Filtr powietrza

Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Filtr powietrza

Post autor: miklek » 2007-02-28, 22:55

hmm macie jakiś pomysł na filtr powietrza bo mój jest jeszcze oryginalny a nie wiem czy jest jeszcze możliwe zdobycie podobnego może macie jakieś ciekawe pomysły tylko nie żaden sportowy stożkowy

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-02-28, 23:00

Można zastosować filtr powietrza od malucha dokładniejsze informacje znajdziesz na stronie Feniksa

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-02-28, 23:02

Oooo.... bardzo dobry pomysł! Stożek chromowany!
Nie no wiem, że taki to nie, ale nowego oryginała nigdy nie spotkałem i chyba już się nie spotka. :-?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-02-28, 23:17

Fenix własnie ma dobry patent, ale w jego przypadku musisz sie pozbyć puszki filtra. Jeśli chcesz ja zostawić to mozesz nawinąć na ten siatkowy wkład z filtra od malczaka, tak jak zrobiłem to ja. Jesli chcecie mogę opisać.


P.S Ku**a na jesieni jak robiłem w skuterze zakupy, zlukałem na półce filtr łudząco podobny do naszego lecz z wkładem papierowym (jak w malczaku), spytałem Wacka (właściciela) co to za filt, on powiedział, że to do WSK z wkładem papierowym jeszcze państwowy, ze starych zapasów. Powiedział, że to ostatni, nie miałem wtedy na tyle kasy bo bym wtedy od ręki go kupił, miałem pojechac po niego z kasą za nie długo bo to rarytas w końcy był w sumie. Ale sie spuźniłem kuźwa i ktoś kupił.

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-02-28, 23:27

wiem widziałem ten od malucha ale myślałem że wiecie coś o jakimś podobnym do tego oryginalnego żeby włożyć go w tą obudowę ale chyba wezmę go i przejdę sie do hurtowni filtrów może coś mi dobiorą podobnego

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-02-28, 23:31

Bodajże z MZ jest podobny czy z Jawy ale nie identyczny więc raczej nie podejdzie, w hurtowni też raczej nic takiego mieć nie będą, ale poszukać nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-02-28, 23:45

Pomysł Fenixa jest dobry ale moim zdaniem można zrobić coś równie skutecznego bez wyrzucania puszki, która ma swoje zalety.
Należy kupić filtr papierowy o odpowiedniej średnicy, skrócić go i odpowiednio oprawić ten obcięty koniec. Można to pewnie skutecznie zapaprać silikonem ale można też wykazać się pomysłowością i zrobić to ładniej. Choć i tak będzie to zamknięte także funkcja i solidność się liczy, nie wygląd.
Jeśli ktoś hula po polach i w powietrzu jets pełno pyłu to papierowy filtr nie spełnia oczekiwań bo ten pył przepuści. Jednak w warunkach 'asfaltowych' myślę że to jest jedno z lepszych rozwiązań gdyż nie pozbywamy się zalet związanych z puszką filtra.
Fenix pisał że możemy wyrzucić tą ciężką puchę jednak jej waga nie ma większego znaczenia w tym motocyklu natomiast chroni przed deszczem i mechanicznymi uszkodzeniami filtra który wg. pomysłu Fenixa jest 'goły'. Wiadomo że koszt wymiany=10pln jest bardzo mały no ale po co sobie utrudniać życie?

Jeszce w ramach sprostowania. Pomysł z cięciem filtra od trabanta przeczytałem na jednym z for i nie czuje się jego autorem.
Nie uważam również że patent Fenixa jest słaby. Jego przewaga to większa powierzchnia filtrująca. Trzeba by sprawdzić czy na krótszym filtrze nie brakuje trochę powietrza.
Ale skoro mówicie że można było kupić oryginalny papierowy filtr do WSK to znaczy że ta długość wystarcza.

I jeszcze rada dla village-riderów. >W krosowych cezetach są papierowe filtry i starzy zawodnicy owijali je pończochą nasączoną olejem. Taka podróbka współczesnych filtrów gąbkowych. Nawet gram pyłu się nie przedostanie :)

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-02-28, 23:47

Do oryginalnej obudowy mieści sie chyba filtr od malucha ;-) Podobno trzeba go uciać w połowie i wkładasz na miejsce oryginalnego siatkowego. I dobra filtracja i wygląd dobry bo jak oryginał.
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-02-28, 23:55

Właśnie wspomniałem o owinięciu oryginalnego, siatkowego filtra. Ja tak zrobiłem i nie narzekam. Był tego opis na forum fenixa mojego autorstwa ale jak wiadomo przepadł, więc mogę go jeszcze raz zamieścić dla was, jesli chcecie oczywiście.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-02-28, 23:59

Niedługo też będę rozkminiał sprawę z filtrem powietrza, więc jak Sobi jest tak jak mówisz to pójdzie z górki ;) A jeśli nie, to się pomyśli.

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-03-01, 00:02

no to trzeba pokombinować ale jeszcze jak wyjmę ten filtr to sie przejdę do hurtowni w moim mieście jest ich kilka i może dobiorą coś najbardziej zbliżonego przecież samochodowych jest tez wiele rodzajów współczesnych prawie każdy model samochód ma inny to też może będzie jakiś co będzie lepiej pasował i mniej trzeba będzie sie bawić w przerabianie puma oczywiście że chcemy wszystko sie przyda jak coś wiesz masz jakiś ciekawy pomysł podziel sie tym z nami po to jest to forum

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-01, 00:06

Sobi ma racje, bo filtry sa podobnej średnicy, tylko weźcie pod uwagę, że jak utniecie na długość filtr z malczaka to po wsadzeniu go tak o będzie on nie szczelny przecież, trzeba by obmyślić jakieś uszczelnienie. Tylko nie wiem czy skapowaliście bo to trudno opisać.

Dobrze, opisze mój patent, ale nie dzis bo ide za chwilke lulu :)

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-03-01, 00:31

Na dekielku od zakręcania filtra jest guma, jak dobrze utniesz filtr, tak żeby przylegał do niej to kłopotu niema.

Obrazek

Obrazek
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-03-01, 00:38

no faktycznie tylko trzeba wmiare prosto uciąć

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-03-02, 12:59

Przy jakichkolwiek zmianach w przypadku filtra powietrza, nalezy pamiętać, że puszka, w której się on znajduje nie jest dla ozdoby. Jej pojemność została obliczona doświadczalnie pod charakterystykę danego silnika. Wyrzucenie tej puszki nie jest więc najlepszym pomysłem. Bez puszki WSK byłaby jeszcze głośniejsza. Moim zdaniem najlepiej pomysleć nad dopadowaniem papierowego filtra, z wykorzystaniem tłumika szmerów ssania.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-02, 22:21

Gacek pisze:pomysłem. Bez puszki WSK byłaby jeszcze głośniejsza.
Przy Fenixowym patencie nie ma problemu ze szmerami ssania, gdyż rura od spłuczki pełni tą funkcję. Im dłuższa tym ciszej, podobnie jak z kolankami wydechowymi. W pierwszej babci mam to zastosowane i jest oka. Długość rury od wlotu powietrza gaźnika do miejsca gdzie miałby być taki filtr zamontowany (np. wlasnie pod prawym boczkiem) jest wystarczalna żeby wyciszyć szmery.
Sobi pisze:Na dekielku od zakręcania filtra jest guma, jak dobrze utniesz filtr, tak żeby przylegał do niej to kłopotu niema.
Jeśli pisałeś to Gacek w odniesienu do tego co zaproponował Sobi, to w tym pomyśle patentem właśnie jest to, że puszki nie wywalamy :)

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-03-02, 23:22

Z tego co pamiętam Żbiku masz nieszczelny wydech i mogłeś nie widzieć różnicy w głośności pracy układu . U mnie po zastosowaniu filtra od malucha aż się prosiło o założenie tej puchy z powrotem. Lubiłem cichobieżność mojej fumki. Nie zaprzeczę na pewno że praca silnika na tym filtrze jest lepsza. Nie ma tu mowy o dodatkowych koniach mechanicznych ale wzrost dynamiki jest odczuwalny. Mam długą rurkę od kibla ,specjalnie zakrzywioną na gorąco i jednak hałas jest. Jedyna sensowna przeróbka to założenie zamego wkładu w miejsce oryginalnej siatki.
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-02, 23:28

mogłeś nie widzieć różnicy w głośności pracy układu
Całkiem prawdopodobne :)
sensowna przeróbka to założenie zamego wkładu w miejsce oryginalnej siatki
Do codziennej jazdy to oczywiście ;)

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-03-02, 23:48

A więc opisze moje doznania na obu filtrach (oryginalnym i fiatowskim). W mojej wsk B3 z początku miałem oryginalny filtr. Motocykl latał ładnie i niebył specjalnie głośny. Po pewnym czasie postanowiłem zastosować filtr maluchowski żeby poprawić troche warnuki pracy silnikowi. Znalazłem gumę z starej pralki (podobna do gumy osłonowej do zawieszenia, taka karbowana), która ma bardzo przybliżone średnice. Z jednej strony ma kołnierz który wpycha sie w filtr od malucha i trzyma sie samo, z drugiej opaską przykręciłem go gaźnika. Moje pierwsze odczucie po odpaleniu silnika do zniknięcie niektórych dźwięków, motocykl po prostu stał sie trochę cichszy. Spadła mi za to trochę dynamika silnika, Ciut wolniej wchodził na obroty, ale to było mało odczuwalne.

Materiał z którego ta rura jest wykonana też ma znaczenie. Jeżeli zastosujemy rurę z plastiku to niczego dobrego bym się nie spodziewał. Wiadomo plastik raczej przenosi dźwięki, guma wręcz odwrotnie.
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-09, 17:56

Sobi pisze:Do oryginalnej obudowy mieści sie chyba filtr od malucha
Niestety nie wejdzie...kupiłem filtr od malucha już na oko wydawał się mały, w garażu sprawdziłem, przymierzyłem, jego średnica zewnętrzna to 7,5cm a średnica wewnętrza jest za mała by zmieścił się w środku trzon do przykręcenia pokrywki filtra. Nie idzie go wsadzić.

Byłem dzisiaj w sklepie SKODY WARTBURG itp. i filtr od Skody ma 11cm średnicy zewnętrznej a komora filtra w 175 ma ciut większą średnicę więc taki po przecięciu na pół powinien pasować..

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości