Otwory przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kiedy?
- valkoz
- Posty: 31
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kobuz, Lambretta Li150, wcześniej MZ TS150, SHL M11
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Ale zainteresowanie "dziurami"...
ja mam "kobuza" więc się nie wypowiadam co do tych OTWORÓW.
ja mam "kobuza" więc się nie wypowiadam co do tych OTWORÓW.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Przepraszam Cię bardzo, ale czemu sądzisz, że ta sprawa jest nie warta zabawy? Jeżeli nie chcesz się wypowiadać to tego nie rób po prostu .
Już tłumaczę po co takie bezsensowne tematy. Wyobraź sobie WSK - ja na nią spojrzę i określę rok produkcji z dokładnością do pół roku - jeżeli ten temat dobrze się rozwinie. A skąd o tym wiem nie spoglądając nawet na numer ramy? Bo wiem, że w pierwszej połowie 1980 roku zaczęto dawać dziury na kierunki. Albo tylko w 1985 były stacyjki i lampy od Charta. Albo tylko w roku 1980 występowały B3 "pomarańczki". Albo gięte kolanko, albo zagięta stopka, albo błotniki, albo lampa przednia... Sporo tego jest. Taka wiedza jest po prostu przydatna. Na początku też sobie myślałem - dziury na kierunki? E tam kto na to zwraca uwagę...
Mam nadzieję, że rozumiesz co mam na myśli. Mimo, iż sporo jest WSK nieoryginalnych pod względem elementów nadwozia, to to się po prostu przyda .
Już tłumaczę po co takie bezsensowne tematy. Wyobraź sobie WSK - ja na nią spojrzę i określę rok produkcji z dokładnością do pół roku - jeżeli ten temat dobrze się rozwinie. A skąd o tym wiem nie spoglądając nawet na numer ramy? Bo wiem, że w pierwszej połowie 1980 roku zaczęto dawać dziury na kierunki. Albo tylko w 1985 były stacyjki i lampy od Charta. Albo tylko w roku 1980 występowały B3 "pomarańczki". Albo gięte kolanko, albo zagięta stopka, albo błotniki, albo lampa przednia... Sporo tego jest. Taka wiedza jest po prostu przydatna. Na początku też sobie myślałem - dziury na kierunki? E tam kto na to zwraca uwagę...
Mam nadzieję, że rozumiesz co mam na myśli. Mimo, iż sporo jest WSK nieoryginalnych pod względem elementów nadwozia, to to się po prostu przyda .
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Dokładnie Savier. Ja zawsze przy oglądaniu WSK na pierwsze co patrzę to na numer ramy- dopiero później patrzę na resztę i analizuję co jest oryginalne a co nie .
- adimen2007
- Posty: 92
- Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
- GG: 9967305
- Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Moim zdaniem to też dobry temat. Tak jak powiedział Savier, że dużo WSK jest nie oryginalnych ale dzięki takim tematom szybko będziemy mogli ustalić oryginalność lub jej brak.
- valkoz
- Posty: 31
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kobuz, Lambretta Li150, wcześniej MZ TS150, SHL M11
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Panowie, wcale nie uważam, że temat nie jest wart uwagi- każdy nawet dożo bardziej błahy temat jest wart uwagi.Savier pisze:Przepraszam Cię bardzo, ale czemu sądzisz, że ta sprawa jest nie warta zabawy? Jeżeli nie chcesz się wypowiadać to tego nie rób po prostu .
Już tłumaczę po co takie bezsensowne tematy. Wyobraź sobie WSK - ja na nią spojrzę i określę rok produkcji z dokładnością do pół roku - jeżeli ten temat dobrze się rozwinie. A skąd o tym wiem nie spoglądając nawet na numer ramy? Bo wiem, że w pierwszej połowie 1980 roku zaczęto dawać dziury na kierunki. Albo tylko w 1985 były stacyjki i lampy od Charta. Albo tylko w roku 1980 występowały B3 "pomarańczki". Albo gięte kolanko, albo zagięta stopka, albo błotniki, albo lampa przednia... Sporo tego jest. Taka wiedza jest po prostu przydatna. Na początku też sobie myślałem - dziury na kierunki? E tam kto na to zwraca uwagę...
Mam nadzieję, że rozumiesz co mam na myśli. Mimo, iż sporo jest WSK nieoryginalnych pod względem elementów nadwozia, to to się po prostu przyda .
Jedyne o co mi chodziło, to że dziury to mogą być w ziemi po kretach, albo w błotnikach gdy korozja już je przeżarła na wylot, jeśli chcemy być w miarę profesjonalni w tym co robimy- a po to według mnie między innymi istnieje to forum, musimy się wypowiadać językiem inżynierskim, a w tym ostatnim nie ma pojęcia "dziur"..
