Strona 2 z 6

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 07:45
autor: jarek
Widzę że kolega ostro się zabrał za rozbiórkę, jestem ciekaw czy odwiedziłeś naszą forumową bibliotekę jest tam literatura bardzo pomocna przy renowacji ;-)
Co do kulowania to jest proces który ma na celu osiągnięcie innych właściwości obrabianej powierzchni niż wizualny, natomiast co do samego szkiełkowania to ważne jest czy wykonywane jest to mielonym szkłem (matowa powierzchnia), czy też kulkami szklanymi (wybłyszczanie)
Ps. ja i tak bym ratował stary lakier ewentualnie zaprawki i malowanie tylko ramy jak jest mocno skorodowana, reszta do spolerowania i będzie super :-)

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 10:39
autor: Adam_Ga
Jak odkręcisz dolną półkę to powinny wyjść, jak są zapieczone to psiknij WD40 i po paru godzinach wyciągaj kręcąc lagą lewo-prawo i jednocześnie ciągnij do dołu. Za żadne skarby nie uderzaj młotkiem od góry, nie ważne czy metalowym, drewnianym czy gumowym, nie rób tego bo będziesz miał duuuży problem z gwintem.

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 13:51
autor: filu
Dzisiaj wszystko przeniosłem już do zamkniętego pomieszczenia - od 3 dni grzebałem w altanie na powietrzu.
Ułożyłem sobie wszystko w kupie i posegregowałem. Wszystkie zdemontowane elementy w foliówki a śrubki trzymam w pokoju :-D
ws 20 (7).JPG
Przymierzyłem sobie zamiennik lampki na tył - pasuje idealnie :-)
ws-20-(2).jpg
Zrobiłem też z bliska zdjęcia piast przed renowacją - nie wyglądają za ślicznie :hihi:
ws 20 (13).JPG
ws 20 (12).JPG
No i też zbliżenia elementów karoserii. Jest dużo ognisk korozji i odbarwień, więc chyba nici z zostawienia lakieru :/
ws 20 (10).JPG
ws 20 (9).JPG
Mocno uszkodzony jest tylny błotnik. 2 pęknięcia i dziura 8/
zdjecie 1(6).JPG
zdjecie 2(5).JPG
Doszły różne części dzisiaj...
Gaźnik, światło na tył, wszelakie linki, uszczelki wszystkie, łożyska, tłok, wał i cylinder.
zdjecie 3(1).JPG
A no i też przyszły mi obręcze :shock:
ws 20 (4).JPG

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 15:36
autor: Szczepan
Świetny materiał wyjściowy do renowacji :) Renowacja takiego egzemplarza to przyjemność wszystko na swoim miejscu i nie zdewastowane. Lakier jakby się nad nim troche pospuszczał ładnie by wyszedł moja wyglądała podobnie, ale pasty dały rade :)

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 18:32
autor: mareckii91
Tylne błotniki w zetkach to jedna wielka pomyłka, wszystkie pękają . Twój i tak jest w "dobrym" stanie :P Pzdr.

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 20:56
autor: MMM
Zastanów się nad tymi kołami warto ratować oryginalne felgi jeśli nie są bardzo pokrzywione i korozja ich nie przeżarła na wylot. Nowe chińskie felgi to lipa kupiłem je bo oryginalne miałem bardzo pokrzywione i jestem nimi mocno rozczarowany, Jedyna zaleta tych felg to cena bo jakość chromu pozostawia wiele do życzenia i te przeklęte otwory na szprychy. W jednym z twoich postów przeczytałem że kupiłeś felgi 18 bo nie znalazłeś szprych do 19, na allegro nie dawno były chromowane za 120 zł za komplet. Szkoda twojego czasu i pieniędzy na kombinację z tymi 18, jeśli w przyszłości masz zamiar i tak zmieniać na 19. Rozszprychuj koła wyczyść szprychy papierem ściernym i daj w ocynk zobaczysz jak wyjdą jeśli efekt będzie marny możesz kupić nowy komplet. Obręcze jeśli okażą się dobre to możesz oddać do chromowania, lub ewentualnie w przypadku braku kasy zwyczajnie polakierować, albo ostatecznie kupić chińskie 19.

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 21:12
autor: filu
MMM pisze:warto ratować oryginalne felgi jeśli nie są bardzo pokrzywione i korozja ich nie przeżarła na wylot.
Niestety są makabrycznie zardzewiałe a przednia ma kilka mocnych wgniotek.
Szprychy są raczej nie do uratowania bo też przerdzewiałe i wątpliwa jest ich solidność...

Będę polować na jakieś ładnie zachowane 19" i wtedy będę mieć materiał do chromowania.

Przeplecenie dwóch felg to robota na pół dnia jak dla mnie więc nie ma paniki ;-)

Faktycznie z jakością tych 18" szału nie ma... Otwory na szprychy to chyba karabinem robili ;D

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 21:17
autor: MMM
Ja też szukam oryginalnych felg 19 jedną nawet już znalazłem u sąsiada w wózku, który używał w ogrodzie :lol:

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 21:18
autor: Savier
Przeplecenie tak, szprychowanie nie :P. Poza tym nie wspomnę, że nowo produkowany szprychy nie są takie, że możesz je rozrkręcać co piątek, najlepiej ograniczyć się do niezbędnego minimum w dotykaniu nypli :).

Podtrzymuję zdanie, nie spiesz się i od razu rób porządnie.

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 21:20
autor: filu
Właśnie! Przypomniałeś mi!
Dzisiaj się dowiedziałem od ojca że nasz sąsiad (gość koło 80 z miażdżycą) Też miał WSKę (nie wiem który model)
obciętą w połowie i przerobioną na trójkołowca :mrgreen:

Może uda mi się coś wymyślić i go jakoś zbajerować żeby kupić za grosze :mad: :mad: :mad:

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 21:28
autor: Adam_Ga
filu pisze: Będę polować na jakieś ładnie zachowane 19" i wtedy będę mieć materiał do chromowania.
życzę powodzenia!
Ciesz się że masz chociaż piasty, moja miała koła 18" i kół 19" szukam już 4 miesiące i nie ma. A jak są to bez bębna, krzywe itd...

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 21:34
autor: mareckii91
Mi się udało kupić dwie felgi 19" na alledrogo ale też szukałem długo , udało mi się kupić jakoś w zeszłym roku w grudniu albo na początku stycznia , fajne proste z piastami, dekielkami, ogólnie ładne no ale wiadomo, do chromowania tylko się nadają, co najlepsze cena chyba nie była najgorsza bo dałem około 100zł, teraz dokładnie nie pamiętam już. Ale nie poddawajcie się bo ja też polowałem na felgi dosyć długo ;)

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-20, 23:27
autor: filu
A jak jest z cenami kulkowania i chromowania?
Piasty chcę tylko wykulkować z pochromować chciałem kierownicę i klamki (jeśli będzie się dało bo są w tej rdzawej kaszy).
Duże są rozbieżności w cenach?? Można jakoś mniej więcej to określić?

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-21, 11:25
autor: Savier
Te kulkowanie to trudno określić, cały silnik koło 100zł np.

Chromowanie to najdroższa usługa. Za części do Z2 zapłacisz sporo. :-( Zależy też gdzie chciałbyś to robić. Ja aktualnie sprawdzam Danex w Zgierzu, bo robią w miarę tanio. Jeżeli to pomoże Ci w jakimś stopniu - liczą tak, 1dm^3 = 12zł. W praktyce zależy to od danego elementu i ile muszą się przy nim napracować. Kierownica z klamkami pewnie koło stówki.

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-21, 19:19
autor: filu
No do Zgierza mam koło 60km więc bym bryknął sobie nawet.
Moja kierownica i zwłaszcza klamki są bardzo mocno skorodowane tą kaszą :-(

A jak by tak polakierować proszkowo lakierem chromopodobnym?
Bo pokazywał mi coś takiego ten kolega i nawet nawet to wygląda :idea:

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-21, 19:43
autor: Savier
Dobra, zostaw ten motor :-) .

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-21, 20:14
autor: Polak
:faint: Jak tak masz robić to lepiej go kup sobie skuter.

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-21, 20:41
autor: filu
Przecież pytam tylko :faint:

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-21, 20:55
autor: Polak
Zrób chromy i nie oszczędzaj na niczym, bo potem będziesz żałował. :>

Re: WSK 125 M06-Z2

: 2012-04-21, 20:59
autor: filu
No i o to mi właśnie chodzi! Takiej odpowiedzi potrzebuję!
Mówiłem, że jestem totalnym żółtodziobem w temacie jakiejkolwiek renowacji :-?
Nie mam pojęcia co i jak robić by było najlepiej i dlatego będę czasem pytać o rzeczy, które dla Was
mogą wydawać się absurdalne ;(

Pójdę i zrobię zbliżenia powierzchni kierownicy i klamek, to będzie łatwiej ocenić ich stan.