Strona 1 z 2

silnik w3t 250

: 2015-01-05, 09:32
autor: marcin3ta
Oto mój nowy nabytek silnik 250 wsk trial.
Proszę o wasze uwagi i informacje .

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-05, 13:35
autor: Muciek
Głowica standard Wiatr podziobana jak zawsze :D Uszy mocowań z ori dopasujesz czy jak to będziesz robił?

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-05, 13:53
autor: marcin3ta
głowica jest całkowicie inna inne ma wymiary wiec chyba inna niż od wiatr uszy i resztę będzie zrobiona dopasowana z innego silnika
Silnik idzie do remontu mam koło i zawieszenie do triala wiec będziemy składać

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-05, 13:58
autor: Muciek
Chodziło mi o to że jest uszkodzona powierzchnia komory spalania po jakiejś awarii :mrgreen: Możesz zrobić porównanie przylgni cylindra o ile wloty kanałów są większe w stosunku do 175 (dwie uszczelki obok siebie czy coś)?

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-05, 14:32
autor: marcin3ta
ok wieczorem zrobimy to

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-08, 19:56
autor: Shoei
Będziesz go rozpoławiał? Bo miałbym prośbę do ciebie.

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-10, 10:27
autor: marcin3ta
tak będzie remontowany , o co chodzi ?

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-12, 07:58
autor: rss
wrzucaj zdjecia. tak duzo i takie wyrazne jak to mozliwe :)

ode mnie jeszcze prosba o zwymiarowanie tarcz walu i okien w cylindze
(szerokosci i odleglosci od podstawy)

przyszle pokolenia beda Ci wdzieczne.

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-30, 15:58
autor: marcin3ta
właśnie oddaję wał do regeneracji założyć starą korbę czy tą od yamahy prawdopodobnie ?

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-30, 22:13
autor: Shoei
Tak samo mam prośbę o wymiarowanie dokładnie przeciwwag wału korbowego. I zdjęcia samego wału po rozłożeniu.

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-31, 09:50
autor: rss
korba jest taka sama jak w 175?

Re: silnik w3t 250

: 2015-01-31, 15:49
autor: Sebastian440
Tak. Tylko wykorbienie pod 66mm skoku, a nie 59.

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-02, 19:38
autor: marcin3ta
wał rozebrany przeciw wagi są nie za bogate sworzeń nie siedział dość ciasno widać ślady napraw ,zdjęcia jutro .

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-03, 00:05
autor: rykun
Przeciwwagi nie pasują czasem z silnika zaburtowego DE45? Skok walu się zgadza przynajmniej. Jak coś to można kupić taki wał jest na 3 cylindry i z chęcią wziąłbym jedną sekcję bo 3 to mi nie potrzebne.

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-03, 00:06
autor: marcin3ta
o proszę pierwszy raz cos takiego słyszę jestem za tym

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-03, 00:15
autor: rykun
Nie jestem pewien jak do końca ten wal od silnika zaburtowego wygląda ale kiedyś rozmawiałem z pewnym człowiekiem i tam są na czopach głównych łożyska igiełkowe czy coś w tym stylu dlatego spodziewałbym się innych średnic pod czopy. Zresztą oba te silnik wyprodukowała jedna fabryka a w prl była unifikacja wszystkiego, dlatego podobieństwa można się spodziewać. Dodam że silnik zaburtowe to licencja Volvo Penta.

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-03, 19:47
autor: Muciek
A nie jest to zwykły wał tylko z przesuniętym bardziej otworem pod sworzeń stopy?

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-03, 21:51
autor: marcin3ta
na oko widać że to co innego grubszy jest .

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-06, 15:40
autor: rykun
Kupiłem wał z DE45 jak są zainteresowani to wrzucę zdjęcia. Powiem tylko że wał wykonany jest o niebo lepiej niż motocyklowy, wszystkie powierzchnie szlifowane i połówki oznaczane tymi samymi numerami seryjnymi co sugeruje ich wspólną obróbkę. Niestety korbowody mają czopy 25mm i są zupełnie inne, również czopy główne sa zupełnie inne ale tego można się było spodziewać. Czopy mocowane są na wpusty poza tym trzeba 6t nacisku aby je zdemontować czyli tyle co w motocyklu. Uważam że niedużym nakładem da rade to wpasować do wsk pod warunkiem zastosowania innej korby.

Re: silnik w3t 250

: 2015-02-06, 17:50
autor: marcin3ta
dawaj foty