Strona 1 z 3

napęd licznika

: 2009-01-11, 18:41
autor: jurcys4
witam. mam pytanie czy napęd licznika w przednim zawieszeniu typu KOS (sportowe) jest taki sam jak przy zwykłym zawieszeniu ? Koło jest te z większym bębnem ale brak napędu i nie wiem czy mogę kupić jakikolwiek.

Re: napęd licznika

: 2009-01-11, 18:52
autor: aronek
jest tak taki sam slimak jak w innych wueskach.

btw... zastanawia mnie to... w wueskach z kołami 18 cali są te sami slimaki co w wueskach z 19 calowymi kołami... wiec w licznikach od starszych 19 calowych wueskach jest 'pokręcone'?

Re: napęd licznika

: 2009-01-11, 20:56
autor: jurcys4
to chyba jakiegoś zabieraka brakuje przy kole ponieważ widać tylko łożysko i łapki od napędu nie mają o co zaczepić.

Re: napęd licznika

: 2009-01-11, 21:42
autor: Mateusz WSK
brakuje Ci filca i takiej blaszki specjalnej

Re: napęd licznika

: 2009-01-21, 23:04
autor: Gaceczkos
aronek pisze:jest tak taki sam slimak jak w innych wueskach.
Należy dodać, że w WSK z przednim kołem 18".

aronek pisze:btw... zastanawia mnie to... w wueskach z kołami 18 cali są te sami slimaki co w wueskach z 19 calowymi kołami... wiec w licznikach od starszych 19 calowych wueskach jest 'pokręcone'?
Z zewnątrz tak, ale liczy się wnętrze ślimaka. Na aluminiowym korpusie powinno być wybite przełożenie.

Re: napęd licznika

: 2009-01-23, 20:28
autor: jurcys4
filc założony zabieraczek też, ale musi być założona tulejka dystansująca napęd licznika od koła . Tulejka z jednej strony opiera się na łożysku a z drugiej na napędzie licznika. Moja była za krótka więc dołożyłem podkładkę miedzianą . Kręcę ręką koło a licznik pokazuje 15 km/h

Re: napęd licznika

: 2012-04-09, 12:58
autor: Daniel22
Mateusz WSK pisze:brakuje Ci filca i takiej blaszki specjalnej
Sory za odkop, ale u mnie chyba czegoś brakuje, nie widzę żadnych ząbków do napędu licznika, tylko zwyczajna podkładka metalowa, ma ktoś może zdjęcie tego filca i blaszki?

Re: napęd licznika

: 2012-04-09, 13:05
autor: wujcio
od strony łożyska wchodzi sam filc i na niego ta podkładka metalowa.

Re: napęd licznika

: 2012-04-09, 14:42
autor: Daniel22
Znalazłem w drugim temacie wypowiedź:
pomiedzy slimakiem a kolem jest taka podkladka która na zewnątrz ma 2 ząbki a w środku ma nacięcia na takie półksiężyce które wychodzą ze ślimaka jeszcze pomiędzy kołem a ślimakiem powinna być tulejka dystansowa (ona wchodzi do środka tej podkładki)
Ma ktoś może zdjęcie tej części? Pewnie nie do kupienia, więc spróbuję dorobić

Re: napęd licznika

: 2012-05-11, 14:26
autor: akr
Temat ciekawy i moim zdaniem nie został do końca wyjaśniony.
Jak już powyżej powiedziano, w różnych modelach WSK były stosowane koła 18" i 19". W zależności od tego stosowano odpowiednie przełożenia w napędach licznika tak, aby uzyskać taką samą prędkość kręcenia się linki, przy takiej samej prędkości poruszania się - niezależnie od wielkości koła. Czyli prościej, inna była liczba zębów na zębatkach w napędzie dla koła 18", a inna dla 19".
Napisy o przełożeniu na obudowie napędu nie zawsze są czytelne. Może warto by wyjaśnić, jakie ilości zębów (jakie pzełożenie) powinny być dla posczególnych kół.
Ja mam 2 napędy:
1. zębatka zdawcza 20 zębów, zębatka zbiorcza 11 zębów
2. zębatka zdawcza 19 zębów, zębatka zbiorcza 10 zębów
Napędy nie mają opisów.

Re: napęd licznika

: 2012-05-12, 17:30
autor: akr
Mogę, chociaż niewiele to pewno wniesie. Myślę, że każdy grzebał w napędzie i wie przynajmniej mniej-więcej, co jest w środku.
Problem w tym, który zestaw zębów jest do którego koła.

Re: napęd licznika

: 2012-05-12, 22:22
autor: Kamko94
akr pisze:Ja mam 2 napędy:
1. zębatka zdawcza 20 zębów, zębatka zbiorcza 11 zębów
2. zębatka zdawcza 19 zębów, zębatka zbiorcza 10 zębów
1. koło 18
2. koło 19

Re: napęd licznika

: 2012-05-13, 11:51
autor: akr
Kamko94 pisze:
akr pisze:Ja mam 2 napędy:
1. zębatka zdawcza 20 zębów, zębatka zbiorcza 11 zębów
2. zębatka zdawcza 19 zębów, zębatka zbiorcza 10 zębów
1. koło 18
2. koło 19
A może odwrotnie - 20/11 to koło 19, a 19/10 koło 18 cali?
W napędzie licznika 20/11 na 1 obrót koła wypada 0,55 obrotu linki licznika, a w napędzie 19/10 0,526 obrotu linki. Koło 18 cali kręci się szybciej przy tej samej prędkości, niż koło 19. Dla koła 18 powinno więc chyba być mniejsze przełożenie napędu, czyli 19/10.

Re: napęd licznika

: 2012-05-13, 14:38
autor: Daniel22
Daniel22 pisze:Znalazłem w drugim temacie wypowiedź:
pomiedzy slimakiem a kolem jest taka podkladka która na zewnątrz ma 2 ząbki a w środku ma nacięcia na takie półksiężyce które wychodzą ze ślimaka jeszcze pomiędzy kołem a ślimakiem powinna być tulejka dystansowa (ona wchodzi do środka tej podkładki)
Ma ktoś może zdjęcie tej części? Pewnie nie do kupienia, więc spróbuję dorobić
Ponawiam prośbę, nie wiem kompletnie jak ta część ma wyglądać :-/

Re: napęd licznika

: 2012-05-13, 14:50
autor: Savier

Re: napęd licznika

: 2012-05-14, 20:38
autor: Daniel22
Dzięki savier :-) Raczej tego nie dorobię, pozostaje szukać.

Re: napęd licznika

: 2012-05-19, 01:17
autor: majki
Powinieneś dostać w sklepie motoryzacyjnym,u mnie pewnie są,mają wszystko do wsk
Pozdro

Re: napęd licznika

: 2012-05-19, 21:35
autor: Daniel22
majki pisze:Powinieneś dostać w sklepie motoryzacyjnym,u mnie pewnie są,mają wszystko do wsk
Pozdro
Jak nie dostanę to dałoby radę u Ciebie zamówić? :-)

Re: napęd licznika

: 2012-05-19, 22:09
autor: Adek95
Hej sorry że w tym temacie ale nie chce zakładać nowego. Licznik mi kręci tylko do 60 km/h motor dalej się rozpędza a licznik stoi czasem trochę lata wskazówka. Co to może być ślimak czy raczej coś w samym liczniku??

Re: napęd licznika

: 2012-05-19, 23:18
autor: Kamil.Z
Adek95 pisze:Hej sorry że w tym temacie ale nie chce zakładać nowego. Licznik mi kręci tylko do 60 km/h motor dalej się rozpędza a licznik stoi czasem trochę lata wskazówka. Co to może być ślimak czy raczej coś w samym liczniku??
Mam tak samo. Więc podpisuję się pod pytaniem