Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: Maciek » 2008-06-26, 22:05

Lub co gorsza nie maluj na oko nie zdejmując opony jesli już nie chcesz zdejmować opony i rozbierać koła to spuść powietrze z dentki wciśnij opone do środka felgi obklej taśmą papierową i pomaluj w zależności jak tam chcesz czy ze szprychami czy bez jeśli bez to również je obklej taśma.

Apropos malowania felg z oponami ostatnio widziałem w Oplu Corsie pomalowane felgi sreberkiem razem z oponami do połowy.Zgroza i co to teraz lepeij wygląda :roll:

michalrem

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: michalrem » 2008-09-14, 13:49

na http://www.skuterdebica.hg.pl/wsk/wsk.htm" target="_blank mozna kupic obręcz koła za 110zł i do tego szprychy z nyplem po 1,20zł

Awatar użytkownika
_Peeter
Posty: 18
Rejestracja: 2008-09-12, 00:30
GG: 0
Lokalizacja: Kozienice
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: _Peeter » 2008-10-02, 12:58

michalrem pisze:na http://www.skuterdebica.hg.pl/wsk/wsk.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank mozna kupic obręcz koła za 110zł i do tego szprychy z nyplem po 1,20zł
Ja też kupiłem nowe felgi i wydaje mi się że jest to bardzo rozsądne rozwiązanie.

Trochę nie na temat ale mam pokrewne pytanie. Jak chodzi o bębny, to lepiej jest szkiełkować czy polerować?
http://chomikuj.pl/rich-men - znajdziesz tu sporo ciekawych inspirujących e-booków

Awatar użytkownika
Weros
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-12, 21:28
GG: 0
Lokalizacja: sochaczew
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: Weros » 2008-10-02, 14:04

wg. szkiełkować jest ładniejszy efekt. Co do kupowania nowych obręczy w chromie nie widze sensu lepiej pomalować proszkowo czy obręcze w kolorze szaro młotkowym nie są ładniejsze? dla mnie tak (to jest tylko moje zdanie)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: ŻbiKu » 2008-10-02, 15:23

Gdzie kupowałeś felgi?

Gaceczkos kiedyś pisał o tym, że nowe rzemieślnicze mają mają pod złym kątem wyprowadzenia na szprychy. I jak z materiałem? Nie są za miękkie?

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: wueskajarka » 2008-10-02, 17:47

ŻbiKu pisze:Gdzie kupowałeś felgi?

Gaceczkos kiedyś pisał o tym, że nowe rzemieślnicze mają mają pod złym kątem wyprowadzenia na szprychy. I jak z materiałem? Nie są za miękkie?
Dokładnie tak jak mówisz Żbiku.
1. Felgi oferowane przez dzisiejsze sklepy mają szerokość 1,60 cala (zamiast oryginalnej szerokości 1,85 cala - po prostu są 1 cm węższe) oraz mają inaczej wyprowadzone wypusty na szprychy (zaplot szprych jest inny i 9 otworów obręczy jest skierowana w inną stronę).
Peter, jeśli kupiłeś np. felgi Awina na allegro lub w jakimś sklepie to masz problem :-? (źle wykonane z cieniutkiej blachy, pod chromem widać rysy, problemy z wycentrowaniem). Raz się dałem nabrać i musiałem przeginać wypusty i dostosowywać obręcz do zaplotu WSK.
Podobnie wygląda sprawa z włoskimi felgami RADAELLI (1,85x18), chociaż chrom ładniejszy i wymiar oryginalny.
Dobry efekt daje chromowanie felgi oryginalnej lub malowanie.

2. Co do szprych. Chromowałem oryginalne 3 mm, ale w tej chwili używam (Lelek, PAK, Sport S2 na tył bo na przód dorobiłem w Bydgoszczy 3,5 mm pod koło 19 cali w cenie 50 PLN za 36 szt) tylko szprych AWINA (grubość 3,5 mm, długość 163 mm i bardzo mocne nyple) oferowane np. po ok. 30 PLN za 36 szt. przez WRONKA19 z allegro (nr katalogowy RO 52084).
Nie polecam szprych z allegro sprzedawanych w komplecie po 72 szt. (cena ok 30 PLN za komplet), mają malusieńkie nyple i ledwo trzymają się w gniazdach felgi (prawdopodobnie to wyrób do Rometa na kołach 17 cali). W załączeniu fotki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
_Peeter
Posty: 18
Rejestracja: 2008-09-12, 00:30
GG: 0
Lokalizacja: Kozienice
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: _Peeter » 2008-10-03, 22:33

Wielkie dzięki wueskajarka, bardzo dobra lektura i jest się nad czym zastanawiać. Na moje nieszczęście felgi właśnie do mnie doszły i pierwsze co się rzuciło w oczy to za wąskie obręcze ;( może jeszcze uda mi się dogadać ze sprzedawcą z allegro.
http://chomikuj.pl/rich-men - znajdziesz tu sporo ciekawych inspirujących e-booków

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: kapitan zbik » 2009-09-26, 00:01

Odgrzeję nieco temat żeby nie zakładać nowego wątku.
Mianowicie mam rozgrzebane tylne koło od mojego Kobuza. Oryginalna rafka jest nieco pordzewiała od środka (słychać nawet jak okruszki rdzy latają wewnątrz profilu) a z zewnątrz obłazi chrom (poprzedni właściciel chromował całe koła, ale niestety jest to spartaczone), w każdym razie na wszelki wypadek dałem ją do piaskowania (gdybym nie znalazł nic lepszego to pochromuję ją). Przeszukiwałem aledrogo i pytałem w sklepach, ale niestety jak jest napisane w tym wątku dostępny jest tylko chłam szerokości 1,6" (zamiast 1,85) i do tego niewiadomego pochodzenia i jeszcze gorszej jakości.

Zauważyłem jednak że można dość tanio kupić oryginalne obręcze bądź całe koła od Jawy 350 (również 18"). Co prawda są szersze (chyba 2,5"x18") ale zamierzam zastosować z tyłu oponę 100/90/18 (taką mam w tej chwili z przodu i sobie chwalę) więc nie powinno z tym być problemu (tym bardziej że na jednej aukcji jest koło z Jawy właśnie z oponą o takich wymiarach i ładnie to wygląda).

Czy ktoś się orientuje może jak taka obręcz od Jawy ma się w kwestii wypustów pod szprychy - da się na niej zapleść piastę tylną WSK 175? Zaznaczę od razu że szprychy będę zamawiał w Bartniku (zdecydowałem się na nieco grubsze - 3,4mm zamiast oryginalnych 3mm bo mam od 3 lat w przednim kole od Kosa właśnie takie z Bartnika w ocynku i nie mam do nich najmniejszych zastrzeżeń).
Jeżeli nie z Jawy to ewentualnie od czego może pasować (MZ? też jest 18" tyle że aluminiowa).

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: jarek » 2009-09-26, 09:25

nie wiem jak obręcz z MZ, ale obręcz z jawy odpada bo wypusty się nie zgadzają, dwa się zgadzają z obręczą w wuesce natomiast trzeci idzie w odwrotnym kierunku. Więc przeszczepy z jawy odpadają ;/

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: kapitan zbik » 2009-09-26, 11:09

w takim razie pozostaje pochromowanie tej obręczy którą mam lub polowanie na allegro :(

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: Alien » 2009-09-26, 13:22

Kiedyś była taka Wueska na allegro - pytałem właściciela o parę detali i m in. napisał mi ze z tyłu ma obręcz z Jawy. Poniżej zdjęcia...czyli wygląda na to że się da :)
http://img59.imageshack.us/gal.php?g=m10166018.jpg

Jeśli chodzi o szerokość oponki to na standardową Wueskową spokojnie się mieści - poniżej moje koło z Metzelerem 4,0 profil 90.
Obrazek

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: wskocyklista04 » 2009-09-26, 13:55

noo Alien piękna wiesia:) a wracając do tematu to chromowałeś stare felgi czy kupowałeś nowe??

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: Anzel » 2009-09-26, 16:41

Z tego co Alien napisał,można wywnioskowac że to nie jego motocykl,a jedynie poniższe koło :)
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: wskocyklista04 » 2009-09-26, 21:13

ojjj sory mój błąd.. nie przeczytałem ze zrozumieniem..

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: kapitan zbik » 2009-10-05, 21:14

No to tak panowie, rozeznałem temat chromowania felgi WSK.
We Wrocławiu fachowiec z doświadczeniem wycenił robotę na 600zł (aż mi szczęka opadła), w Trzebnicy 150zł bez miedziowania, około 200-250zł z miedziowaniem.
Na allegro wycenili fachowcy od 150 do 200zł w zależności od wżerów jakie trzeba pokryć miedzią. I tu ważna uwaga - jeśli ktoś ma starą felgę w chromie to lepiej ją taką oddać - ja swoją wypiaskowałem i niestety teraz pójdzie więcej miedzi (a tak to by "odciągneli" stary chrom jakimiś chemicznymi metodami).

W każdym razie mam teraz dylemat czy wydać te 200zł (nie licząc kosztów przesyłki tam i nazad) i skoro już wydawać taką kasę to może pójść na całość i pochromować również szprychy (kupiłem komplet w ocynku u Bartnika o średnicy 3,4mm wraz z nyplami) czy może też nie iść w takie koszty i dać w proszek na czarno (wydaje mi się że czarne ładnie by pasowały a szprychy w cynku ładnie by się odcinały kolorystycznie)...

Co radzicie?

P.S. Rozeznawałem też temat obręczy "Awina" po 70zł na aledrogo (albo po 110 w skuterze) i faktycznie jest to 1,6" cala szerokości i dałem sobie spokój. Dziwię się że ktoś to kupuje.

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: Kamil » 2009-10-05, 22:42

U mnie sytuacja wygląda następująco tzn.

Koła od mojego KOS-a oddałem w całości bez opony do piaskowania, następnie polakierowałem całość lakierem do felg samochodowych, zostawiając tylko obklejone taśmą malarska nyple, po zerwaniu taśmy z nypli polakierowałem całość lakierem bezbarwnym, powiem tak: koło są bardzo odporne na wszelkie brudy, smary itd, po przetarciu szmatką błyszczą, jest to idealne rozwiązanie ze względu na koszt bo taki zabieg kosztował mnie ok.120 dwa koła i mało pracy i sa dobre w eksploatacji. Ale z kolei osobiście odradzam takie rozwiązania, jeżeli chcemy profesjonalnie zrobić motocykl, Niema efektu idealnego. NIE DA SIĘ ZROBIĆ NICZEGO TANIO A ZARAZEM DOBRZE I PIĘKNIE. Teraz z kolei chcę zmienić obręcz bo ma bicie, przednia jak i tylna. I się zastanawiam co zrobić czy:
1. kupić obręcze używane i pomalować je proszkowo, oczywiście jasny srebny (jak w oryginale), szprychy oddać np. do ocynku i wypolerowac bebny.
2. kupić używane obręcze i oddać do niklowania razem z szprychami, wypolerować bębny.
PROSZĘ o Waszą opnie....

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: Anzel » 2009-10-06, 13:55

Żeby koła były jak nowe,trzeba je rozszprychowac,szprychy posegregowac a uszkodzone wymienic.Obręcz to kwestia gustu,ja postawiłem na chromowane z epoki.Bębny przede wszystkim trzeba umyc i wyszorowac jakimś dziadostwem typu Akra czy Dimer.Jak mamy dobrą obręcz to pozostaje nam odnowa powłoki na szprychach (polecam ocynk).Koła zaplatamy,centrujemy i cieszymy się idealnym kołem.A jeśli ktoś nie ma dostępu do chromowanych obręczy,nic nie stoi na przeszkodzie aby pomalowac proszkowo/akrylem same obręcze.Osobiście uważam że aluminiowa piasta po lakierowaniu to katastrofa :(


@Co do chromowania szprych,to żaden szanujący się zakład nie wykona takiej usługi.Szprychy przenoszą potężne naprężenia na obręcz i chrom nie ma na nich prawa bytu.Chrom zanadto ją usztywni,co nie pozostanie bez znaczenia dla pracy obręczy.Podejrzewam że po jednym sezonie na powłoce szprych pojawiłyby się mikropęknięcia a na drugi rok cały chrom zacząłby się łuszczyc.Ocynk szprych to ciekawa i dobra alternatywa.Więcej o powłokach na szprychy można zasięgnąc w artykułach firmy Ruote Borrani,niestety w ich ojczystym języku.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: wskocyklista04 » 2009-10-06, 14:40

a takie pytanko małe mam pisaliście żeby rozszprychować całe koła i szprychy do cynkowania.. a przed cynkowaniem trzeba wszyściutko wyczyścić?? szprychy chyba się nie zaciekawie czyści??

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: Anzel » 2009-10-06, 15:31

Oczywiście każdy zakład przed nałożeniem powłoki stosuje swój sposób na oczyszczanie powierzchni (zwykle wytrawianie),ale znając mentalnosc Polaka,będą chcieli żeby elementy do ocynku były wyczyszczone,odtłuszczone itd.Z drugiej strony nie dziwię się.żeby dobrze wyczyścic szprychy wystarczy zamoczyc je na dzień-dwa w pojemniku z jakimkolwiek rozpuszczalnikiem a następnie przemyc je pędzlem.cały osad zostanie zmyty.Jedyne co nam pozostaje to wyczyszczenie włókniną ścierną lub papierem każdej szprychy z osobna.Niestety ocynk bezlitośnie ujawnia wszelkie wżery w powierzchni dlatego lepiej miec kilkanaście szprych w zapasie żeby przed montażem odłożyc te najbrzydsze.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: Kamil » 2009-10-06, 19:50

podejrzewam, że z tego mojego koła raczej będzie sporo szprych nie zdatynch do ponownego zamontowania, nie wiem... macie jakiś pomysł na te szprychy, przecież w kosie w przednim kole są krótsze.. a może od czegoś pasują..?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość