WSK M06-L 1963r.

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Marauder
Posty: 4
Rejestracja: 2019-10-12, 21:48
Moje maszyny: Junak M10
WSK M06-L
Yamaha XJR 1300
Yamaha Drag Star XVS 650
Kontaktowanie:

WSK M06-L 1963r.

Post autor: Marauder » 2020-02-20, 22:54

Witam was!

Chcę wam przedstawić moją czerwoną WSK w stanie widocznym jak kupiłem w październiku 2019r.

Nie wiem dokładnie co już wszystko było naprawiane lub odnowiane. Według drugiego i ostatniego właściciela tylko drobiazgi, jak linka gazu, sprzęgła i hamulca przedniego oraz tarcze sprzęgła i opony. Oryginalne opony z 1963r. jeszcze mam.
Według mnie to nie jest wszystko. Nie do wiary, bo w stanie idealnym są obręcze i piasty kół oraz szprychy, pokrowiec siodła, kierownica, układ wydechowy i bagażnik.
Licznik nie działa, bo linka jest przerwana i nadaje się do wymiany. Instalacja elektryczna jest jedną katastrofą, postoju brak, oświetlenia licznika brak, z kablami tak namieszali, że nic nie działa. Ktoś próbował zamontować światło stop. Włącznika brak, ale kabel jest doprowadzony do lampy, dokombinowali dodatkową żarówkę na światło stop.
Na silniku jest jeszcze plomba ZMD, przy obudowie skrzyni nie ma plomby, bo osłona była odkręcana do wymiany tarcz. Źle uszczelniona, bo wycieka olej. W skrzyni był stosowany olej do automatycznej skrzyni biegów do osobówek. Skutek: sprzęgło się ślizgało, więc ponowna wymiana tarcz i przepłukanie całej skrzyni odpowiednim olejem.
Silnik w sumie pracuje pięknie, jest szczelny i nic mu nie brakuje, więc nie będe grzebał.
Motocykl w sumie jest dobrze utrzymany. Kilka usterek mam do zrobienia, ale to jest moją uciechą na ciepłe dni.
Motocykla nie chcę odnowić od podstaw, tzn. kapitalka silnika, chromowanie, lakierowanie itd.
Chcę utrzymać jak najwięcej w oryginale.

Do mojego motocykla WSK M06-L mam kilka pytań ... może macie odpowiedzi?:
1. W zapasie mam czarny korek zbiornika paliwa z miarką oleju i chromowany korek z kluczykami (chyba dokupiony). Ten czarny był stosowany fabrycznie?
2. Z której maszyny jest bagażnik na zbiornik paliwa? M06? Nie jest (był) monowany jak jest pokazano w książkach (przykręcany śrubami). Został przyklejony silikonem i poprostu odleciał. Zbiornik nie ma żadnych wierceń na powierzchni.
3. Bagażnik tylny był do dokupienia jako wyposażenie dodatkowe?
4. Chromowany filtr powietrza oryginał czy zamiennik?
5. Tłumik chromowany chyba nie był montowany w M06-L? Coś czytałem i widziałem kilka maszyn z czarnym tłumikiem.
6. Montowali fabrycznie chlapacze na błotniki (z odblaskiem)?
7. Jest lampa tylna oryginalna?
8. Miał wałek startera o-ring? W osłonie nie ma żadnego rowka na o-ring.

Dzięki i pozdrawiam.

Jestem ciekaw waszych opinii! :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2020-02-24, 15:05 przez Marauder, łącznie zmieniany 1 raz.
#PRLcarGermany

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-L 1963r.

Post autor: Kosa » 2020-02-21, 08:14

1. Korek chyba powinien być chromowany z miarką,
2. Zbiornik z kratką to M06 chociaż ja w mojej L też mam z kratką na 4 śruby (nie na centralne mocowanie) - generalnie na
przełomie lat 50tych i 60tych często były mieszane specyfikacje i pakowali to co zostało na półkach,
3.Bagażnik to opcja exlusive:),
4. Filtr powietrza był czarny,
5. Tłumik w L czarny - to był model budżetowy ( w odróżnieniu od np. Z2),
6. Chlapacz to Twoja włąsna decyzja - ładniej bez:),
7. Lampa to moim zdaniem wyrób współczesny,
8. W starszych pokrywach nie było miejsca na oring.

Generalnie moim zdaniem sprzęt po całkowitej odbudowie jakiś czas temu i trochę współczesnych klamotów jest - mało prawdopodobne żeby zachował cię w tym stanie patrząc chociażby na stan gum w zawieszeniu. Jeżeli masz plomby na silniku to coś chyba nie tak bo wydaje mi się, że kartery były co najmniej szkiełkowane a bez rozpołowienia silnika to raczej kiepsko zrobić, pokrywa magneta współczesna, pokrywa ślimaka sprzęgła polerowana, obręcze nie wychodziły w chromie, piasty masz chyba malowane - niewiele więcej widzę bo nie mogę powiększyć zdjęć...
Można jeszcze dołożyć automat stop, aku i pokrywę aku między puszkami bo chyba jej nie ma - chociaż gdzieś na Forum czytałem, że wychodziły eLki bez aku tak więc znowu masz wybór:)

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-L 1963r.

Post autor: sbanys » 2020-02-21, 10:39

Filtr powietrza był czarny - zdarzały się chromowane ale to do WSK w wersji na export i innych modelach. Jak dla mnie to cała była remontowana. Co do lampy tylnej to możesz samemu sprawdzić jakie jest szkiełko podświetlania tablicy rejestracyjnej. Jak nie ma żadnego oznaczenia to znaczy że współczesny wyrób, drugi sposób na grzbiecie lampy jest takie jakby przetłoczenie we współczesnych jest ono ścięte przy szczycie lampy, oryginały kończą się takim ząbkiem w miejscu połączenia z gumą.

Awatar użytkownika
Marauder
Posty: 4
Rejestracja: 2019-10-12, 21:48
Moje maszyny: Junak M10
WSK M06-L
Yamaha XJR 1300
Yamaha Drag Star XVS 650
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-L 1963r.

Post autor: Marauder » 2020-02-21, 10:55

Dzięki za odpowiedź!

Piasty są ocynkowane, nowy akumulator z pokrywką jest. ;-)

Dodałem zdjęcie plomby.

Pozdrawiam!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
#PRLcarGermany

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 226
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-L 1963r.

Post autor: CZESIO1958 » 2020-02-21, 11:11

Zrobić co trzeba i cieszyć się :D
Powodzenia

Awatar użytkownika
Marauder
Posty: 4
Rejestracja: 2019-10-12, 21:48
Moje maszyny: Junak M10
WSK M06-L
Yamaha XJR 1300
Yamaha Drag Star XVS 650
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-L 1963r.

Post autor: Marauder » 2020-02-25, 14:12

sbanys pisze:
2020-02-21, 10:39
Filtr powietrza był czarny - zdarzały się chromowane ale to do WSK w wersji na export i innych modelach. Jak dla mnie to cała była remontowana. Co do lampy tylnej to możesz samemu sprawdzić jakie jest szkiełko podświetlania tablicy rejestracyjnej. Jak nie ma żadnego oznaczenia to znaczy że współczesny wyrób, drugi sposób na grzbiecie lampy jest takie jakby przetłoczenie we współczesnych jest ono ścięte przy szczycie lampy, oryginały kończą się takim ząbkiem w miejscu połączenia z gumą.
Sprawdziłem tylną lampę. Szkło podświetlenia tablicy ma oznaczenie "S" i grzbiet lampy ma ja piszesz, przetłoczenie. Ząbek taki też jest. Tzn. oryginał?
#PRLcarGermany

gert
Posty: 103
Rejestracja: 2013-05-16, 11:38
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10, WSK M06, M06-64, M06-B3, IŻ49, DKW125 RT.
Lokalizacja: Kraków, Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-L 1963r.

Post autor: gert » 2021-03-22, 21:39

Przepiękna :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości