Gaźnik problemy

Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
Odpowiedz
Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Gaźnik problemy

Post autor: miklek » 2007-07-07, 10:00

Mam takie pytanie bo jak rozebrałem swój gaźnik na części to po wybiciu kadłuba gardzieli pod nim znajdowały sie dwie podkładki lub uszczelki lecz zastanawia mnie cz powinny być 2 czy też jedna lub wcale

Awatar użytkownika
art
Posty: 72
Rejestracja: 2007-06-18, 19:40
GG: 0
Lokalizacja: Biała
Kontaktowanie:

Post autor: art » 2007-07-07, 14:48

Ja mam tylko jedna podkładkę/uszczelkę, w całym gaźniku są 3 uszczelki przynajmniej u mnie tak jest ;-)

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Post autor: qwert45 » 2007-07-07, 19:38

U mnie pod kadlubem jest jedna uszczelka, a pad sruba do kadluba jest druga. Sa takie same, czerwone i twarde.

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-07-08, 11:04

oki dzięki bo u mnie były wsadzone dwie te twarde uszczelki pod kadłubem i jedna pod śrubą

Awatar użytkownika
rezik
Posty: 196
Rejestracja: 2007-08-11, 20:14
GG: 667778
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Kontaktowanie:

Chyba gaznik (175 Kobuz)

Post autor: rezik » 2007-08-22, 23:09

Elo Elo sorry ze temat pod tematem pisze ale zeby sie balagan nie narobil
od pewnego juz czasu dreczy mnie to ze nie moge gwaltownie przyspieszac na mojej wsce tzn. jak gwaltownie daje gazu na srednich i niskich obrotach to sie zaczyna dlawic - musze pomalu stopniowo przekrecac manetke
aha i jak chce sie pomalu rozpedzac to motor zachowuje sie jakbym puszczal i dodawal gazu naprzemian tzn. szarpie nim (nie dzieje sie tak jak przyspieszam szybko)
wydaje mi sie ze oba te objawy sa spowodowane "wyrobionym i wadliwym" gaznikiem pegaz lecz nie jestem pewnien i pytam sie Was czy aby nie mam racji i jaki gaznik warto kupic
prosze o jakies aukcje
ja znalazlem jedna - ocencie pls
http://allegro.pl/item226690689_jawa_ws ... rawdz.html
wydaje mi sie ze nie ma w zestawie kroćca - chodzi mi o sprawny gaznik do korzystania przez dlugi czas i latwy w montazu (jestem laikiem)
z gory dzieki za pomoc

[ Komentarz dodany przez: ŻbiKu: 2007-08-23, 00:58 ]
PISZ POSTY STARANNIEJ. WŁAŚNIE ZAKŁADANIE TEMATU POD TEMATEM ROBI BAŁAGAN NA FORUM.
Ostatnio zmieniony 2007-08-23, 00:58 przez rezik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-23, 01:01

Sprawdź czy nie opóźnił się zapłon, mój kobuz miał to do siebie przed założeniem modułu, że co ~700km zapłon się opóźniał.

Poza tym, wyczyść dokładnie gaźnik i spróbuj go wyregulować na nowo. Sprawdź przepustnicę, jeśli "lata" w gaźniku, tzn. ma luzy, to gaźnik możesz odłożyć na półkę.
Gaźnik JIKOV (a raczej jego podróbka) bezproblemowo pasuje do króćca WSK 175. Są o tym tematy na forum.

Awatar użytkownika
rezik
Posty: 196
Rejestracja: 2007-08-11, 20:14
GG: 667778
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: rezik » 2007-08-23, 10:59

dobra wybaczcie mi moja glupote i niestarannosc :-|
otoz tak - gaznik czyscilem, regulowalem - przepustnica...zaraz sprawdze jednak sadze ze problem tkwi w gazniku bo silnik chodzi bardzo dobrze i jest po remoncie

co do zaplonu tez masz duzo racji - nigdy sie nim nie zajmowalem
jak mozesz to powiedz jak go ustawic i czym przy jak najmniejszym nakladzie srodkow finansowych:P
cos tam widzialem temat o tych licznikach do wyprzedzania zaplonu ale nie bardzo to rozumiem... jednakze w przyszlosci mam zamiar zalozyc elektroniczny zaplon aby wyeliminowac "chorobe kobuzowa" (brat mocy na 4 biegu)

taki oryginalny gaznik?
http://www.allegro.pl/item224879646_jaw ... jikov.html
Piszę poprawnie po polsku!

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-08-23, 11:16

rezik pisze:taki oryginalny gaznik?
http://www.allegro.pl/ite...znik_jikov.html
Tak, to orginał.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
rezik
Posty: 196
Rejestracja: 2007-08-11, 20:14
GG: 667778
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: rezik » 2007-08-23, 13:33

przepustnica jest (moim zdaniem) srednio zuzyta - sporobuje jeszcze z zaplonem ale u mechanik bo nie mam kasy na wlasny sprzet tego typu

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-23, 15:27

przepustnica...zaraz sprawdze jednak sadze ze problem tkwi w gazniku
Przepustnica jest przecież w gaźniku!! A w niej iglica. Zdaje mi się że masz gaźnik rozkalibrowany, musiałbyś rozłożyć go na części i wymienić wszystko co potrzeba, na pewno iglicę, zaworek iglicowy, dyszę, śrubę biegu jałowego, uszczelki, itd. Przede wszystkim wyreguluj zapłon.

Tu jest o regulacji wykonaniu prostego narzędzia do niej.
http://wsk_fenix.republika.pl/zaplon1.html

Na standardowym wyprzedzeniu, przerywacz powinien się zacząć otwierać, gdy tłok jest 4mm przed GMP, a w gdy jest w GMP przerwa na przerywaczu w maksymalnym jego rozwarciu powinna wynosić 0,2-0,3mm. Jeśli taka jesty gdy tłok zaczyna wracać w dół tzn. że masz zapłon za późny. Poluzowyjesz 2 śrubki tej okrągłej płytki i przekręcasz ją delikatnie w lewo tak by uzyskać porządane parametry.

Ustaw tłok 4mm przed GMP i zobacz czy da rade wsunąć bibułkę od papierosa między styki (bez ręcznego rozszerzania ich), następnie szczelinomierz w dłoń i sprawdzasz na GMP.
GMP- Górny Martwy Punkt położenia tłoka.
Wezu pisze:rezik napisał/a:
taki oryginalny gaznik?
http://www.allegro.pl/ite...znik_jikov.html
Tak, to orginał.
Oryginał, dobre sobie. Oryginałów już chyba nie produkują, poza tym oryginały nie mają "złotych śrubek" i są bardziej matowe.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-08-23, 21:46

ŻbiKu pisze: Oryginał, dobre sobie.
Rzeczywiście podróba :shock: Widziałem go nawet na żywo ale jak się przyjżałem to piszę Ikov a nie Jikov.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-23, 21:48

Na każdej podróbie jest Jikov tylko że "J" wkomponowane jest w znaczek przed literką I - to samo w oryginale. Przecież na podróbkach gaziorów do simsonków też jest wybite IFA a IFA upadła, bodajże w 96r.

Mam takiego Jikova, tylko że mój był ciut niedorobiony.
viewtopic.php?t=878&highlight=jikov

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-08-23, 21:52

ŻbiKu pisze:Na każdej podróbie jest Jikov tylko że "J" wkomponowane jest w znaczek przed literką I
A to w takim razie proszę wybaczyć mi nie wiedze. Sprzedawca twierdził że to oryginał...
Ostatnio zmieniony 2007-08-23, 21:54 przez Wężu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-23, 21:55

U nas w motoryzacyjnym gość ma oryginalnego Jikova nowego chyba za 120zł ale nie ma mosiężnych śrubek, poza tym wyglądem nie odbiega od tej podróby. Jest trochę bardziej matowy.

Awatar użytkownika
rezik
Posty: 196
Rejestracja: 2007-08-11, 20:14
GG: 667778
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: rezik » 2007-08-24, 14:36

czemu zaraz jak podróba to tandeta? wiem ze nie ma to jak oryginal ale w dzisiejszych czasach jest pelno podrobek (czy to chinskich czy tez nie :P)
wiec jak? czy ta podrobka jest na tyle dobra ze moge na niej pojezdzic i nie wyrzucic pieniedzy w bloto? xD (bo TO mnie interesuje a nie oryginalnosc)

PS. ooo sorry niezauwazylem tematu Zbika - tam sobie poczytam wypowiedzi userow :P
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-24, 14:55

Ja na moim Jikovie jeżdżę cały czas.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości