Strona 1 z 1

Chrom techniczny

: 2014-07-17, 11:22
autor: dtyc97
Chciałem zapytać,czy znacie jakiś zakład kładący chrom techniczny,który zregenerował by dosyć szybko tłoczyska amortyzatorów tylnych?
Bardzo zależy mi na czasie ;-) .

Re: Chrom techniczny

: 2014-07-17, 12:33
autor: wujcio
Najlepiej jest kupić gotowe pręty chromowane stosowane w hydraulice:

http://allegro.pl/tloczysko-pret-chromo ... 75051.html

Nie pamiętam jaka jest średnica w WSK ale przy 12 mm tak to wychodzi.
Można kupić też utwardzane ale to chyba nie ma sensu w amortyzatorze tylnym.
Kupujesz to na metry wystarczy tylko zarobić końcówki i masz nówkę sztukę.

Re: Chrom techniczny

: 2014-07-17, 15:59
autor: dtyc97
Z gwintowaniem u mnie nie było by problemu,a jak z mocowaniem tam gdzie silentblock wchodzi jak to wykonać?Zdejmuje się to jakoś(ten uchwyt)?

Re: Chrom techniczny

: 2015-12-07, 16:16
autor: Impala
dtyc97 pisze:Z gwintowaniem u mnie nie było by problemu,a jak z mocowaniem tam gdzie silentblock wchodzi jak to wykonać?Zdejmuje się to jakoś(ten uchwyt)?
Witam. Odświeżam temat sprzed roku, żeby nie zakładać nowego wątku i dołączam się do pytania.
Czy da się odłączyć pręt tłoczyska od ucha amortyzatora?

Re: Chrom techniczny

: 2015-12-08, 17:39
autor: Impala
Wiecie może, czy fabryczne tłoczysko tylnego amortyzatora było pokrywane chromem technicznym czy był to po prostu wypolerowany metal?

Re: Chrom techniczny

: 2015-12-08, 17:50
autor: Matej
Było pokryte chromem

Re: Chrom techniczny

: 2015-12-08, 20:23
autor: Impala
Matej pisze:Było pokryte chromem
Dziękuję. Pytałem, bo wypolerowałem z ciekawości tłoczysko na lustro, za pomocą szlifierki stołowej z tarczą z cienkim papierem ściernym a potem pastą Tempo Chrom. Zdarłem przy tym oczywiście wierzchnią warstwę i mam zamiar założyć do amortyzatorów (oczywiście jako eksperyment) żeby zobaczyć jak że szczelnością i rdzewiniem.

Podkreślam, nie namawiam nikogo do takich rozwiązań - robię to z czystej ciekawości bo mam dwa komplety zbędnych tloczysk z wżerami.

Re: Chrom techniczny

: 2015-12-09, 13:57
autor: picek
jak czytam taki tekst to zawsze się uśmiecham mimowoli.
chcesz przetestować ok- ale to troche tak -jak stuknąć się specjalnie młotkiem w palec by zobaczyć jak to jest.

WSK to nie statek kosmiczny, ma amortyzator tak jak każdy inny motocykl lub samochód, tłoczysko jest zawsze pokryte chromem technicznym.
Fajnie że zamierzasz poeksperymentować, ale może zmień cel. Może poeksperymentuj z cylindrem, z tłumikiem, ze sprzęgłem lub z czymś innym co przyniesie jakąś korzyść. No dobra marudzę- ale to dlatego że zazdroszczę ci że masz tyle wolnego czasu i możesz poświęcać go na takie głupoty.

Re: Chrom techniczny

: 2015-12-09, 20:41
autor: franq87
Najlepszym źródłem wiedzy jest własne doświadczenie :-)

Re: Chrom techniczny

: 2015-12-09, 23:10
autor: rss
franq87 pisze:Najlepszym źródłem wiedzy jest własne doświadczenie :-)
o, nein, jeszcze lepszym jest cudze :D