIETRZA W SILNIKACH 175

: 2009-02-09, 02:19
autor: ŻbiKu
Taką fotke na razie wynalazłem na dysku, jutro mogę zrobić lepszą. Rozwiązanie z filtrem faktycznie dobre, proste i tanie, genialne :-D

Re: RODZAJE FILTRÓW POWIETRZA W SILNIKACH 175

: 2009-02-09, 23:55
autor: Wojtek
Kiedyś w sklepie rozglądałem się za filtrami od czeskich motocykli i żaden nie pasował mi wizualnie. Widać nie trafiłem na ten prawidłowy. Ja mam papierowy filtr od trabanta. Z jednego całego robimy dwa motocyklowe. Trzeba jednak zaprawić silikonem jeden koniec. Ten który cięliśmy. Średnice pasują idealnie.

Re: RODZAJE FILTRÓW POWIETRZA W SILNIKACH 175

: 2009-02-10, 00:11
autor: ŻbiKu
No faktycznie pisałeś mi kiedyś o tym, zapomniałem. Jeżeli nie dostaniemy jednego filtra na miejscu, zawsze jest druga opcja;)

Re: RODZAJE FILTRÓW POWIETRZA W SILNIKACH 175

: 2009-06-07, 13:44
autor: wujcio
Odkopię trochę temat czy jest jakaś widoczna różnica między tymi filtrami w działaniu silnika? bo mam oba rodzaje ( z wejściem pod bak z mojego kobuza z roku 1980 i pod bak z kobuza z roku 1982).

W sumie ten motocykl co ma wlot powietrza pod bakiem zaciąga cieplejsze powietrze znad silnika pod siedzeniem już raczej ten dostęp jest utrudniony może to przeciwdziała przegrzaniu silnika w upał czy coś...

Zastanawiam się który założyć do swojego kobuza ten nowszy typ czy ten starszy...

Re: RODZAJE FILTRÓW POWIETRZA W SILNIKACH 175

: 2009-06-07, 14:39
autor: ŻbiKu
Teoretycznie im zimniejsze powietrze wprowadzone do silnika tym wybuch jest efektywniejszy. Jednak wątpię by w praktyce odczułbyś jakąkolwiek różnice w pracy silnika po zmianie filtra z wlotem u góry na ten z wlotem z przodu. Sama budowa filtrów jest taka sama. Powietrze zasysane przez silnik nie ma raczej wpływu na jego przegrzanie. Wpływ ma powietrze które zderza się z cylindrem i głowicą w czasie jazdy, bo w końcu nasze zacne maszyny to dwusuwy chłodzone powietrzem :D

Jeżeli chodzi o pracę silnika to jedyne co ja osobiście odczułem to fakt, że w upały chodzi troszkę inaczej. Moc podana w danych technicznych pojazdu jest uzyskiwana tylko w ściśle określonych warunkach atmosferycznych, norma w PRL na podstawie której wyliczało i mierzyło się moc silnika to bodajże 15*C i 1024 HPa (nie wiem czy taka jest do dzisiaj, trzeba byłoby sprawdzić w fachowej literaturze) i wg. mnie, na podstawie obserwacji praktycznych faktycznie silnik pracuje najlepiej przy takiej temperaturze otoczenia. W lato warto przejechać się z samego rana o świcie, odczujesz różnice na pewno, chodzi zdrowiej, ciężko to określić słowami na forum :)

Re: RODZAJE FILTRÓW POWIETRZA W SILNIKACH 175

: 2009-06-07, 15:17
autor: wujcio
czyli w sumie obojętne który założę.
Co do warunków to fakt taka temperatura zapewnia odpowiednie chłodzenie silnika gdyby był chłodzony cieczą nie miała by aż tak dużego znaczenia

Re: RODZAJE FILTRÓW POWIETRZA W SILNIKACH 175

: 2009-06-08, 12:19
autor: ŻbiKu
Nie czytasz ze zrozumieniem. Temperatura powietrza o świcie oczywiście że ma wpływ na chłodzenie silnika bo jest zimniej ale mi chodzi o to, że silnik zasysa zimniejsze powietrze przez co lepiej chodzi niż o 16 godzinie, w 30stopniowym upale.

Re: RODZAJE FILTRÓW POWIETRZA W SILNIKACH 175

: 2009-06-08, 15:16
autor: wujcio
masz 100% rację:) zapomniałem to ująć :) dzięki za pomoc

Re: Rodzaje filtrów powietrza WSK 175.

: 2014-03-12, 00:51
autor: AudioBas
Odkopię!

Też mam dwa typy, na jakich śmigacie? :)

Re: Rodzaje filtrów powietrza WSK 175.

: 2014-03-12, 00:54
autor: Savier
To jest zależne od zastosowanego siedzenia. ;-)

Re: Rodzaje filtrów powietrza WSK 175.

: 2014-03-12, 12:04
autor: robik
U mnie jest z wlotem pod siodło. Kobuz rocznik 82

Re: Rodzaje filtrów powietrza WSK 175.

: 2014-03-12, 23:34
autor: grześ19
Ja mam wlot po bakiem. Uważam że kwestia woltu nie ma wpływu na moc. Tpemeratura otoczenia owszem, ale to inny temat. Zależy też od dopasowania układu tłok cylinder.