Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
Witam serdecznie. Mam problem z doborem farby RAL 9002 . Robię renowację Motocykla WSK i w oryginale błotniki były szare RAL 9002 a bak pomarańczowy. I mam problem z błotnikami bo z palety barw firmy IVAT , Glazurit , Sikens to RAL 9002 nie wygląda na szary a z kolei jak wpisze w google czy allegro RAL 9002 to wyswietla się szary. Może ktoś zna odpowiednik koloru który by pasował z tych firm.
Może ktoś dobierał kolor na podstawie oryginalnego błotnika
Może ktoś dobierał kolor na podstawie oryginalnego błotnika
- jjaworskyy
- Posty: 2047
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
Może 7035? Zobacz u Skindera na kanale, malował blotniki do kosa w kolorze 7035
https://m.youtube.com/watch?v=xje3AwkWy0A&t=1s
https://m.youtube.com/watch?v=xje3AwkWy0A&t=1s
- czankete
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
...według palet RAL nie dobierzesz oryginalnych kolorów do wsk, ponieważ użyte do ich malowania kolory tak samo jak w produktach Rometa dobierane były z palety Fiata. Mam trochę oryginalnych pojedynczych nowych elementów blacharskich do WSK zakupionych lata temu jak błotnik kos, boczki i inne, które traktuję jako wzorniki kolorów - weryfikowane były już ileś tam razy w różnych firmach dorabiających lakiery i przez różnych lakierników i za każdym razem w 100% pasują tylko te z fiata/FSO. Zatem jeżeli dążysz do oryginału to wyklucza dobór kolorów lakierów z palety RALDNV pisze: ↑2019-01-12, 13:02Witam serdecznie. Mam problem z doborem farby RAL 9002 . Robię renowację Motocykla WSK i w oryginale błotniki były szare RAL 9002 a bak pomarańczowy. I mam problem z błotnikami bo z palety barw firmy IVAT , Glazurit , Sikens to RAL 9002 nie wygląda na szary a z kolei jak wpisze w google czy allegro RAL 9002 to wyswietla się szary. Może ktoś zna odpowiednik koloru który by pasował z tych firm. Może ktoś dobierał kolor na podstawie oryginalnego błotnika
...a jeżeli chodzi o RAL 7035 jest to najbardziej zbliżony kolor jaki był na fabrycznych "szarych" błotnikach w WSK np. Kos, zbliżony jest też do koloru błotników np. w Jawa 50 typ 20 i 23
-
- Posty: 1157
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
czankete a próbowałeś dobrać coś z palety NCS jest ona jeszcze bardziej rozbudowana niż RAL. Nie każda lakiernia proszkowa z tego korzysta a myślę że dobrał by coś bardzo zbliżonego....według palet RAL nie dobierzesz oryginalnych kolorów do wsk, ponieważ użyte do ich malowania kolory tak samo jak w produktach Rometa dobierane były z palety Fiata. Mam trochę oryginalnych pojedynczych nowych elementów blacharskich do WSK zakupionych lata temu jak błotnik kos, boczki i inne, które traktuję jako wzorniki kolorów - weryfikowane były już ileś tam razy w różnych firmach dorabiających lakiery i przez różnych lakierników i za każdym razem w 100% pasują tylko te z fiata/FSO. Zatem jeżeli dążysz do oryginału to wyklucza dobór kolorów lakierów z palety RAL
...a jeżeli chodzi o RAL 7035 jest to najbardziej zbliżony kolor jaki był na fabrycznych "szarych" błotnikach w WSK np. Kos, zbliżony jest też do koloru błotników np. w Jawa 50 typ 20 i 23
- czankete
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
...powiem Ci uczciwie, że od lat dobieram już tylko z fiata i na chwilę obecną nie będę nawet eksperymentował. Po pierwsze przede wszystkim dlatego że paleta fiat/fso odpowiada oryginalnym kolorom romet/wsk. Po drugie przy ilościach elementów jakie przewalam mam poukładane zarówno mieszalne lakierów jak i malarnie, po trzecie nie mam na tyle czasu by sprawdzać jakość lakierów od sprzedawców z jakąkolwiek inną paletą. Po czwarte.... hmmm, no właśnie - skoro wszystko dobrane jest jak trzeba, jakość bez zarzutu i kolory grają jak powinny po co kombinować?
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
http://fiat125p.pl/kolo.html
Przesyłam link do strony gdzie są dobrze opisane kody lakierów stosowane w 125p.
Przesyłam link do strony gdzie są dobrze opisane kody lakierów stosowane w 125p.
-
- Posty: 2233
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
Czankate namówiłeś mnie, a można prosić o kody, najchętniej na PW bo tam najłatwiej je zawsze odnajdę
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
Jak macie te kody podajcie ne tutaj dla wszystkich ale z drugiej strony skoro RAL 7035 byłby właściwy to pewnie nie ma wyjścia
- czankete
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
Czekante podałbyś jakie kody z fiata używasz?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- czankete
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
...jasne - tylko jestem do przyszłej niedzieli z dzieciakami poza domem, a wzorniki mam w domowym kompie - podam po powrocie z ferii
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
W taki razie udanego urlopu!
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- czankete
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doborem koloru RAL 9002 w lakierze innych firm
...poniżej zamieszczam symbole kolorów stosowane w wsk jakie w 90% przypadków ustaliłem na podstawie fabrycznie malowanych, nowych elementów blacharskich do jakich miałem dostęp takich jak: boczki, błotniki czy obręcze nie poddanych działaniu światła - względnie porównywałem je dodatkowo z elementami używanymi zachowanymi w możliwie idealnym stanie:
- fiat 260 bianco - szary - często zastępowany rzekomym odpowiednikiem z palety RAL 7035, jednak z palety RAL jest to kolor najbardziej zbliżony a różnice widoczne są po zestawieniu przy sobie elementów w obu malowaniach. Jako kolor szary ciemniejszy stosowany w WSK jest podawany też RAL 7042, który w palecie fiat/fso został ujęty jako kolor o nazwie "szary drogowy" wykorzystywany do malowania np. fiatowskich / syrenowskich filtrów powietrza czy felg. Osobiście jednak nie zidentyfikowałem go jako oryginalnego koloru w malowaniu błotników wsk. Podobnie można by brać pod uwagę RAL 7044 (jedwabisty szary) też stosowany kiedyś do malowania felg samochodowych,
- fso 614 orange - pomarańczowy - kolor zastępowany rzekomym odpowiednikiem RAL 2009, z którym tak naprawdę ma niewiele wspólnego gdy porównamy go z oryginalnie malowanymi częściami,
- fiat 647 grigio stell met - srebrny - w palecie fiat można też spotkać RAL 9006 białe aluminium, RAL jest kolorystycznie niby zgodny jednak z widoczną różnicą w ziarnie, o ile przy malowaniu klasycznym będzie ok o tyle w przypadku malowania proszkowego za każdym razem daje efekt wręcz zupełnie innego koloru (jaśniejszy),
- fiat 290 czerwony oranżowy - spotykałem się, że w przypadku (także rometa) często zastępowany niby odpowiednikiem RAL 3002,
- fiat 258/A giallo ginestra - żółty - przysporzył najwięcej trudności przy identyfikacji, podobnie jak RAL 1037 sun yellow utożsamiany z F208 yellow bahama,
- fiat F612 tobacco brown - kolor ten podobnie jak i RAL 8003 brązowy zidentyfikowany został na podstawie trzech zbiorników paliwa tzw. "wąskich" z serii ptaków, które przeznaczone były do piaskowania i przemalowania. Znajdował się pod fabryczną warstwą lakieru fso 614 o wskazuje, że decyzje o zmianie koloru podejmowane były na etapie produkcji i składania danej serii...
...symbole podaję na podstawie własnych ustaleń (a w zasadzie współpracy z dwiema mieszalniami, które funkcjonuję od kilku dekad), jeżeli ktoś się z nimi nie zgadza i będzie się upierał przy palecie ralowskiej to nic na to nie poradzę - każdy maluje kolorami jaki uznaje za odpowiednie i jaki mu pasują - może inaczej - czasami takimi jakie dana malarnia ma możliwość. Temat ewentualnych "przypadków" zbieżności oznaczeń kolorów z niektórymi wzornikami jak chociażby daewoo to osobny wątek i nie będę go tu poruszał. Zdaję sobie też sprawę, że niektórych kolorów nie wymieniłem, jednak nie udało mi się dostać fabrycznie nowych lakierowanych elementów i ich zidentyfikować a tym co krąży w sieci na forach z powielanymi często błędami nie chcę się posiłkować ...
- fiat 260 bianco - szary - często zastępowany rzekomym odpowiednikiem z palety RAL 7035, jednak z palety RAL jest to kolor najbardziej zbliżony a różnice widoczne są po zestawieniu przy sobie elementów w obu malowaniach. Jako kolor szary ciemniejszy stosowany w WSK jest podawany też RAL 7042, który w palecie fiat/fso został ujęty jako kolor o nazwie "szary drogowy" wykorzystywany do malowania np. fiatowskich / syrenowskich filtrów powietrza czy felg. Osobiście jednak nie zidentyfikowałem go jako oryginalnego koloru w malowaniu błotników wsk. Podobnie można by brać pod uwagę RAL 7044 (jedwabisty szary) też stosowany kiedyś do malowania felg samochodowych,
- fso 614 orange - pomarańczowy - kolor zastępowany rzekomym odpowiednikiem RAL 2009, z którym tak naprawdę ma niewiele wspólnego gdy porównamy go z oryginalnie malowanymi częściami,
- fiat 647 grigio stell met - srebrny - w palecie fiat można też spotkać RAL 9006 białe aluminium, RAL jest kolorystycznie niby zgodny jednak z widoczną różnicą w ziarnie, o ile przy malowaniu klasycznym będzie ok o tyle w przypadku malowania proszkowego za każdym razem daje efekt wręcz zupełnie innego koloru (jaśniejszy),
- fiat 290 czerwony oranżowy - spotykałem się, że w przypadku (także rometa) często zastępowany niby odpowiednikiem RAL 3002,
- fiat 258/A giallo ginestra - żółty - przysporzył najwięcej trudności przy identyfikacji, podobnie jak RAL 1037 sun yellow utożsamiany z F208 yellow bahama,
- fiat F612 tobacco brown - kolor ten podobnie jak i RAL 8003 brązowy zidentyfikowany został na podstawie trzech zbiorników paliwa tzw. "wąskich" z serii ptaków, które przeznaczone były do piaskowania i przemalowania. Znajdował się pod fabryczną warstwą lakieru fso 614 o wskazuje, że decyzje o zmianie koloru podejmowane były na etapie produkcji i składania danej serii...
...symbole podaję na podstawie własnych ustaleń (a w zasadzie współpracy z dwiema mieszalniami, które funkcjonuję od kilku dekad), jeżeli ktoś się z nimi nie zgadza i będzie się upierał przy palecie ralowskiej to nic na to nie poradzę - każdy maluje kolorami jaki uznaje za odpowiednie i jaki mu pasują - może inaczej - czasami takimi jakie dana malarnia ma możliwość. Temat ewentualnych "przypadków" zbieżności oznaczeń kolorów z niektórymi wzornikami jak chociażby daewoo to osobny wątek i nie będę go tu poruszał. Zdaję sobie też sprawę, że niektórych kolorów nie wymieniłem, jednak nie udało mi się dostać fabrycznie nowych lakierowanych elementów i ich zidentyfikować a tym co krąży w sieci na forach z powielanymi często błędami nie chcę się posiłkować ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość