Strona 1 z 1

Zabierak starego typu a nowego - różnice

: 2012-07-08, 09:24
autor: Noxi
Witam
Chciałem prosić o opinię użytkowników, czym różnią się zabieraki starego i nowego typu?
Zdjęcie z nowego typu widzę u użytkownika audiobas o tu:
Obrazek
Obrazek

Ja u siebie mam starego typu i wygląda on całkiem inaczej. Jednakże większość dzisiejszych zebatek jest przystosowanych do nowego typu i w związku z tym chciałem się dowiedzieć, czy mój można zastąpić nowym typem? Nie mam takiego pod ręką i stąd pytanie. Poza tym w starym typie jest blaszka, a w nowym widzę miejsce na śruby, ale co tam jest mocowane? Jak to wygląda po pełnym montażu?
Pozdrawiam i proszę o pomoc.

PS. Mam nadzieję, że pożyczenie zdjęć nie zostanie źle odebrane, ale to jedyne jakie udało mi się znaleźć od pewnego już czasu.

Re: Różnice Zabieraków stary - nowy typ

: 2012-07-08, 09:50
autor: Johnny
Te otwory, o których piszesz, że są na śruby to w rzeczywistości palce zabieraka wchodzące w otwory w piaście koła tylnego. Nic do nich nie jest mocowane. Główną różnicą pomiędzy tłoczonym zabierakiem (stary typ) a zabierakiem odlewanym (nowy typ) jest inne łożysko oraz co najistotniejsze - inna średnica pierścienia wchodzącego w zębatkę. Stąd nie można zamieniać zębatek starego i nowego typu między sobą :!: Zębatka starego typu nie wejdzie na odlewany zabierak, zaś zastosowanie zębatki nowego typu na zabieraku tłoczonym praktycznie uniemożliwia wycentrowanie zębatki :!: Prawdopodobnie są również różnice w długościach tulejek dystansowych ale tu proszę o pomoc osoby, które mają na motocyklu zabierak odlewany :)

Re: Różnice Zabieraków stary - nowy typ

: 2012-07-08, 09:55
autor: Savier
Hej,

zamiana zabieraków może tylko nastąpić, jeżeli mamy komplet dwóch dystansów z prawej strony wahacza. Zębatka - wahacz jest bodajże taka sama... ale wiem, że sporo miałem pieprzenia podczas takich zmian zabieraków.

Zębatka pod zabierak starego typu jest jak najbardziej dostępna na rynku, musisz szukać taką z podtoczeniem od strony wewnętrznego okręgu.

Tak to wygląda
download/file.php?id=12845&mode=view
download/file.php?id=12846&mode=view

Ja brałem akurat ze sklepu skuter-dębica. Należy uważać, bo nowe zębatki mogą być z gołej stali, a wtedy strasznie szybko rdzewieja. Ja swoją cynkowałem tak jak było w oryginale ;).

Pozdrawiam.

Re: Różnice Zabieraków stary - nowy typ

: 2012-07-08, 10:34
autor: Noxi
O właśnie, taką zebatkę miałem. I chcę właśnie miec możliwość montażu nowego typu, bez tych gwintów. Hmm, Muszę popatrzeć czy da się dostać zabierak gdzieś.
Bo jeśli chodzi o tulejki to i u mnie ich troche byłoD:

Re: Różnice Zabieraków stary - nowy typ

: 2012-07-08, 10:44
autor: Adrian.
Ja w swojej B3 którą przeznaczam na latanie po lasach , założyłem zębatkę starego typu , na zabierak nowego typu. Ale nie spasujesz zębatki nowego typu na stary zabierak , bo nie ty właśnie "gwintów" . Ewentualnie w gre wchodzi wywiercenie otworów i nagwintowanie , ale po co jak można dostać stary typ zębatki tak jak pisze kolega wyżej , nawet w Skuter-dębica! ;-)

Re: Różnice Zabieraków stary - nowy typ

: 2012-07-08, 16:01
autor: Noxi
Tylko ze nie 55z...

Re: Zabierak starego typu a nowego - różnice

: 2014-07-30, 12:26
autor: krelo
To po czym jeszcze to rozpoznać?
Zabierak od 125 a 175 różnią się wyglądem, prawda?. A zębatka 55z pod nowy typ zabieraka podchodzi pod 125 i 175.
Mógłby ktoś podesłać mi parę zdjęć z opisem które koło(zabierak) jest typem starym,a który nowym?
Pozdrawiam.

Re: Zabierak starego typu a nowego - różnice

: 2014-07-30, 15:03
autor: Savier
Typ stary jest stalowy, typ nowy - alu. Ponadto stary ma blaszkę mocowaną na 4 wkręciki, na pewno poznasz.

Re: Zabierak starego typu a nowego - różnice

: 2016-05-24, 20:08
autor: Bartek88
Witam Koledzy. Mam pytanie odnośnie zębatki nowego typu, a mianowicie jak wygląda w niej mocowanie osłony łożyska i czy w tym przypadku takowe występuje? A jeśli nie to w jaki sposób chronione jest łożysko zabieraka?