Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: glutek21 » 2012-08-13, 14:56

Ale amelinium nie pomalujesz ;P Ja kupiłem używaną obręcz MZ wypolerowałem i zaplotłem, prezentuje się tak:
koło tył 04_zmniejszacz-pl_344627.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bartbul
Posty: 6
Rejestracja: 2012-05-03, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: wsk:
[m21w2
m06b3
m06-l ]

Java [ 356 ]
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: bartbul » 2012-08-13, 20:10

Hah, nie polamuje :D Tak poważnie to ładnie Ci to 'glutek' wyszło, właśnie się zastanawiam którą obręcz zamówić, zależy mi na tym żeby była jak najszersza. Z tymi od MZ nie ma problemów? np. że nyple źle siadają czy coś? Już poczytałem trochę i pomaluje to proszkowo, w sumie tanio to wychodzi u znajomego pana.
:P

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-10-27, 00:55

Koła zaszprychowane na szprychach za 26zł od Multicara :).

http://imgur.com/a/xGEdp

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: AudioBas » 2012-10-27, 12:39

A Ty jak dajesz załączniki? Co!?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-10-27, 12:42

Nie chce mi się, bo i tak każdy to olewa (jak zwrócisz uwagę to jesteś zły admin... i tak na koniec Cię tak zapamiętają ;) )

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Alien » 2012-10-27, 16:51

I myk! Do Admina ^^
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-10-27, 17:10

Uprzejmie donoszę, iż... :D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-10-28, 15:31

1.JPG
1 (1).JPG
1 (2).JPG
1 (3).JPG
1 (4).JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

dydko
Posty: 1
Rejestracja: 2012-08-02, 10:23
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06
Lokalizacja: dębica
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: dydko » 2012-11-08, 11:28

Witam

Wydaje mi się że ten wątęk będzie odpowiedni poszukuję kogoś kto jest w stanie zapleść i wycentrować koła do WSK.
Niestety moje rafki po malowaniu proszkowym okazały sie nie do wycentowania.
Widzę po przeczytaniu wątku dotyczącego kół że jest z tym problem chętnie to komuś zlecę zakup odpowiednich rawek i zaplecenie z centrowaniem , jakieś namiary ? jestem z Podkarpackiego ale moge wysłać w polskę.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Halski » 2012-11-08, 17:44

A próbowałeś w najbliższym serwisie rowerowym?

Awatar użytkownika
Feldgrau
Posty: 150
Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
GG: 0
Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Feldgrau » 2012-11-16, 17:16

Panowie czy przy renowacji obręczy kierowac się doborem koloru farby na zasadzie starej pozostałej na obręczach czy jest jakiś konkretny nr RAL?

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: iron_bird » 2012-11-16, 17:35

Feldgrau pisze:Panowie czy przy renowacji obręczy kierowac się doborem koloru farby na zasadzie starej pozostałej na obręczach czy jest jakiś konkretny nr RAL?
9006. Szary metaliczny. Jak masz oryginalny lakier na feldze to możesz poprosić o dobranie takiego też koloru

Awatar użytkownika
Pazur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-12-21, 15:15
GG: 0
Moje maszyny: WSK175, Jawa 350CR, Trike Garbus/Subaru
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Pazur » 2013-03-10, 00:27

Dobry temat, pomocny przy renowacji motocykla. Co do samego malowania proszkowego to cały czas się waham czy ma to być szary, srebrny czy biały jak reszta karoserii. Nyple i szprychy wyczyściłem w dimerze, szprychy jeszcze wypoleruję pastą tempo - zobaczę co wyjdzie. Opony kupię nowe, te mitasy są całkiem ładne jak do wski, te moje stomile z 83r. szkoda zakładać chociaż są w dobrym stanie.

Nie zostawiajcie za długo bębnów w płynie typu "dimer" czy "onfeter" (czy jak to się piszę) bęben zrobił się szary i aluminium zaczęło się utleniać. szybkie mycie w wodzie i płynie do garów, suszenie, drapanie druciakiem i nawet uratowany. teraz to juz tylko szkiełkowanie lub proszkowe malowanie.
Jedyna dobra rzecz po tym moczeni to to ze wszystkie syfy się rozpuściły - wytrawiło że ho ho.
Kobieta w niczym nie wygląda tak dobrze jak w niczym.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2013-03-10, 10:25

Na obręcze polecałbym albo szary albo czarny - ciężko operować takimi określeniami, bo nie jesteśmy kobietkami i nie znamy ekri albo łososiowego ;D. W każdym bądź razie, 9006RAL jest sprawdzony :-) .

Uważaj ze szprychami. Jeśli je wypolerujesz to po czasie zardzewieją. Najlepiej daj je w ocynk i miej pewność, że nie będziesz musiał rozbierać koła po sezonie ;-)

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Garry1 » 2013-04-28, 11:44

Jakie jest dopuszczalne bicie po centrowaniu??

Składałem ostatnio 2 koła, obręcze strasznie sfatygowane, po chromowaniu(więc też poszlifowane gdzie nie gdzie...), do ideału im zdecydowanie daleko. Jakoś wyszlo, ale nie wiem czy mogę zostawić bicie takie jakie jest :/
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
grack
Posty: 194
Rejestracja: 2013-04-19, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 Sport "S1"
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: grack » 2013-05-13, 23:05

Panowie, czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tymi obręczami z allegro za ok 60-80 złotych? Zważywszy że samo chromowanie kosztuje pewnie ze dwa razy tyle, wydaje mi się ,że są podejrzanie tanie. Aczkolwiek wyglądają ładnie heh.. Jeżeli ktoś z Was na takich jeździ lub jeździł to proszę o opinię czy warto je kupić.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: jjaworskyy » 2013-07-01, 11:02

A jak się ma sprawa jeśli moje piasty są pomalowane pędzelkiem i farbą olejną?? Lepiej moczyć w skansolu i zdzierać farbę i po tym polerka czy oddać do piaskowania i wtedy szkiełkowanie ( o ile tak można)?

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: HunT » 2013-07-02, 21:27

Ja ściągałem takim środkiem glutopodobnym :} smarujesz, puchnie farba 15 min i ściągasz szmatką i tak parę cykli, później dałem to znajomemu polernikowi, zrobił swoje i dał od razu do chromowania ( bo to jedna firma ;] ) Efekt odbiorę może w przyszłym tygodniu, fotki wrzucę na swój temat o WSCe
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: HunT » 2013-07-13, 20:35

Znajomy powiedział mi dzisiaj pewną rzecz dotyczącą zamkniętych łożysk w bębnach kół. Ponoć te osłonięte gumą się nie nadają bo jak się łożysko nagrzewa to ta guma co osłania łożyska zaczyna się przytapiać i robi "bałagan" w łożysku w rezultacie rozsypując się. Co wy o tym sądzicie?
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

ceva
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-29, 23:37
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 '78
WSK M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Sierpc
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: ceva » 2013-07-13, 21:17

Zaiste interesująca teoria...Obrazek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości