WSK 125 M06-Z2

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: jarek » 2012-04-20, 07:45

Widzę że kolega ostro się zabrał za rozbiórkę, jestem ciekaw czy odwiedziłeś naszą forumową bibliotekę jest tam literatura bardzo pomocna przy renowacji ;-)
Co do kulowania to jest proces który ma na celu osiągnięcie innych właściwości obrabianej powierzchni niż wizualny, natomiast co do samego szkiełkowania to ważne jest czy wykonywane jest to mielonym szkłem (matowa powierzchnia), czy też kulkami szklanymi (wybłyszczanie)
Ps. ja i tak bym ratował stary lakier ewentualnie zaprawki i malowanie tylko ramy jak jest mocno skorodowana, reszta do spolerowania i będzie super :-)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: Adam_Ga » 2012-04-20, 10:39

Jak odkręcisz dolną półkę to powinny wyjść, jak są zapieczone to psiknij WD40 i po paru godzinach wyciągaj kręcąc lagą lewo-prawo i jednocześnie ciągnij do dołu. Za żadne skarby nie uderzaj młotkiem od góry, nie ważne czy metalowym, drewnianym czy gumowym, nie rób tego bo będziesz miał duuuży problem z gwintem.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
filu
Posty: 78
Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2

Toyota MRS
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: filu » 2012-04-20, 13:51

Dzisiaj wszystko przeniosłem już do zamkniętego pomieszczenia - od 3 dni grzebałem w altanie na powietrzu.
Ułożyłem sobie wszystko w kupie i posegregowałem. Wszystkie zdemontowane elementy w foliówki a śrubki trzymam w pokoju :-D
ws 20 (7).JPG
Przymierzyłem sobie zamiennik lampki na tył - pasuje idealnie :-)
ws-20-(2).jpg
Zrobiłem też z bliska zdjęcia piast przed renowacją - nie wyglądają za ślicznie :hihi:
ws 20 (13).JPG
ws 20 (12).JPG
No i też zbliżenia elementów karoserii. Jest dużo ognisk korozji i odbarwień, więc chyba nici z zostawienia lakieru :/
ws 20 (10).JPG
ws 20 (9).JPG
Mocno uszkodzony jest tylny błotnik. 2 pęknięcia i dziura 8/
zdjecie 1(6).JPG
zdjecie 2(5).JPG
Doszły różne części dzisiaj...
Gaźnik, światło na tył, wszelakie linki, uszczelki wszystkie, łożyska, tłok, wał i cylinder.
zdjecie 3(1).JPG
A no i też przyszły mi obręcze :shock:
ws 20 (4).JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: Szczepan » 2012-04-20, 15:36

Świetny materiał wyjściowy do renowacji :) Renowacja takiego egzemplarza to przyjemność wszystko na swoim miejscu i nie zdewastowane. Lakier jakby się nad nim troche pospuszczał ładnie by wyszedł moja wyglądała podobnie, ale pasty dały rade :)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
mareckii91
Posty: 144
Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-z2
Lokalizacja: Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: mareckii91 » 2012-04-20, 18:32

Tylne błotniki w zetkach to jedna wielka pomyłka, wszystkie pękają . Twój i tak jest w "dobrym" stanie :P Pzdr.

MMM
Posty: 27
Rejestracja: 2011-12-11, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 Z2
ZMW MR1 Ryś
Lokalizacja: polska
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: MMM » 2012-04-20, 20:56

Zastanów się nad tymi kołami warto ratować oryginalne felgi jeśli nie są bardzo pokrzywione i korozja ich nie przeżarła na wylot. Nowe chińskie felgi to lipa kupiłem je bo oryginalne miałem bardzo pokrzywione i jestem nimi mocno rozczarowany, Jedyna zaleta tych felg to cena bo jakość chromu pozostawia wiele do życzenia i te przeklęte otwory na szprychy. W jednym z twoich postów przeczytałem że kupiłeś felgi 18 bo nie znalazłeś szprych do 19, na allegro nie dawno były chromowane za 120 zł za komplet. Szkoda twojego czasu i pieniędzy na kombinację z tymi 18, jeśli w przyszłości masz zamiar i tak zmieniać na 19. Rozszprychuj koła wyczyść szprychy papierem ściernym i daj w ocynk zobaczysz jak wyjdą jeśli efekt będzie marny możesz kupić nowy komplet. Obręcze jeśli okażą się dobre to możesz oddać do chromowania, lub ewentualnie w przypadku braku kasy zwyczajnie polakierować, albo ostatecznie kupić chińskie 19.

Awatar użytkownika
filu
Posty: 78
Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2

Toyota MRS
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: filu » 2012-04-20, 21:12

MMM pisze:warto ratować oryginalne felgi jeśli nie są bardzo pokrzywione i korozja ich nie przeżarła na wylot.
Niestety są makabrycznie zardzewiałe a przednia ma kilka mocnych wgniotek.
Szprychy są raczej nie do uratowania bo też przerdzewiałe i wątpliwa jest ich solidność...

Będę polować na jakieś ładnie zachowane 19" i wtedy będę mieć materiał do chromowania.

Przeplecenie dwóch felg to robota na pół dnia jak dla mnie więc nie ma paniki ;-)

Faktycznie z jakością tych 18" szału nie ma... Otwory na szprychy to chyba karabinem robili ;D

MMM
Posty: 27
Rejestracja: 2011-12-11, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 Z2
ZMW MR1 Ryś
Lokalizacja: polska
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: MMM » 2012-04-20, 21:17

Ja też szukam oryginalnych felg 19 jedną nawet już znalazłem u sąsiada w wózku, który używał w ogrodzie :lol:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: Savier » 2012-04-20, 21:18

Przeplecenie tak, szprychowanie nie :P. Poza tym nie wspomnę, że nowo produkowany szprychy nie są takie, że możesz je rozrkręcać co piątek, najlepiej ograniczyć się do niezbędnego minimum w dotykaniu nypli :).

Podtrzymuję zdanie, nie spiesz się i od razu rób porządnie.

Awatar użytkownika
filu
Posty: 78
Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2

Toyota MRS
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: filu » 2012-04-20, 21:20

Właśnie! Przypomniałeś mi!
Dzisiaj się dowiedziałem od ojca że nasz sąsiad (gość koło 80 z miażdżycą) Też miał WSKę (nie wiem który model)
obciętą w połowie i przerobioną na trójkołowca :mrgreen:

Może uda mi się coś wymyślić i go jakoś zbajerować żeby kupić za grosze :mad: :mad: :mad:

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: Adam_Ga » 2012-04-20, 21:28

filu pisze: Będę polować na jakieś ładnie zachowane 19" i wtedy będę mieć materiał do chromowania.
życzę powodzenia!
Ciesz się że masz chociaż piasty, moja miała koła 18" i kół 19" szukam już 4 miesiące i nie ma. A jak są to bez bębna, krzywe itd...
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
mareckii91
Posty: 144
Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-z2
Lokalizacja: Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: mareckii91 » 2012-04-20, 21:34

Mi się udało kupić dwie felgi 19" na alledrogo ale też szukałem długo , udało mi się kupić jakoś w zeszłym roku w grudniu albo na początku stycznia , fajne proste z piastami, dekielkami, ogólnie ładne no ale wiadomo, do chromowania tylko się nadają, co najlepsze cena chyba nie była najgorsza bo dałem około 100zł, teraz dokładnie nie pamiętam już. Ale nie poddawajcie się bo ja też polowałem na felgi dosyć długo ;)

Awatar użytkownika
filu
Posty: 78
Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2

Toyota MRS
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: filu » 2012-04-20, 23:27

A jak jest z cenami kulkowania i chromowania?
Piasty chcę tylko wykulkować z pochromować chciałem kierownicę i klamki (jeśli będzie się dało bo są w tej rdzawej kaszy).
Duże są rozbieżności w cenach?? Można jakoś mniej więcej to określić?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: Savier » 2012-04-21, 11:25

Te kulkowanie to trudno określić, cały silnik koło 100zł np.

Chromowanie to najdroższa usługa. Za części do Z2 zapłacisz sporo. :-( Zależy też gdzie chciałbyś to robić. Ja aktualnie sprawdzam Danex w Zgierzu, bo robią w miarę tanio. Jeżeli to pomoże Ci w jakimś stopniu - liczą tak, 1dm^3 = 12zł. W praktyce zależy to od danego elementu i ile muszą się przy nim napracować. Kierownica z klamkami pewnie koło stówki.

Awatar użytkownika
filu
Posty: 78
Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2

Toyota MRS
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: filu » 2012-04-21, 19:19

No do Zgierza mam koło 60km więc bym bryknął sobie nawet.
Moja kierownica i zwłaszcza klamki są bardzo mocno skorodowane tą kaszą :-(

A jak by tak polakierować proszkowo lakierem chromopodobnym?
Bo pokazywał mi coś takiego ten kolega i nawet nawet to wygląda :idea:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: Savier » 2012-04-21, 19:43

Dobra, zostaw ten motor :-) .

Awatar użytkownika
Polak
Posty: 128
Rejestracja: 2012-01-26, 20:54
GG: 36036273
Moje maszyny: WSK 175 M21W2 z 1972 roku
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: Polak » 2012-04-21, 20:14

:faint: Jak tak masz robić to lepiej go kup sobie skuter.

Awatar użytkownika
filu
Posty: 78
Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2

Toyota MRS
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: filu » 2012-04-21, 20:41

Przecież pytam tylko :faint:

Awatar użytkownika
Polak
Posty: 128
Rejestracja: 2012-01-26, 20:54
GG: 36036273
Moje maszyny: WSK 175 M21W2 z 1972 roku
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: Polak » 2012-04-21, 20:55

Zrób chromy i nie oszczędzaj na niczym, bo potem będziesz żałował. :>

Awatar użytkownika
filu
Posty: 78
Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2

Toyota MRS
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06-Z2

Post autor: filu » 2012-04-21, 20:59

No i o to mi właśnie chodzi! Takiej odpowiedzi potrzebuję!
Mówiłem, że jestem totalnym żółtodziobem w temacie jakiejkolwiek renowacji :-?
Nie mam pojęcia co i jak robić by było najlepiej i dlatego będę czasem pytać o rzeczy, które dla Was
mogą wydawać się absurdalne ;(

Pójdę i zrobię zbliżenia powierzchni kierownicy i klamek, to będzie łatwiej ocenić ich stan.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości