Ślimak prędkościomierza wsk m06-L

Odpowiedz
mk91
Posty: 31
Rejestracja: 2017-09-01, 06:53
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
CZ350
K-750
Ural M67
Komar 2350
WSK m06-l
Jawa 353
Kontaktowanie:

Ślimak prędkościomierza wsk m06-L

Post autor: mk91 » 2018-10-31, 13:02

Cześć,

mam pytanie dotyczące napędu do prędkościomierza, w modelu L na półbębnach ślimak zamontowany jest po lewej stronie tylnego koła, między piastą i wahaczem. Nie ma tam żadnej blokady przeciw obracaniu się ślimaka. Jak ruszam motocyklem przód-tył to ślimak obraca się o jakieś 45 stopni do przody lub do tyłu. Czy tak ma być? Czy może jest coś co go stabilizuje? Oś ma być dokręcona tak mocno żeby ślimak się nie obracał (wtedy przyciska go ramię wahacza) ale opory toczenia są bardzo duże jak dokręcę oś na maxa. Czy może linka go trzyma i blokuje obrót? Dodam, że mam oryginalny ślimak z otworem 12mm.

Michał

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Ślimak prędkościomierza wsk m06-L

Post autor: Kosa » 2018-10-31, 14:30

Uprzedziłeś mnie:) Mam ten sam problem - generalnie wydaje mi się, że ślimak powinien zaprzeć się o wahacz bo u mnie też luz jest spory...

mk91
Posty: 31
Rejestracja: 2017-09-01, 06:53
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
CZ350
K-750
Ural M67
Komar 2350
WSK m06-l
Jawa 353
Kontaktowanie:

Re: Ślimak prędkościomierza wsk m06-L

Post autor: mk91 » 2018-10-31, 22:51

Wlasnie, ale na wahaczu nic nie ma zeby slimak sie zablokowal w ustalonej pozycji. Zostaje jedynie mocne dokrecenie osi, bo raczej drutowanie slimaka do wahacza srednio wyglada...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Ślimak prędkościomierza wsk m06-L

Post autor: Kosa » 2018-10-31, 23:06

Ewentualnie przymocowanie linki opaską do wahacza jak najbliżej ślimaka...

mk91
Posty: 31
Rejestracja: 2017-09-01, 06:53
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
CZ350
K-750
Ural M67
Komar 2350
WSK m06-l
Jawa 353
Kontaktowanie:

Re: Ślimak prędkościomierza wsk m06-L

Post autor: mk91 » 2019-07-16, 08:33

Witam ponownie,

po prawie roku udało się dojść co było źle. Pomiędzy ślimakiem a lewym łożyskiem koła musi być podkładka dystansowa. Siła dociskowa po dokręceniu osi przekazywana jest poprzez ramię wahacza na ślimak, jego wewnętrzną tulejkę, a dalej poprzez podkładkę na wewnętrzną bieżnię łożyska koła (która jest nieruchoma). Dzięki temu ślimak nie ma prawa się obracać po dokręceniu osi koła. Bez podkładki siła dociskowa przechodzi z ramienia wahacza na ślimak potem na jego dużą zębatkę (ślimaka), sprzęgło kłowe i ostatecznie na koło. Powoduje to brak możliwości dokręcenia osi, bo koło się blokuje, ślimak się obraca razem z kołem, a zębatki ślimaka się niszczą (u mnie po przejechaniu kilometra ślimak był gorący). Mój motocykl był mocno niekompletny stąd brak tej podkładki, a w katalogu części to dość niewidoczna rzecz. Czasami trzeba zastosować dwie podkładki żeby był odpowiedni dystans. Ich założenie nie jest proste, ja sobie pomogłem stabilizując je kropelką do wewnętrznej bieżni łożyska.

Pozdrawiam,
Michał

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Ślimak prędkościomierza wsk m06-L

Post autor: Kosa » 2019-07-16, 16:15

Dzięki za info...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość