WSK 175 zżarta zębatka

Odpowiedz
Wilinho
Posty: 17
Rejestracja: 2019-05-22, 14:14
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz, M06B3
Kontaktowanie:

WSK 175 zżarta zębatka

Post autor: Wilinho » 2021-04-07, 23:02

Witam, po przebiegu 3000 km tak wygląda moja zębatka. Co byłyo przyczyną takiego zużycia ? Możecie polecić jakieś w miarę dobre zębatki ?
Przechwytywanie.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 zżarta zębatka

Post autor: halcik » 2021-04-08, 00:34

Oprócz zębatki? Zły naciąg, zastosowanie zużytego łańcucha, opór toczenia koła.

Wilinho
Posty: 17
Rejestracja: 2019-05-22, 14:14
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz, M06B3
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 zżarta zębatka

Post autor: Wilinho » 2021-04-08, 22:19

halcik pisze:
2021-04-08, 00:34
Oprócz zębatki? Zły naciąg, zastosowanie zużytego łańcucha, opór toczenia koła.
Jak równo ustawić naciągi koła ? Można to jakoś wymierzyć ? Nakierowałeś mnie z oporem toczenia koł, nie dałem do środka tej tulejki z kołnierzem która idzie z miseczką i filcem, zmyliło mnie to że gosc co robił mi koła mówił że nie trzeba miseczek i filcu bo są łozyska kryte a w bębnie widziałem że jest już wyprofilowana tuleja i myslalem ze wystarczy. Zostaje mi wymienić teraz chyba cały zestaw kupie zebatki alboma i lancuch YBN. Teraz jezdzilem na favoricie i standarowym przełożeniu. Teraz założe do przodu wiekszą zębatke ciekawy jestem jaka v-max bedzie.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 zżarta zębatka

Post autor: halcik » 2021-04-09, 00:30

Po złożeniu zestawu koło powinno się luźno obracać. Między pokrywą a łożyskiem są tulejki. Naciąg? Nie pamiętam, ale na pewno w instrukcji będzie jaki ma być luz na łańcuchu i czy mierzony na stopce, czy na kołach. Łańcuch ybn, poczytaj bo kojarzę że jest słaby.
V Max i przełożenie... dla mnie wystarczy że daje mi możliwość przemieszczania się. Od wsk nie mam większych oczekiwań. Jeśli chce pojeździć bardziej dynamicznie lub szybciej to już nie wueską.

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 zżarta zębatka

Post autor: GaCekM72 » 2021-04-21, 22:01

Ostatnio zauważyłem jedną dość istotną sprawę w kwestii tylnych zębatek a dokładniej to wieńca do nitowania. Nie wiem co za idiota wypuścił partię zębatek na polski rynek ale znając polską zasadę min. i max nie dziwi mnie to. Minimalne koszty maksymalny zysk. Do czego zmierzam. Zębatka, koło zębate, ogólnie co ma moduł zęba powinno być wykonane min na frezarce aby zachować ustalone parametry. Idiota który wypuścił zębatki i są do kupienia w większości hurtowni, sklepów wypalił je na laserze czy tez plaźmie..... Najgorsze to że zęby są wypalone nie frezowane!! Biorąc grubość zębatki, materiału czyli 7mm zęby są pokręcone, pofalowane i łańcuch nie ma prawidłowego styku. Podejrzewam żeby zminimalizować koszty i zmaksymalizować zyski zastosował materiał typu guwnolit.
Efekty takich zębatek widać po nawet mniej jak 3 tys.

Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 14
Rejestracja: 2018-11-04, 16:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3; Romet Komar 2360/2330/2350; Jawa 23p Mustang.
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 zżarta zębatka

Post autor: Dawdzio » 2021-04-22, 07:45

Od siebie polecam zastosowanie mojej metody:
Zębatka z hutrowni łańcuchów i kół zębatych, otwór centralny wytoczony pod wymiar zabieraka (niektóre hurtownie mogą to wykonać od razu). Aktualnie znajduję się na tym etapie. Otwory na nity będę wiercił sam wiertarką stołową.
Niestety cały remont się znacznie przeciąga, ale jestem pewien, że taka zębatka wytrzyma kolejne trzydzieści lat wzorem swojej oryginalnej poprzedniczki.

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 zżarta zębatka

Post autor: GaCekM72 » 2021-04-24, 13:38

Dawdzio pisze:
2021-04-22, 07:45
Od siebie polecam zastosowanie mojej metody:
Zębatka z hutrowni łańcuchów i kół zębatych, otwór centralny wytoczony pod wymiar zabieraka
Ciekawie to brzmi. Masz jakiś namiar na taką hurtownię ewentualnie katalog dostępnych rozmiarów?

Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 14
Rejestracja: 2018-11-04, 16:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3; Romet Komar 2360/2330/2350; Jawa 23p Mustang.
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 zżarta zębatka

Post autor: Dawdzio » 2021-04-26, 00:15

Samą zębatkę brałem tu:
https://www.komerc.pl/
Mam tam dobre kontakty i mogę szczerze polecić.
Przy czym zabij, nie wiem w jakim ona była rozmiarze. Kombinowałem po oznaczeniu łańcuchów sprzedawanych jako do WSK.

zmd-52
Posty: 490
Rejestracja: 2010-01-28, 21:29
GG: 6163547
Moje maszyny: Citroen Picasso
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 zżarta zębatka

Post autor: zmd-52 » 2021-04-29, 12:24

Mam oryginalne zębatki tylne z -41 do WSK 175 stara produkcja . Chętny proszę pisać na PW

grabbek
Posty: 27
Rejestracja: 2017-11-18, 04:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1977,,Gil" i Romet Komar 2350 1975
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 zżarta zębatka

Post autor: grabbek » 2021-05-03, 10:23

Moim zdaniem to wina zębatki.jesli łańcuch nowy i smarowany był to zębatka ze słabej jakości materiałów wykonana

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości