Strona 2 z 2

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-06, 19:56
autor: Shoei
Podaj średnicę przeciwwag oraz ich grubość. Może uda mi się wstępnie kupić stal i zrobić półprodukt, bo do kompletnego silnika brakuje mi tylko wału.

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-06, 22:05
autor: rykun
Na razie wrzucę rysunek tarcz. Jutro porobię zdjęcia. Tarcze maja mniejszą grubość i minimalnie średnice. Na pewno nie będą bez przeróbek pasować.
Najważniejsza nowina skok to 68mm. Komuś się wcześniej pomyliło a ja nie sprawdziłem w pewniejszym źródle. Ja jestem zadowolony, ale oryginalny trial niestety na tym nie wypali.
Kiedyś chciałem przestawić otwór pod korbowód, ale gościu co do niego wysłałem wał nie odzywa się od października i zawsze ma głupie wymówki więc porzuciłem projekt. Zresztą wtedy nie wiedziałem paru rzeczy o wueskowym wale więc pewnie lipa by z tego była.

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-06, 23:12
autor: marcin3ta
no to powiem tak przeciw wagi są grubsze od normalnego wału.
A tobie kolego Shoei jutro pomierzę .

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-07, 18:31
autor: rykun
Zdjęcia wału.

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-07, 21:26
autor: Shoei
Fajnie by było jakby wymiary były większe lub takie same to można by polować na taki wał. W sumie jeden wał od zaburtowego to trzy Wieśki.

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-07, 22:12
autor: marcin3ta
wał jest inny nie mam czym dokładnie zmierzyć i narysować wiec dopiero poniedziałek będzie możliwe .

szerokość 114
grubość 25
grubość pod korbę 18.5
dwa otwory obok sworznia 18
dwa otwory zalane ołowiem u dołu 14
wszystko podane w mm

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-07, 22:32
autor: Muciek
Wał dobry pod wrzucenie jakiegoś gara crossówki 250cc z lat 90 , tylko ciekawe co na to skrzynia by powiedziała :mrgreen:

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-08, 00:38
autor: Skinder
Sprzęgło w tym silniku to wystarczający bezpiecznik :)

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-08, 13:45
autor: rykun
Miałem gar z yz250 z 2001. Zróbcie eksperyment i popatrzcie sie w kolejności: cylinder WSK- cylinder YZ - silnik WSK - silnik YZ. Nie wiem czy skrzynia z jawy TS czy MZ by podołała takim obciążeniom. W WSK sensowniej byłoby się cofnąć do skoku 54mm i cylinder z Rotaxa klasy 125cc założyć.

Jak ktoś chce to mogę się wymienić za jeden taki wał, trzy mi nie są potrzebne.

Co do grubości to zawsze można po bokach dołożyć tarcze i przy okazji z jednej strony zakryje się otwory do wyważania.

Skoro wał w W3 jest grubszy to co z karterami w okolicach wału? Jakie mają wymiary?

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-08, 15:53
autor: marcin3ta
wymiar jest chyb taki sam tylko są od strony korby mniej zebrane luz między korbą a wałem to około 2mm

Re: silnik w3t 250

: 2015-03-17, 20:39
autor: Shoei
Jakiej klasy materiał na przeciwwagi stosowano? Ewentualnie jaki z obecnych zastosowac.

Re: silnik w3t 250

: 2015-03-17, 20:49
autor: Muciek
franq87 pisze:A więc odpowiadam:
1)Na tarcze wału -stal konstrukcyjna PN 55 ulepszane cieplnie (ok 40-45 HRC)
2)Na czopy wału -stal stopowa 18HGM nawęglane, hartowane do 64 HRC- gwinty odpuszczane
3)Sworznie tłokowe początkowo stal konstrukcyjna stopowa do nawęglania 15HN ,poźniej stal 18HGM nawęglane, hartowane do 64 HRC
4)Wałki skrzyni biegów - jak pkt. 2
5)Korbowody - początkowo stal 15HN, później stal do nawęglania 16HG (nawęglana tylko bieżnia łożyska ,dlatego korba była miedziowana)
6)Łożyska ślizgowe- początkowo brąz B663, poźniej brąz B101

Re: silnik w3t 250

: 2015-03-21, 09:31
autor: Shoei
Jak czopy takie same jak w S2 to mam gdzieś "złomowy" wał to się najwyżej przerzuci. Pozostaje tylko dorobić tarcze wału bo korbowód to nie problem.

Re: silnik w3t 250

: 2015-04-24, 20:58
autor: marcin3ta
zapytam tutaj nie bedę zakładał nowego tematu ,
Wymieniłem sprzęgło w wsk 175 wraz z łańcuszkiem ,dołożyłem koło zamachowe od gazeli od strony sprzęgła, no i niestety przekręciło wał od strony zapłonu ,czy to jest tego wina że dołożyłem to koło czy po prostu był już słaby , WSk 175 81 r silnik 060

Re: silnik w3t 250

: 2015-04-26, 00:15
autor: Mateusz WSK
marcin3ta pisze:zapytam tutaj nie bedę zakładał nowego tematu ,
Wymieniłem sprzęgło w wsk 175 wraz z łańcuszkiem ,dołożyłem koło zamachowe od gazeli od strony sprzęgła, no i niestety przekręciło wał od strony zapłonu ,czy to jest tego wina że dołożyłem to koło czy po prostu był już słaby , WSk 175 81 r silnik 060
Według mnie to coś ten wał był nie taki ale lepiej niech wypowiedzą się bardziej ogarnięci.
O przekręceniu czopa słyszałem ale w 125, w 175 pierwszy raz czytam.

Re: silnik w3t 250

: 2015-04-28, 13:12
autor: Sebastian440
Lipny wał, zamach niema nic wspólnego. Koniec offtop.

Re: silnik w3t 250

: 2015-04-29, 21:24
autor: marcin3ta
wał wymieniony i jest ok