To tyle co miałem na myśli- dlatego też napisałem w mojej odpowiedzi w tym wątku- " OTWORÓW" z dużych liter.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
W takim razie przepraszam. Poza tym potrafię rozróżnić po obejrzeniu wielu zdjęć, które otwory są oryginalne a które są wynikiem destrukcyjnego działania korozji. Nie posiadam żadnej WSK-ki, która miałaby owe dziury, więc w nie mogę wykonać odpowiedniego rysunki z którego każdy mógłby czerpać wzór do zweryfikowania swoich otworów. Jeżeli taką posiadasz, może mógłbyś zaoferować się pomocą?
Pozdr.
Pozdr.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Trochę odkopuję temat, ale dopiero nie dawno o nim sobie przypomniałem . Moja WSK B3 z 1980r posiada oryginalne otwory na kierunkowskazy. Jej numer ramy to- S020288XX. Zdjęć nie mam, ale w temacie o moich WSK, są zdjęcia, gdzie te otwory widać .
- @ndi.pl
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
- Moje maszyny: Nieobecny
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Gdzieś był temat z tymi otworami bo mierzyłem kiedyś ale może po upadku serwera nie ma jak coś to dajcie znać zrobię na dniach
Początkujący motórzysta ....
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Dzięki Paweł za info.
W ogóle cały temat zarzuciłem, sporo innej roboty, m.in pracuję nad najbardziej przystępną formą spisu.
Andi, kojarzę tę fotkę. Na pewno gdzieś jest na forum. Chyba w temacie o B3?
W ogóle cały temat zarzuciłem, sporo innej roboty, m.in pracuję nad najbardziej przystępną formą spisu.
Andi, kojarzę tę fotkę. Na pewno gdzieś jest na forum. Chyba w temacie o B3?
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Korzystając z Twoich ostatnich obliczeń Savier-
2028812 - 2003221= 25591. Dodam jeszcze, że moja WSK najprawdopodobniej pochodzi z początku rocznika 1980(data na automacie stopu 1979, a miesiąca nie pamiętam). Posiada emblematy PZL, jeżeli to też ważne .
wychodziSavier pisze:2045834 - 2003221 = 42 613
2028812 - 2003221= 25591. Dodam jeszcze, że moja WSK najprawdopodobniej pochodzi z początku rocznika 1980(data na automacie stopu 1979, a miesiąca nie pamiętam). Posiada emblematy PZL, jeżeli to też ważne .
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Dziury przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Heh..wszedłem do tego tematu tylko dlatego że mnie też te "dziury" ukłuły w oczy.
Sprawa jest prosta: otwór ma ścianki/krawędzie o gładkim, regularnym kształcie - wszytko inne to ta przysłowiowa dziura. Czyli temat jest ewidentnie o otworach i tak też powinniśmy je nazywać. Nie chodzi tu o to żeby się czepiać i wymądrzać ale uczyć się od innych. Bo wydaje mi się, że im więcej mechaników z wykształcenia będzie na forum tym dla niego lepiej.
U mnie na uczelni jak jakiś student powie "dziura" to śmieją się z niego zarówno wykładowcy jak i koledzy z grupy
Wypada zmienić stosownie temat wątku i skasować niepotrzebne posty.
Sprawa jest prosta: otwór ma ścianki/krawędzie o gładkim, regularnym kształcie - wszytko inne to ta przysłowiowa dziura. Czyli temat jest ewidentnie o otworach i tak też powinniśmy je nazywać. Nie chodzi tu o to żeby się czepiać i wymądrzać ale uczyć się od innych. Bo wydaje mi się, że im więcej mechaników z wykształcenia będzie na forum tym dla niego lepiej.
U mnie na uczelni jak jakiś student powie "dziura" to śmieją się z niego zarówno wykładowcy jak i koledzy z grupy
Wypada zmienić stosownie temat wątku i skasować niepotrzebne posty.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Otwory przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Ciekawe i jakże pouczające! Post zostaje, mówię od razu . Bo trochę się zawsze można ukulturalnić .
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-05-15, 21:24
- GG: 28788170
- Moje maszyny: WSK 125 80'
- Lokalizacja: Cegielnia
- Kontaktowanie:
Re: Otwory przy wspornikach lampy w modelu B3 i W2 - od kied
Savier - napisałeś że w 80' roku występowały WSKi "pomarańczki" chodzi Ci o to że wahacz też był pomarańczyowy tak?
Jeżdżę wueską po szosach i czuje ten wiatr we włosach ^ ^
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości