WSK M06-Z2 '63
- Szczepan
- Posty: 1774
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Zapłon płytki karter zmieniony. I tak czy siak troche zmasakrowany jest to i tak do wymiany i tak.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Coś tutaj nie gra, właściciel twierdzi że nr silnika zgadza się z tabliczką a zapłon to 31-06, może być jeszcze tak iż ktoś wykonał samodzielnie adapter z zapłonu głębokiego na płytki (taka płytka na dłuższych śrubach i ze wspawanymi nakrętkami), już raz się z takim czymś spotkałem.Borewicz pisze:Zapłon płytki karter zmieniony. I tak czy siak troche zmasakrowany jest to i tak do wymiany i tak.
gramsiu, musisz koniecznie sprawdzić numery technologiczne połówek silnika (czy się zgadzają) i zdjąć koło magnesowe i obadać dokładnie czy karter jest pod płytki czy pod głęboki zapłon.gramsiu pisze: - numery ramy i silnika zgodne z tabliczką
Lewy karter tak samo jest ewentualnie do wymiany, pochodzi on od M06-L bądź pierwszych Ztek.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Więc tak, numery są takie same (jeśli to te o które chodzi) 181 na obu połówkach, numery silnika się zgadzają z tymi na tabliczce (189692). Przyznam że trochę się już zgubiłem.WSK pisze:musisz koniecznie sprawdzić numery technologiczne połówek silnika (czy się zgadzają) i zdjąć koło magnesowe i obadać dokładnie czy karter jest pod płytki czy pod głęboki zapłon.
Skoro numery się zgadzają to są dwie opcje:
albo silnik jest zakombinowany i przebite numery
albo to jakaś radosna twórczość fabryki bo to akurat było w magazynie i tak wyszło
Koła magnesowego nie mogę zdjąć, nie mam ściągacza, ale teściu poszuka w garażu albo u brata bo "gdzieś ma". Jak tylko skołuję to wrzucę zdjęcie. Póki co załączam numery silnika.
Wszelkie wnioski, uwagi, teorie mile widziane
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Co do ściągacza - płaskownik z nawierconymi dziurami pod rozstaw magneta i dwie śruby m6 dają radę, płaskownik zapiera się o wał i ściąga magneto.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Właśnie oglądałem na alledrogo, w tygodniu pokombinuję. Dzięki
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Szczepan
- Posty: 1774
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Wymysł fabryki to to nie jest, wesoła twórczość właściciela . Sprawdź datę wybitą na magnecie to sie dowiemy. Podejrzewam, że potwierdzają się przypuszczenia WSK
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Jeśli chodzi o magneto to się zgadzam, przeróbka poprzedniego właściciela.Borewicz pisze:Wymysł fabryki to to nie jest, wesoła twórczość właściciela
Chodziło mi raczej o to że skoro numery się zgadzają to silnik taki już wyszedł z fabryki.
Tak przy okazji, to jeśli ktoś posiada brakujące mi części to proszę o kontakt na PW:
puszki i blaszka
koła lub same bębny
głęboki zapłon
dekiel na zapłon
mocowanie i osłona akumulatora
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Daj fotki zapłonu a stanie się jasnośćgramsiu pisze: Chodziło mi raczej o to że skoro numery się zgadzają to silnik taki już wyszedł z fabryki.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Racja, taka gdybanologia i tak nic nie wyjaśni. Wymontuje to wstawię foty.WSK pisze:Daj fotki zapłonu a stanie się jasność
Dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Koła całe nowe, bo w tym modelu masz 19" wymienne bębny 5 żeberek o średnicy 132 mm, tak więc możesz to skopiować i umieścić w dziale "kupię"
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 2011-10-17, 23:22
- Moje maszyny: WSK Z2,
WFM 2x
Pannonia
Pegaz 700,750
Motorynka M1,301 - Lokalizacja: Jawiszowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Widzę,że kolejna Z-etka będzie wskrzeszana, super,życzę powodzenia.
"Każdy z nas jest odpowiedzialny za to co oswoił"
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 '63 by gramsiu
Witam po przerwie!
Ruszyły pierwsze prace na Zetką, a dokładnie rozebrałem ją co do śrubki (prawie).
Znalazła się osłona akumulatora, niestety ucięta. Poprzedni właściciel miał fantazję i zrobił z niej część puszki narzędziowej pod siedzeniem....
Pojawiło się kilka problemów, jednak wszystkie do ogarnięcia, przerdzewiały tylny błotnik, złamana stopka, pęknięty błotnik przedni. Powiem szczerze, że dopiero teraz zdałem sobie sprawę ile czeka mnie pracy.
Ruszyły pierwsze prace na Zetką, a dokładnie rozebrałem ją co do śrubki (prawie).
Znalazła się osłona akumulatora, niestety ucięta. Poprzedni właściciel miał fantazję i zrobił z niej część puszki narzędziowej pod siedzeniem....
Pojawiło się kilka problemów, jednak wszystkie do ogarnięcia, przerdzewiały tylny błotnik, złamana stopka, pęknięty błotnik przedni. Powiem szczerze, że dopiero teraz zdałem sobie sprawę ile czeka mnie pracy.
Poniżej obiecane dawno foty. Jedyna rzecz jakiej nie zdemontowałem to wahacz. Po prostu nie mam koncepcji jak to zrobić. Odkręciłem nakrętki, ale się nie ruszy. Są tam jakieś tuleje? W książce Załęskiego jest niby opisane jak go zdjąć, jednak wydaje mi się że tu jest jakoś inaczej. Lepiej zapytać niż coś uszkodzićWSK pisze: Daj fotki zapłonu a stanie się jasność
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 '63 by gramsiu
No i wiadomo, silnik jesli zgadza się z tabliczką jest w porządku , zapłon 31-05 czyli prawidłowy, wszystko wyszło na jaw, zmyliło poprostu magneto od nowszego zapłonu i dekiel.
Co do wahacza, wybijania tulei itp, to jest wiele tematów na forum, generalnie to musi puścić, młot+ dębowy klocek, i musi to puścić, weź to spróbuj podlać jakimś wd-40, zawsze coś.
pzdr.
Co do wahacza, wybijania tulei itp, to jest wiele tematów na forum, generalnie to musi puścić, młot+ dębowy klocek, i musi to puścić, weź to spróbuj podlać jakimś wd-40, zawsze coś.
pzdr.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 '63 by gramsiu
Dzięki bardzo!
Powiem szczerze że nie przyłożyłem się do opcji 'szukaj' i tak na szybko przejrzałem. Teraz poszukam dogłębniej
O postępach przy Zetce będę informował na bieżąco.
Powiem szczerze że nie przyłożyłem się do opcji 'szukaj' i tak na szybko przejrzałem. Teraz poszukam dogłębniej
O postępach przy Zetce będę informował na bieżąco.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Dżibi
- Posty: 23
- Rejestracja: 2011-09-13, 09:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125M06-Z2
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 '63 by gramsiu
Świetnie Kolejna Zetka Powodzonka
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 '63 by gramsiu
Jeszcze jedno. Tabliczka znamionowa jest mocno zmęczona, zardzewiała i mało czytelna. zastanawiam się nad wymianą jej na nową.
Trochę mam wątpliwości, bo jednak oryginal to oryginał, mimo że nieczytelny. Jak sądzicie, wymieniać czy zostawiać?
Trochę mam wątpliwości, bo jednak oryginal to oryginał, mimo że nieczytelny. Jak sądzicie, wymieniać czy zostawiać?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- matius97
- Posty: 23
- Rejestracja: 2011-08-16, 11:59
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B1
ogar 200 - Lokalizacja: szczytno/grom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 '63 by gramsiu
Mi się wydaje, że lepiej był by wymienić bo później będą kłopoty z zarejestrowaniem.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 '63 by gramsiu
Żadnych kłopotów nie będzie, na stacji diagnostycznej najważniejszy jest nr wybity na ramie, resztę danych podajesz z książeczki wskowej.matius97 pisze:Mi się wydaje, że lepiej był by wymienić bo później będą kłopoty z zarejestrowaniem.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- matius97
- Posty: 23
- Rejestracja: 2011-08-16, 11:59
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B1
ogar 200 - Lokalizacja: szczytno/grom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 '63 by gramsiu
Aha chyba, że tak. Ale można wymienić będzie ładnie sie prezentować.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 '63 by gramsiu
Witam po przerwie.
Prace powoli trwają. Jak na razie motor jest rozłożony na części pierwsze i czeka na piaskowanie. Szukam jeszcze zakładu co mi to zrobi za nie dużą kasę, bo poniżej 200zł nie ma chętnych... Zdobyłem prawie wszystkie brakujące części, prawie tzn. nie mam piast. Ciężko je dostać i powiem szczerze, że zastanawiam się nad złożeniem kół 19" na bazie kół które mam (135mm) i obręczach z allegro. Mam 4 koła na 19" od WFM ale nie wiem czy te obręcze będą pasowały do przeszczepu?
Przy rozbiórce pojawiło się kilka problemów, największy to że błotnik tylny jest popękany i przerdzewiały na wylot w 2 miejscach. Myślę że da się zaspawać, jak nie zostaje szukanie w lepszym stanie. Przedni też nie wygląda najlepiej, jeśli chodzi o blacharkę będzie z tym najwięcej roboty. Silnika jeszcze nie rozbierałem, więc ranking problematyczności może się jeszcze zmienić
Poprzedni właściciel powiedział że robił remont silnika i źle złożył skrzynkę biegów. Wypada 3 bieg, prawdopodobnie dlatego że jedna zębatka jest odwrotnie założona.
W weekend postaram się wrzucić kilka fotek z rozbiórki, następna partia po piaskowaniu.
Prace powoli trwają. Jak na razie motor jest rozłożony na części pierwsze i czeka na piaskowanie. Szukam jeszcze zakładu co mi to zrobi za nie dużą kasę, bo poniżej 200zł nie ma chętnych... Zdobyłem prawie wszystkie brakujące części, prawie tzn. nie mam piast. Ciężko je dostać i powiem szczerze, że zastanawiam się nad złożeniem kół 19" na bazie kół które mam (135mm) i obręczach z allegro. Mam 4 koła na 19" od WFM ale nie wiem czy te obręcze będą pasowały do przeszczepu?
Przy rozbiórce pojawiło się kilka problemów, największy to że błotnik tylny jest popękany i przerdzewiały na wylot w 2 miejscach. Myślę że da się zaspawać, jak nie zostaje szukanie w lepszym stanie. Przedni też nie wygląda najlepiej, jeśli chodzi o blacharkę będzie z tym najwięcej roboty. Silnika jeszcze nie rozbierałem, więc ranking problematyczności może się jeszcze zmienić
Poprzedni właściciel powiedział że robił remont silnika i źle złożył skrzynkę biegów. Wypada 3 bieg, prawdopodobnie dlatego że jedna zębatka jest odwrotnie założona.
W weekend postaram się wrzucić kilka fotek z rozbiórki, następna partia po piaskowaniu.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości